آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران مبارک باد

آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران  مبارک باد

۱۴۰۳ شهریور ۱۸, یکشنبه

وال‌استریت جورنال از ارسال موشک‌های بالستیکی ایران به روسیه خبر داد

وال‌استریت جورنال از ارسال موشک‌های بالستیکی ایران به روسیه خبر داد

 نمایشگاه موشک های سپاه پاسداران. © تسنیم

روزنامۀ وال‌استریت‌جورنال به نقل از مقامات آمریکایی و اروپایی نوشت که همزمان با تشدید حملات موشکی روسیه به شهرهای اوکراین، جمهوری اسلامی ایران موشک‌های بالستیکی میانبرد در اختیار روسیه قرار داده است.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا ارسال موشک‌های ایران به روسیه را عامل تشدیدکنندۀ جنگ و تجاوز روسیه علیه اوکراین دانسته است، هر چند جمهوری اسلامی منکر ارسال سلاح و مهمات به روسیه شده است.

با این حال، یک سخنگوی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با تأئید تلویحی ارسال اسلحه به مسکو، از کشورهای غربی خواسته است که متقابلاً ارسال اسلحه به اوکراین را متوقف کنند. وال استریت جورنال افزوده است که اروپا و آمریکا در نظر دارند در واکنش به اقدام تهران، تحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کنند و از جمله این تحریم‌ها ممنوعیت پرواز هواپیماهای "ایران‌ ایر" به مقصد فرودگاه‌های اروپا خواهد بود. این تحریم مستقیماً بر باقی‌ماندۀ امکانات تجاری جمهوری اسلامی ایران اثر منفی خواهد گذاشت.

وال استریت جورنال به نقل از منابع اطلاعاتی در ارپا نوشته است که هم‌اکنون دهها نظامی روس سرگرم آموزش به‌کارگیری موشک‌های "فتح۳٦٠" در ایران هستند. همین منابع در اوت گذشته به روزنامۀ آمریکایی گفته بودند که به زودی صدها سلاح هدایت‌شونده توسط ماهواره به روسیه تحویل داده خواهند شد.

در سیزدهم دسامبر سال گذشته وزیر دفاع روسیه قرار داد خرید موشک‌های "فتح۳٦٠" و "ابابیل" را با رژیم ایران امضاء کرد. خرید موشک از ایران به روسیه امکان می دهد که موشک‌های دوربرد خود را برای اهداف احتمالی خارج از اوکراین حفظ کند.ار اف ای

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر