زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۵ اسفند ۲۸, شنبه

اد رویس – رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا - گردهمایی نوروزی با حضور نمایندگان ارشد از هر دو حزب در کنگره ایالات متحده آمریکا

اد رویس – رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا - گردهمایی نوروزی با حضور نمایندگان ارشد از هر دو حزب در کنگره ایالات متحده آمریکا



اد رویس – رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا
نوروز مبارک. مردم ایران جایگاه ویژه‌یی در قلب خود دارند نه تنها برای این جشن بهار و تولد دوباره، بلکه برای حقوق بشری که توماس جفرسون به مایادآوری کرد،این کوروش بزرگ بود که ۵۳۹ سال قبل از میلاد، آن سند اول را ایجاد کرد، که اولین بیانیه از نظر حقوق انسان‌ها بود و حقوق هر فرد برای آزادی خود، دین خود وپیروی از اعتقاد خود، شامل تمام اقوام. 
این میراث تاریخی ایران است. به این دلیل است که توماس جفرسون به پسر خود گفت، آثار کوروش بزرگ را بخواند و آن فرهنگ و آن تاریخ را مطالعه کند. به این دلیل است که شما امروز اینجا هستیدتا بگویید نوروز باید در ایران و در سراسر جهان جشن گرفته شود.
در حال حاضر من رئیس مشترک کمیسیون نوروز هستم و به این دلیل ما این کمیسیونرا تشکیل دادیم که این جنبه از فرهنگ فارسیرا بزرگ بداریم. و درخواستی که ما امروز از جامعه بین‌المللی داریم، در این روز و این دوران داریم این است که بیایید این وعده از حقوق هر فرد از نظر آزادی مذهب، از نظر پیروی از اعتقادات خود، از نظر آزادی بیان، از نظر کرامت پایه‌یی انسانی را حفظ کنیم. و این کرامت امروز کجا رعایت نمی‌شود؟ متأسفانه، در میان بخش‌های دیگر این جهان اسفبار، در خود ایران هم رعایت نمی‌شود، توسط این رژیم مذهبی. به فرهنگ و تاریخ مردم ایران احترام نمی‌گذارد. به حقوق ایرانیان احترام نمی‌گذارد.
واین به حدیاست که آنها مأموران خود را می‌فرستند، که تاکنون ۱۳۰ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق را کشته‌اندو ۱۳۰۰ نفر را مجروح کرده‌اند. ما یک مسئولیت ویژه از طرف ایالات متحده بر عهده گرفتیم وقتی گفتیم، ما افراد را در قبال حملاتی که از رژیم ایران نشأت گرفته می‌شود محافظت می‌کنیم؛ و مسئولیت ما امروز این است که ببینیم، نه تنها امنیت و حفاظتآنها را برآورده می‌کنیم، بلکه هم‌چنین تحقیقاتی انجام می‌دهیم در مورد کسانی که باعث این حملات شدند، کسانی که با مأموران رژیم ایرانهمکاری کردند برای کشتن اعضای سازمان مجاهدین خلق. 
و همه ما که تفاوت بین آزادی و استبداد را می‌دانیم، تقدیر ویژه‌یی برای کسانیداریم که در ایننبرد گرگ و میش طولانی مبارزه می‌کنند، در این تلاش طولانی برایتضمین این‌که نسل بعدی جوانان ایرانیاز حقوقی برخوردار باشند که کوروش بزرگ به آنها وعده‌اش را داد و حقوقی که آرزوی همه انسان‌هاست، همان حقوقی که توماس جفرسون خودشهنگام نقل قول از کوروش بزرگ به آن اشاره کرد. از شما بسیار متشکرم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر