آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران مبارک باد

آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران  مبارک باد

۱۴۰۳ شهریور ۱۸, یکشنبه

نامه مهدی سامع به دکتر جاوید رحمان، وکیل و پروفسور حقوق در دانشکده حقوق دانشگاه برونل در لندن

 نامه مهدی سامع به دکتر جاوید رحمان، وکیل و پروفسور حقوق در دانشکده حقوق دانشگاه برونل در لندن

 

مهدی سامع مسئول کمسیون صنایع در شورای ملی مقاومت وسخنگوی چریک های فدائی خلق ایران

متن کامل نامه

 

آقای دکتر جاوید رحمان،

 

برای من به عنوان یک فعال سیاسی که شش دهه با دو دیکتاتوری شاه و شیخ مبارزه کرده ام، بسیار انگیزاننده بود که شاهد سخنرانی جسورانه، حرفه ای و متعهدانه به حقوق بشر شما در «کنفرانس سی و ششمین سالگرد کشتار ۱۹۸۸ ایران؛ پاسخگویی برای جنایات سبعانه» باشم.

 

این کنفرانس بین‌المللی که در روز شنبه ۲۴ اوت ۲۰۲۴ در پاریس برگزار شد، جلوه آشکاری از تعهد بسیاری از برجسته ترین حقوقدانان و مدافعان حقوق شهروندی بود و شما در این کنفرانس هم پایبندی خود را به حقوق بشر و ارزیابی حرفه ای پیرامون پایمال شدن حقوق اساسی مردم ایران توسط رژیم حاکم بر ایران نشان دادید و بار دیگر شاهد روایت برخی از بازماندگان قتل عام تابستان ۱۹۸۸ بودید.

پیش از این، آخرین گزارش شجاعانه و حرفه ای شما به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران را بادقت خوانده بودم.

تاکید شما بر کشتار زندانیان سیاسی ایران در دهه هشتاد و قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان ۱۹۸۸ به عنوان «جنایت علیه بشریت و نسل ‌کُشی» نور امیدی بود که جهان به این کشتار ددمنشانه واکنش جدی نشان داده و همانگونه که شما خواسته اید، «یک مکانیسم حسابرسی بین‌المللی برای تحقیق و حسابرسی در مورد افراد دخیل در دستگیریها و کشتارهای دسته ‌جمعی» در آن سالهای سیاه ایحاد شود. کنفرانس پاریس با حضور شما و تعدادی از برجسته ترین حقوقدانان جهان گامی در راه تحقق این خواست بود.

 

پرفسور جاوید رحمان،

شما به خوبی می دانید و در دوران مسئولیت خود به عنوان «گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در ایران» شاهد بودید که رژیم جمهوری اسلامی همواره به شما و همه کسانی که برای تحقق حقوق شهروندی در ایران تلاش می کنند، «نگاه توهین آمیز» داشته و ماموریت شما را هیچگاه به رسمیت نشناخته است. رژیم برای فرار از پاسخگویی در برابر اعمال خود و نیز کارشکنی در انجام ماموریت نماینده ویژه، به تخریب شخصیت شما پرداخت و کارزار تبلیغاتی دولتی و شبه دولتی مداومی را علیه شما براه انداخت.

 

اکنون نیز همچون گذشته شاهد تلاشهای شریرانه رژیم ایران و ایادی و نیروهای نیابتی اش برای مخدوش کردن سیمای برجسته و انسانی شما هستیم، این بار حضور شما در یک کنفرانس تخصصی و حرفه ای، دستمایه حملات حکومت ایران گردیده. این همان «شیطان ‌سازی» است که اکنون به شکل همآهنگ علیه شما جریان دارد.

پُر روشن است که برانگیختگی این کُر همآهنگ به این خاطر است شما در آخرین گزارش خود اعلام کردید که: «نباید اجازه داد حکومت ایران و رهبرانش.. از جنایت علیه بشریت و نسل ‌کشی» فرار کنند.

این حملات شرم آور همچنین تلاشی است برای بی اعتبار کردن تلاشهای روشنگرانه سازمان ملل در جهت رسیدگی به پایمالی خونین حقوق بشر در ایران و پاسخگو کردن حاکمان جمهوری اسلامی. رژیم جمهوری اسلامی با حمله به شخص شما، این تلاش را هدف گرفته است.   

 

دکتر جاوید رحمان

شما در پاسخ به لجن پراکنیهای استبداد مذهبی حاکم بر ایران به درستی تاکید کرده اید که: «شش سال است که با رعایت کامل آئیننامه رفتاری، به صورت مستقل، کاملاً بی طرفانه، حرفه ای و فارغ از هرگونه سیاسی کردن عمل کرده امدر طول مدتی که به عنوان گزارشگر ویژه بودم، با صداقت و تعهد مطلق به مردم ایران خدمت کردم و نقش مهمی در برجسته کردن و گزارش نقض حقوق بشر در این کشور داشتم.

اما مقامات ایرانی با نقض مفاد قطعنامه‌های شورای حقوق بشر ملل متحد در مورد مأموریت من، نه تنها از ورود من به ایران ممانعت کردند، بلکه انواع سوءاستفاده شخصی و اتهامات غیرمستند از جمله غرض‌ورزی، فساد سیاسی، دریافت رشوه و دریافت غیرقانونی را برای بی اعتبار کردن من و تضعیف استقلال کار من پرتاب کردند.»

شما تاکید کرده اید که: «من به عنوان گزارشگر ویژه، با همه افراد مرتبط و ذینفعان از همه گرایشها ملاقات کرده» و «مهمتر از همه، قربانیان نقض ‌حقوق بشر، بدون توجه به پیشینه مذهبی، قومی، سیاسی و جنسیت آنهاست.»

 و سرانجام اعلام کرده اید که: «من علیه اشخاص یا سازمانهایی، از جمله اعضای دولت ایران، که به کارزار بدنامی برای صدمه زدن به حیثیت من یا تبلیغ ادعاهای نادرست و کاملاً غیرمستند علیه من ادامه دهند، اقدام قانونی خواهم کرد.

من از اول اوت ۲۰۲۴ پس از خاتمة مأموریتم در سازمان ملل، دیگر گزارشگر ویژه نیستم. من به عنوان یک فرد مستقل به هیچکس پاسخگو نیستم.»

آقای جاوید رحمان، من و رفقایم در سازمان چریکهای فدایی خلق ایران از این دیدگاههای جسورانه شما حمایت کرده و کارزار اتهام زنی رژیم ایران و همدستانش علیه شما را محکوم می کنیم.

 

 

با احترام

مهدی سامع

سخنگوی سازمان چریکهای فدایی خلق ایران و نماینده این سازمان در شورای ملی مقاومت ایران

شنبه ۷ سپتامبر ۲۰۲۴

 

 

 https://t.me/nabard_khalgh

بازگشت به صفحه اول

 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر