زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۵ خرداد ۲۹, شنبه

گاه شمار کودتای ننگین ونافرجام 17 ژوئن قسمت پایانی

گاه شمار کودتای ننگین ونافرجام 17 ژوئن قسمت پایانی
5 تیر 1382
کشیش کلیسای «مری- سور- اوآز»، برای اعلام همبستگی با اعتراض ایرانیان نسبت به هجوم ناموجه به خانه‌های پناهندگان سیاسی، در محل اعتصاب‌غذا حضور یافت. او برای پیروزی مردم ایران و آرمان صلح و آزادی در ایران دعا کرد. 

6تیر 1382
بعدازظهر، صدها تن از مردم و جوانان، با برگزاری یک تجمع در مقابل پارک ملت در تهران، خواهان آزادی فوری خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران شدند. تجمع‌کنندگان به‌رغم حضور گسترده مأموران سرکوبگر، به توزیع تراکت و فراخوان برای آزادی مریم رجوی، در میان مردم و رهگذران، اقدام کردند.

مأموران وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی با محاصره کامل پارک و بستن خیابان ولی‌عصر از تقاطع نیایش، تلاش کردند جمعیت را متفرق کنند. اما با مقاومت شدید جوانان روبه‌رو شدند. تجمع تا نزدیک ساعت 10 شب ادامه یافت. تعداد زیادی از مزدوران بسیجی در سطح پارک گشت می‌زدند تا هر گونه حرکتی را به‌شدت سرکوب کنند و مانع گسترش دامنه تظاهرات شوند. همچنین 50 موتورسوار مسلح، متعلق به بسیج سپاه پاسداران، در خیابانهای اطراف به گشت‌زنی و ایجاد جو رعب و وحشت پرداختند.


7 تیر 1382
در دوازدهمین روز اعتصاب غذا، 1200تن از ایرانیان به‌نمایندگی از جوامع ایرانیان در 20 کشور جهان از جمله سراسر اروپا، آمریکا، کانادا و استرالیا در اورسور اواز حضور یافتند و با پیوستن به متحصنان در آن جا، خواستار آزادی فوری خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران شدند.

آقای «آنتونیو استانگو»، دبیرکل شبکه سازمانهای مدافع حقوق‌بشر در حوزه اروپا-مدیترانه و رئیس کمیسیون ایتالیایی حقوق‌بشر هلسینکی، از اعتصاب‌غذاکنندگان و متحصنان ایرانی در اورسوراواز دیدار کرد و خواستار آزادی فوری خانم مریم رجوی شد.

در ارتباط با اعتصاب‌غذای بیش از 70تن از ایرانیان آزاده و هواداران مقاومت در لندن، نیوز تلگراف نوشت: «اعتراضات در مقابل سفارت فرانسه در مرکز لندن به‌طور فزاینده‌یی شدید می‌شود. اعتصاب‌غذاکنندگان که بیش از نیمی از آنها زن هستند، شعارهایی در حمایت از مریم رجوی و علیه دولت فرانسه می‌دهند. خانم مریم رجوی نه تنها یک حامی دموکراسی، بلکه یک مدافع آتشین حقوق زنان است».

خاتمی بار دیگر از فرانسه خواستار «استرداد» پناهندگان سیاسی ایرانی شد. عبدالله رمضان‌زاده سخنگوی خاتمی رئیس‌جمهور رژیم آخوندی دو روز قبل از آن گفته بود: «جمهوری اسلامی ایران مشغول بررسی پروسه استرداد مجاهدین از فرانسه است».

روزنامه حکومتی قدس به‌نقل از الهام سخنگوی قوه قضاییه رژیم آخوندی نوشت: «دستگیری مجاهدین در فرانسه اولین راه مبارزه با تروریسم است و اعتقاد داریم که اگر دولت فرانسه در مبارزه با این پدیده مصمم باشد، باید نسبت به مجازات دستگیر ‌شدگان برای نتیجه دادن مبارزه با تروریسم تلاش کند... ما امیدواریم دولت فرانسه با استرداد آنها به جمهوری اسلامی ایران، اراده راسخ خود را در برخورد با این گروهک تروریستی نشان دهد. ما آماده همکاری در این زمینه هستیم».

آخوند جلاد فردوسی‌پور ازاعضای مجلس خبرگان آخوندی نیز به خبرگزاری رژیم گفت: «با توجه به دستگیری تنی چند از اعضای مجاهدین در فرانسه، تقاضای ما از دولت فرانسه استرداد این افراد به ایران است تا به جرایم آنها در دادگاههای کشور رسیدگی شود».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت با صدور اطلاعیه‌ای در این‌باره اعلام کرد: «این درخواستهای وقیحانه در شرایطی است که اخبار مربوط به سفر هیاتهایی از وزارت اطلاعات، مافیای جاسوسی و تروریستی ملایان به فرانسه، قبل و بعد از حملات خشونت‌بار و ناموجه 27خرداد به پناهندگان ایرانی، نگرانی همه دوستداران دموکراسی و آزادی بیان را برانگیخته است.

قراردادهای تجاری فرانسه و رژیم آخوندی از جمله یک قرار داد بزرگ نفتی، قرار دادهای مربوط به فروش ایرباس و قرار داد خرید اتوموبیل، همزمان با حملات 27خرداد، یک بار دیگر از قربانی شدن حقوق‌بشر، آزادی بیان و حق مقدس پناهندگی در مقابل منافع حقیر اقتصادی خبر می‌دهد.

دبیرخانه مقاومت ایران در پایان این اطلاعیه افزود: مقاومت ایران ضمن قدردانی از همه حمایتهای بی‌دریغی که طی (روزهای اخیر) از سوی مردم فرانسه نثارش شده است، همه مدافعان حقوق‌بشر و دموکراسی و همه شخصیتها و احزاب سیاسی، اتحادیه‌های کارگری و دانشجویی و همه مردم شریف و آزاده فرانسه را به اعتراض به این رفتار ظالمانه که در تعارض آشکار با سنت‌های دموکراتیک و انسان دوستانه فرانسه است فرا می‌خواند».

روزنامه پاریزین نوشت: «فرانسه می‌خواهد خوشنودی رژیم ایران را جلب کند».

واشینگتن تایمز گفت: ... این دستگیریهای ننگین که بدون شک به‌درخواست رهبران مذهبی رژیم ایران عملی گردیده، زمانی انجام می‌شود که خیابانهای تهران روز به روز و شب به شب مملو از دانشجویان شجاع و افرادی است که دیگر نمی‌توانند شرایط را تحمل کنند؛ این حملات در زمانی انجام می‌شود که دولت بوش از رژیم بنیادگرای حاکم بر ایران به‌عنوان مهم‌ترین حامی تروریسم در جهان نام برده است؛ این یورش‌ها در شرایطی انجام می‌شود که رژیم ایران در حال ساختن سلاحهای هسته‌یی می‌باشد و درخواست برای بازرسی از برنامه‌های هسته‌یی‌اش را رد می‌کند».

روزنامه فرانسوی لیبراسیون نوشت: «تا این تاریخ، دولت فرانسه هیچ مدرکی دال بر عملکرد جنایی این دستگیرشدگان، ارائه نداده است».

روزنامه «بوستن گلوپ» چاپ آمریکا نوشت: «صدها ایرانی شجاع هفته گذشته به خیابانها ریختند تا دیکتاتوری رژیم ایران را محکوم کنند... درست در همین شرایط مقامات فرانسوی، بر ضد سازمان مجاهدین خلق ایران، دست زدن به یک حمله زدند. حمله‌یی که می‌توان نام خودفروشی بر آن نهاد. در حال حاضر فرانسه تمایل دارد به‌عنوان یک عمل حسن نیت به آخوندهای افراطی در تهران، این گروه را زیر ضرب قرار دهد».

روزنامه نیویورک تایمز: «دستگیریهای اخیر پلیس فرانسه، باعث به راه افتادن تظاهرات اعتراضی از سوی حامیان مجاهدین شد... تظاهر کنندگان از انجام یک معامله کثیف با ملاها سخن می‌گویند و بر این باورند که این اقدام، برای دادن امتیازی به ملاهای حاکم در تهران صورت گرفته است». 

8 تیر 1382
کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران ، در یک فراخوان فوری، سازمانها و شخصیتهای مدافع حقوق زنان در سراسر جهان را، به اعتراض علیه ادامه بازداشت خانم مریم رجوی و 6 زن دیگر پناهنده ایرانی فراخواند.

مراسم دعای بین‌المذاهب برای آزادی مریم رجوی در اورسور اواز پاریس برگزار شد.

عالیجناب «ژاک گایو» اسقف سرشناس فرانسوی همراه با آیت‌الله جلال گنجه‌ای، روحانی برجسته ایرانی یک مراسم نیایش بین‌المذاهب در محل تحصن پناهندگان ایرانی در اور-سور-اوآز برگزار کردند.

اسقف گایو در جمع بیش از 1000تن از ایرانیان متحصن در اورسورواز، خطاب به 170تن که در اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برند گفت: «شجاع باشید و امید خودتان برای آزادی مریم رجوی را از دست ندهید... من نیز همزبان با شما خواستار آزادی مریم رجوی هستم».

سخنگوی حزب سوسیالیست فرانسه در مصاحبه با روزنامه لوموند گفت: «افزایش عملیات پلیسی با ابعاد نمایشی بزرگ، سؤال‌های زیادی را برانگیخته است. این فقط وزیر کشور فرانسه است که مشکلی در این اقدامات نمی‌بیند. ظاهر بی‌تقصیر او نمی‌تواند این امر را پنهان کند که این اقدامات یک نمایش رسانه‌یی بسیار غیرضروریست... این اقدامات نمایشی در مورد مجاهدین ایرانی نیز صدق می‌کند. آن چه من هنوز نمی‌فهمم این است که در ماه ژانویه 2003 به خانم رجوی اجازه ورود به کشور داده می‌شود، اما ناگهان شش ماه بعد کشف می‌شود که او یک رهبر تروریست بین‌المللی است!... ما حق داریم که توضیحات بیشتری بخواهیم. و ما از دولت در این باره سؤال خواهیم کرد ”». 

9 تیر 1382 در شامگاه 9 تیر ماه، هزاران تن از ایرانیان در 20 شهر اروپا، آمریکا و استرالیا، برای آزادی مریم رجوی، مراسم شب‌زنده‌داری برگزار کردند.

شب‌زنده‌داری ایرانیان در شهرهای لندن، اسلو، کپنهاگ، آمستردام، برلین، هامبورگ، دوسلدرف، فرانکفورت، رم، استکهلم، مالمو، یوتبوری، نیکوزیا، ملبورن، سیدنی، واشینگتن، لس آنجلس، هوستن و اتاوا نیز، جریان داشت.

در قرارگاه اشرف، هزاران تن از مجاهدین در مراسمی که در حضور خبرنگاران رسانه‌های بین‌المللی برگزار گردید، یکصدا با شعارهای «مریم رجوی را بی‌درنگ آزاد کنید» و «مریم مهر تابان، رئیس‌جمهور ایران» خشم و اعتراض خود را نسبت به حمله پلیس فرانسه به پناهندگان ایرانی و دفتر شورای ملی مقاومت ایران در فرانسه، ابراز داشتند.

خانم «آندره میشل» جامعه شناس شهیر فرانسوی و رئیس افتخاری تحقیقات در مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه (CNRS) که از برجسته‌ترین چهره‌های مدافع حقوق زنان و برابری جنسی در غرب به‌شمار می‌رود، از متحصنان و اعتصاب‌غذاکنندگان ایرانی در اورسوراوآز دیدار کرد. او حمایت و همبستگی خود را با آنان ابراز نمود. 

11تیر 1382
دادگاه، حکم به پایان بازداشت غیرقانونی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، خانم مریم رجوی و آزادی ایشان داد.

به هنگام انتشار خبر آزادی مریم رجوی، اورسورواز، مقر رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، شاهد انفجار شادی بود.

هواداران مجاهدین و مقاومت ایران که 15روز در اور در اعتصاب‌غذا بودند، با غریو فریادهای شادی، این پیروزی پرشور را جشن گرفتند. آنها برای رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت فرش قرمز پهن کردند تا مقدم او را گرامی بدارند.

همزمان در 20 شهر دیگر اروپا، آمریکا و کانادا هزاران ایرانی اعتصاب کننده، به پایکوبی پرداخته و این پیروزی بزرگ را که مشت محکمی بر دهان آخوندهای ضدبشر بود، جشن گرفتند.

در داخل ایران، در تهران و سایر شهرها، جوانان به خیابانها ریخته و شعار می‌دادند که مریم رجوی را به تهران می‌آوریم. بنا‌ به گزارش‌های دریافتی، ماشین‌ها به نشانه شادی بوق می‌زدند و خانواده‌ها شیرینی توزیع می‌کردند، تا آزادی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت را، جشن بگیرند.

اشرف نیز شاهد فوران امواج خروشان شور و شادی و احساسات مجاهدین بود. هزاران رزمنده آزادی، ساعت‌های طولانی، سرود خوانان و پایکوبان، آزادی مریم رهایی را جشن گرفتند.

هزاران مجاهد در میدان اشرف جمع شدند و ساعتها با سردادن شعار و فریادهای شادی، رقص و پایکوبی، عواطف خود را نثار مهر تابان ایران‌زمین کردند. 

12 تیرماه 82
بعدازظهر، خانم مریم رجوی در میان استقبال پرشور و وصف ناپذیر هزاران ایرانی آزاده و هوادار مجاهدین، پیروزمندانه به اقامتگاه خود در اورسوراواز بازگشت.

خانم مریم رجوی توسط شهردار اورسورواز، رئیس لیگ حقوق‌بشر نوین فرانسه، اسقف ژاک گایو و شمار دیگری از شخصیتهای سیاسی، حقوق‌بشری و مذهبی فرانسه، همراهی می‌شد.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، در میان استقبال پرشور و وصف ناپذیر حاضران، سخنانی ایراد کرد و ضمن تشکر از همه ایرانیان آزاده و شریفی که طی این مدت به حمایت از مقاومت ایران برخاستند، از شهردار اورسور اواز و مردم آن منطقه، به‌خاطر همه حمایتها و کمکهایی که طی این مدت به اعتصاب‌غذاکنندگان کردند، تقدیر نمودند.

خانم رجوی با تأکید بر این‌که خواستار خودسوزی‌ها نبودند، از زنان و مردانی که برای حمایت از مقاومت ایران، ققنوس‌وار خود را به آتش کشیدند، تجلیل کرد و گفت: «آتش جاودانی که این فداکاریها به جانم زده، جز با آزادی پایدار و همبستگی مردم ایران آرام نمی‌گیرد».

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، از همه شخصیتهای حقوق‌بشری و مذهبی فرانسه، به‌ویژه خانم دانیل میتران، همسر رئیس‌جمهور فقید این کشور و نمایندگان پارلمانهای کشورهای مختلف، که حمایت خود را از مقاومت ایران ابراز کرده بودند، تشکر نمود.

مقاومت ایران، کودتای ارتجاعی- استعماری را در هم شکست و ققنوس‌وار از آتش توطئه، پر کشید!

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر