۱۴۰۳ مهر ۱, یکشنبه

مجری صدا و سیما: اسرائیل طی عملیاتی در ایران اسناد محرمانه را ربود و چندین نفر را کشت

 مجری صدا و سیما: اسرائیل طی عملیاتی در ایران اسناد محرمانه را ربود و چندین نفر را کشت


عملیات محرمانه ربودن مدارک از ایران توسط اسرائیل

مجری تلویزیون دولتی ایران از عملیات «اسرائیل» طی یک ماه گذشته در داخل ایران خبر داد و گفت طی آن به علاوه بر ربایش اسناد و مدارک محرمانه، چندین نفر نیز کشته شدند

وحید خضاب مجری برنامه زنده «میدان» در تلویزیون اینترنتی «عصر» صداوسیما گفت: « تو خود ایران، در همین یک ماه گذشته اسرائیل، عملیات کرده ولی گفته نشده، مگر این عملیات شهید نداشته؟»

او همچنین با خطاب قرار دادن علی صمدزاده کارشناس سیاسی این برنامه گفت کسی چیزی درباره این عملیات اخیر اسرائیل نمی‌داند و در جایی هم اعلام نشده است.

این مجری صداوسیما منبع خود را یکی از «مقامات اطلاعاتی» اعلام کرده و تاکید کرد که این یک «استراتژی» در حکومت ایران است، زیرا به نظر او اگر این اطلاعات مربوط به عملیات اسرائیل در ایران اعلام شود «سطح توقع بالا می‌آید» یا مخاطب عام می‌گوید «این‌ها هم که فقط حرف می‌زنند».

به باور برخی تحلیل‌گران، منظور مجری صداوسیما از «عملیات اخیر اسرائیل در ایران» انفجارهایی است در یکی از تاسیسات صنایع نظامی سپاه پاسداران در اصفهان در هشتم شهریورماه بوده که پس از آن اعلام شد سرهنگ دوم مختار مرشدی و سروان مجتبی نظری در جریان «نشت گاز» منفجر شده‌اند.

با این حال با توجه به صدای انفجارهای پیاپی و صدای تیراندازی، برخی از کاربران رسانه‌های اجتماعی در آن منطقه، این حادثه را ناشی از یک عملیات نظامی دانستند.

با اعلام عملیات علیه این تاسیسات سپاه پاسداران در این برنامه تلویزیون اینترنتی صداوسیما، کانال‌های تلگرامی نزدیک به سپاه پاسداران در ایران به انتقاد از بی‌عملی حکومت ایران دربرابر آنها و همچنین اعتراض تلویحی به «ضعف» وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران پرداخته‌اند.

این درحالی است که پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران، رهبر جمهوری اسلامی خواستار «مجازات سخت» اسرائیل شده بود. اما مسعود پزشکیان روز دوشنبه در نشست خبری خود گفت که دولت ایران با هوشیاری از دام جنگ منطقه‌ای که اسرائیل تلاش کرد ایران را به آن بکشاند، گریخته است.

در سال‌های اخیر، اسرائیل مسئول عملیات موفقی در کشتن برخی از مقامات نظامی حکومت ایران و یا خرابکاری، انفجار و همچنین ربودن اسناد محرمانه اعلام شده است.العربیه فارسی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر