آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران مبارک باد

آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران  مبارک باد

۱۴۰۳ شهریور ۳۱, شنبه

ایران در پی بی‌اعتمادی به تحقیقات حزب‌الله هیئتی را برای بررسی حوادث لبنان اعزام کرد

 ایران در پی بی‌اعتمادی به تحقیقات حزب‌الله هیئتی را برای بررسی حوادث لبنان اعزام کرد

جنگ حزب الله واسرائیل

منابع «العربیه»: هیئت اعزامی از ایران به بیروت ماموریت یافته تا درباره «تخلفات» مرتبط با نفوذ اطلاعاتی اسرائیل و انفجارهای سیستم‌های ارتباطی حزب‌الله تحقیق کند

منابع آگاه به شبکه «العربیه» فاش کردند که ایران به تحقیقات حزب‌الله درباره تخلفات صورت گرفته در روند واردات دستگاه‌های بی‌سیم اعتماد ندارد و با اعزام هیئتی به بیروت آن را مأمور ساخته تا به‌منظور شناسایی عوامل نفوذی، به‌ویژه در سطح فرماندهی حزب‌الله تحقیق کند.

این منابع اشاره کردند که ماموریت تحقیقات توسط ایرانیانی که قبلا وارد بیروت شده‌اند انجام خواهد شد.

در همین راستا، نشریه «وال استریت ژورنال» گزارش داد که گروه «حزب‌الله» خود را در موقعیت دشواری می‌بیند و تلاش می‌کند از یک هفته ضربات پی‌در‌پی اسرائیل بهبود یابد. این حملات شامل حملات هوایی گسترده و سایبری پیشرفته‌ای بوده که امنیت ساختار داخلی آن را متزلزل کرده است.

این روزنامه آمریکایی به نقل از منابعی که هویت آن‌ها فاش نشده است، نوشت: گروه شبه‌نظامی حزب‌الله مورد حمایت تهران در لبنان تلاش دارد با شناسایی نقاط ضعف امنیتی و پیگیری احتمال نفوذ جاسوسان در ساختار خود از امنیت شبکه‌های ارتباطی خود اطمینان حاصل کند.

نشریه «وال استریت ژورنال» به نقل از یک مقام ناشناس گزارش داد که در سایه نگرانی‌ها و پرسش‌هایی درباره میزان نفوذ اسرائیلی‌ها به زیرساخت‌های ارتباطاتی حزب‌الله این گروه با دشواری‌هایی در برقراری ارتباط بین فرماندهان و نیروهای خود مواجه شده است.

موج اول حملات اسرائیل که روز سه‌شنبه باعث انفجار دستگاه‌های پیجر شد، حزب‌الله را مجبور کرد تا بر بازسازی خطوط ارتباطی جایگزین بیشتر تمرکز کند و تحقیقات برای پی بردن به چگونگی وقوع این حمله را آغاز کند.

بر اساس آنچه که منابع آگاه به روزنامه فاش کردند، موج دوم حملات که دستگاه‌های ارتباط بی‌سیم را هدف قرار داد، نگرانی‌ها را در صفوف حزب‌الله تشدید کرده و امکان اعتماد این گروه به سیستم‌های ارتباطی آن را دچار تردید کرد.

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در لبنان، پنج‌شنبه 29 شهریور اذعان کرد که گروه شبه‌نظامی تحت فرمان او متحمل یک ضربه امنیتی «بزرگ و بی‌سابقه‌ای» شده است.

نصرالله در ادامه سخنان خود اسرائیل را به منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر پیام‌رسان و سایر سیستم‌های ارتباط بی‌سیم مورد استفاده حزب‌الله که به کشته شدن ده‌ها عضو و زخمی شدن هزاران عضو دیگر این گروه شبه‌نظامی شده است، متهم کرد.

این وضعیت مقامات ارشد این گروه شبه‌نظامی را به انجام تحقیقی درباره حمله و امکان افشای اطلاعات حساس مرتبط با خرید دستگاه‌های ارتباطی، به‌ویژه دستگاه‌های پیجر که گروه برای ارتباطات داخلی خود به آن‌ها وابسته است، واداشته است.

این در حالی است که احتمال این‌که اسناد محرمانه به دست طرف اسرائیلی افتاده باشد نیز از سوی این گروه در دست بررسی است.

حزب‌الله شنبه 31 شهریور از کشته شدن «جهاد خنافر»، یکی از فرماندهان خود، در حمله اسرائیلی که جمعه منطقه ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد، خبر داد. با این حال، تعداد کشته‌های این گروه در پی این حمله به 17 فرمانده ارشد افزایش یافته است.

وب‌سایت «آکسیوس» به نقل از یک مقام اسرائیلی گزارش داد که ستاد فرماندهی کل نیروهای الرضوان حزب‌الله که شمار اعضای آن به 20 فرمانده می‌رسد، در حمله هوایی به حومه جنوبی بیروت نابود شد.

اسرائیل اعلام کرد که بلافاصله پس از به دست آوردن اطلاعات تایید شده مبنی بر انعقاد نشست فرماندهان ارشد حزب الله، این حمله به ضاحیه را انجام داده است.

بنا بر گزارش‌ها این حمله هوایی اسرائیل با ضربه‌ای «دقیق» به مراکز فرماندهی حزب‌الله در حومه جنوبی بیروت انجام شده است.العربیه فارسی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر