زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۵ خرداد ۳۱, دوشنبه

بيانية 270 نماينده پارلمان اروپا درآستانه گردهمايي بزرگ مقاومت ايران درپاريس



بيش از 270 نفر از اعضاي پارلمان اروپا به اتحاديه اروپا و کشورهاي عضو فراخوان ميدهند تا روابط بيشتر با رژيم ايران را مشروط به “یک پيشرفت روشن در زمينه حقوق بشر و توقف اعدام ها کنند.” در یک بيانيه که توسط دفتر ژرارد دپره، عضو پارلمان اروپا از بلژيک و رئيس كميته دوستان ايران آزاد در پارلمان اروپا انتشار يافت، بيش از 270 تن از اعضاي پارلمان اروپا اصلاحات دمکراتيک در ايران را مورد سوال قرار دادند.
اين بيانيه ميگويد: “ما به شدت نگران افزايش تعداد اعدامها در ايران هستيم. از زماني که روحاني “باصطلاح ميانه رو” در اوت 2013 به قدرت رسيد، چند هزار نفر در ايران اعدام شده اند.  دپره که در مورد اين بيانيه از بروکسل اظهار نظر ميکرد اضافه کرد “اين یک آسيب بزرگ به اعتبار اروپا خواهد بود اگر اتحاديه اروپا به طور علني و جدي بر روي بهبود حقوق بشر پافشاري نکند.”
فیروز محوي، یک نماینده کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران گفت: “این بیانیه و همچنین حمایت نمایندگان پارلمان اروپا از رهبر مقاومت ایران، مریم رجوی، نشان میدهد که نمایندگان منتخب مردم اروپا به درستی حقوق بشر و ارزشهای دمکراتیک را قبل از منافع اقتصادی و “تجارت معمول قرار میدهند. نمايندگان پارلمان اروپا که از هر 28 کشور عضو اتحاديه اروپا و از تمامي گروه هاي سياسي در پارلمان اروپا هستند نگران افزايش تعداد اعدامها در ايران بعد از به قدرت رسيدن حسن روحاني از سه سال پيش [تاکنون] هستند.
رژيم ايران هم اکنون داراي بالاترين تعداد اعدام ها در جهان به نسبت جمعيت است. اين رژيم همنچين جلودار اعدام نوجوانان در جهان است. اقدامات سرکوبگرانه عليه زنان و اقليتهاي مذهبي همچنان رو به افزايش است. به رغم اميدواري زياد بعد از توافق هسته اي با رژيم ايران، وضعيت حقوق بشر در اين كشور، روز به روز وخيم تر شده است.  امضا کنندگان اين بيانيه شامل شش معاون رئيس پارلمان اروپا و همچنين چندين رئيس و رهبران هيئت ها و برخي معاونان رئيس گروه هاي سياسي ميشود. اين بيانيه به اتحاديه اروپا و کشورهاي عضو فراخوان ميدهد تا “هر گونه روابط بيشتر بارژيم ايران را مشروط به پيشرفت روشن در حقوق بشر و توقف اعدام ها” کنند.
خبرگزاري اسپانيا 15 ژوئن 2016:
270 نماينده پارلمان اروپا با امضا بيانيه اي «نگراني» خود را در مورد نقض حقوق بشر در ايران و افزايش تعداد اعدام ها در اين کشور، سه سال بعد از روي کار آمدن حسن روحاني، ابراز داشتند.  بنا به گفته 270 نماينده پارلمان اروپا، ايران تحت حاكميت آخوندها در حال حاضر داراي بالاترين تعداد اعدام سرانه در جهان ميباشد. در ميان 270 امضا کننده 13 اسپانيايي و جود دارند
پايگاه خبري infobae  (آرژانتين)- 15 ژوئن 2016
گروهي متشکل از 270 پارلمانتر امضاء قرارداد هاي اقتصادي با رژيم ايران را زير سوال بردند و ياد آور شدند که اين رژيم بالاترين آمار اعدام به نسبت جمعيت را دارد. آنها گفتند « اين روابط، به اعتبار ما لطمه ميزند».
270 نماينده پارلمان اروپا از اتحاديه اروپا (EU) خواستار مشروط کردن مذاکرات با رژيم ايران به بهبود وضعيت حقوق بشر در ايران شدند. آنان «نگراني» خود را در مورد نقض حقوق بشر در ايران و افزايش تعداد اعدام ها در اين کشور، سه سال بعد از روي کار آمدن حسن روحاني، ابراز داشتند. و تاكيد كردند كه « برغم اميد هاي بسياري که توافق هسته اي با ايران راه به بهبود حقوق بشر ميبرد، وضعيت روز به روز بدتر شده است».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر