۱۴۰۳ مهر ۱, یکشنبه

تصاویر «ابراهیم عقیل» فرمانده کشته شده حزب‌الله با قاسم سلیمانی و زاهدی

تصاویر «ابراهیم عقیل» فرمانده کشته شده حزب‌الله با قاسم سلیمانی و زاهدی

ابراهيم عقيل، احمد وهبی، ووسام الطويل، مصطفى بدر الدين وقاسم سليمانی

در پی صدور بیانیه حزب‌الله لبنان مبنی بر کشته شدن «ابراهیم عقیل» به همراه 14 تن از فرماندهان ارشد و نخبه‌ نیروی «الرضوان» در جریان حمله اسرائیل به حومه جنوبی لبنان، رسانه‌ها عکس‌هایی آرشیوی از عقیل با فرماندهان سابق کشته شده نیروی قدس سپاه پاسداران، به ویژه قاسم سلیمانی منتشر کردند.

همچنین عکس‌هایی از این فرمانده حزب‌الله با محمدرضا زاهدی، فرمانده سابق نیروهای سپاه در سوریه و لبنان، که در آوریل گذشته در حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق کشته شد، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

عکس ابراهيم عقيل با سردار سپاه پاسداران ایران محمد رضا زاهدی
عکس ابراهيم عقيل با سردار سپاه پاسداران ایران محمد رضا زاهدی
یک عکس از ابراهیم عقیل به همراه احمد وهبی، وسام الطویل، مصطفی بدرالدین از فرماندهان سابق حزب‌الله با قاسم سلیمانی سوژه کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است.

فرماندهان الرضوان که در ضاحیه لبنان کشته شدند

گفتنی است که تنها طی دو ماه گذشته حزب الله لبنان مورد حمایت ایران، دو ضربه دردناک از اسرائیل متحمل شد که طی آن دو تن از فرماندهان ارشدش‌ ‌یعنی فواد شکر و سپس جانشینش ابراهيم عقيل را از دست داد.گفتنی است ابراهیم عقیل پس از کشته شدن فواد شکر، به عنوان مسئول اداره عملیات ویژه حزب‌الله منصوب شد. او همچنین در «مجلس شورا»، عالی ترین نهاد نظامی حزب الله، عضویت داشت.

در سال 2015، وزارت خزانه‌داری آمریکا عقیل را به‌ دلیل عملیات‌ ترور علیه اهداف آمریکایی به عنوان یک تروریست جهانی معرفی کرد و برای ارائه اطلاعات درباره او 7 میلیون دلار جایزه تعیین کرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر