آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران مبارک باد

آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران  مبارک باد

۱۴۰۳ شهریور ۱۸, یکشنبه

گزارش روزنامه‌نگاران مستقل دربارۀ استفادۀ رژیم ایران از باندهای جنایتکار در اروپا

 گزارش روزنامه‌نگاران مستقل دربارۀ استفادۀ رژیم ایران از باندهای جنایتکار در اروپا


پاسدار اسماعیل قاآنی سرکرده نیروی تروریستی قدس

نوشته عکس از خجسته میباشد

شبکۀ روزنامه‌نگاران مستقل اروپا با همکاری "گزارشگران بدون مرز" و « Mediapart » و با استناد به اسناد دادسرای مبارزه با تروریسم در فرانسه خبر دادند که جمهوری اسلامی ایران و مشخصاً نیروی قدس سپاه پاسداران وسیعاً از باندهای جنایتکار برای انجام عملیات تروریستی علیه یهودیان و شهروندان اسرائیلی و همچنین فعالان سیاسی ایرانی در خارج از کشور استفاده می‌کنند.

بر اساس این اسناد نیروی قدس سپاه پاسداران از شبکه های جنایتکار خواسته بودند چهار نفر را در فرانسه و سه نفر را در آلمان به قتل برسانند و چند شرکت اسرائیلی در جنوب فرانسه را به آتش بکشند.

هدایت این طرح‌های تروریستی را یک قاچاقچی مواد مخدر در شهر لیون که اکنون در ایران به سر می‌برد برعهده داشته است. به گفتۀ سرویس‌های اطلاعاتی اروپا این فرد از نزدیکان نیروی قدس سپاه پاسداران است که عملیات برونمرزی رژیم ایران را انجام می‌دهد. دست راست او برای انجام عملیات یاد شده فرد دیگری با اسم مستعار Krimoساکن شهر مارسی بوده که در آوریل گذشته دستگیر شد و دستگیری او از انجام طرح های قتل شهروندان اسرائیلی یا یهودی در فرانسه جلوگیری کرد.

سفارتخانه‌های رژیم تهران در اروپا اظهارات شبکه روزنامه نگاران مستقل اروپا و Mediapart را اتهامات بی اساس خوانده‌اند. اما، سرویس های اطلاعاتی غرب تأئید می‌کنند که پیوندهای رژیم ایران با گروه‌ها و باندهای تبهکار برای انجام عملیات تروریستی در آمریکا و اروپا از جمله آلمان، یونان اسپانیا و سوئد رو به گسترش هستند.

در ماه مه گذشته، رئیس سرویس‌های اطلاعاتی سوئد، یک ماه پیش از آزادی حمید نوری، در یک کنفرانس خبری در استکهلم گفت که رژیم ایران از شبکه های جنایتکار در سوئد برای ارتکاب عملیات خشونت‌آمیز علیه دیگر دولت‌ها در اروپا استفاده می‌کند. همین منبع افزوده بود که رژیم ایران از این شبکه ها علیه منافع، اهداف و فعالیت‌های اسرائیل در خاک سوئد نیز استفاده می‌کند.

سازمان امنیت داخلی فرانسه نیز در گزارشی به دادسرای مبارزه با تروریسم نوشته است که سازمان ضدجاسوسی فرانسه در سال ٢٠١٩ یادآوری کرد که اتحادیۀ اروپا ادارۀ امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد تا به این ترتیب فعالیت مأموران ایرانی در اروپا را مختل کند. اما، در واکنش، سرویس های اطلاعاتی ایران با تغییر روش منظماً از افراد و شبکه‌های جنایتکار برای انجام عملیات خود استفاده می‌کنند.

خود دادسرای مبارزه با تروریسم در فرانسه در ماه مه گذشته طی گزارشی تأئید کرد که استفاده از باندهای جنایتکار در خاک اروپا ویژگی تروریسم دولتی رژیم ایران است.

استفاده از شبکه های جنایتکار به رژیم ایران امکان می‌دهد که در سایه عمل کند و مسئولیت خود را در  انجام عملیات تروریستی انکار کرده یا به حداقل ممکن برساند. به گفتۀ یک کارشناس پلیس فدرال آمریکا، استفاده از شبکه های جنایتکار مزیت‌های دیگری برای رژیم ایران دارد از جمله دسترسی به افرادی که توانایی ارتکاب قتل، تهیه سلاح غیرقانونی، تدارکات لجستیکی، تعقیب و مراقبت و غیره را دارند. با این حال، همین منبع تصریح می‌کند که برغم به‌کارگیری باندهای جنایتکار، مأموران رژیم ایران در خارج از جمله در اروپا در زمینه‌های مراقبت، آدم ربایی، قتل، حملات سایبری بسیار فعال هستند.ار اف ای

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر