آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران مبارک باد

آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران  مبارک باد

۱۴۰۳ شهریور ۱۸, یکشنبه

اوکراین : حکومت تهران ٢٠٠ موشک را از طریق دریای خزر به روسیه تحویل داده است

 اوکراین : حکومت تهران ٢٠٠ موشک را از طریق دریای خزر به روسیه تحویل داده است


فرماندۀ ارتش و وزیر دفاع جمهوری اسلامی در حال بازدید از پهپادها و موشک های ایران

نشریه انگلیسی تایمز به نقل از فرماندهی ستاد مشترک ارتش اوکراین فاش کرد که رژیم ایران چهارشنبه گذشته ٢٠٠ موشک بالستیکی "فتح۳٦٠" را از طریق دریای خزر به روسیه تحویل داده است. به گفتۀ اولکساندر سیرسکی، رئیس ستاد مشترک ارتش اوکراین، از آغاز حملۀ پوتین به این کشور، دولت مسکو دست کم ده هزار موشک و چهارده هزار پهپاد رزمی به روی اوکراین پرتاب کرده که در نتیجۀ آن شمار بالایی از غیرنظامیان این کشور کشته و زیرساخت‌های آن ویران شده‌اند.

ارسال دویست موشک بالستیکی به روسیه از سوی ایران گویای پیوند مستحکم راهبردی میان رژیم‌های تهران و مسکو است. حکومت تهران علاوه بر صدها فروند پهپاد رزمی، تاکنون بیش از چهارصد موشک بالستیکی به ویژه از نوع "ذوالفقار" با برد ٧٠٠ کیلومتر  را در پشتیبانی از حملۀ پوتین به اوکراین به دولت مسکو تحویل داده است.

موشک های تاکتیکی "فتح۳٦٠" صد و بیست کیلومتر بُرد دارند و روسیه به وسیلۀ آنها عمدتاً شهرهای مرزی اوکراین را بمباران می‌کند. جمعه گذشته سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا انتقال موشک‌های بالستیکی ایران به روسیه را نشانۀ تشدید نگران‌کنندۀ حمایت رژیم ایران از جنگ تجاوزکارانۀ روسیه به اوکراین توصیف کرد که به گفتۀ وی بی پی آمد نخواهد ماند.

در پاسخ به حملات موشکی روسیه، اوکراین نیز خواستار حمله به روسیه با استفاده از موشک‌های بالستیکی شده است. دولت آمریکا نگران از گسترش درگیری‌ها تنها با استفادۀ مشروط از این موشک‌ها موافقت کرده است. اما، دولت‌های فرانسه و انگلستان نظر مساعدتری برای به کارگیری این موشک‌های علیه روسیه دارند.ار اف ای

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر