۱۳۹۵ اسفند ۲۸, شنبه

ایلیانا رزلهتینین – رئیس زیرکمیته خاورمیانه در مجلس نمایندگان آمریکا - گردهمایی نوروزی با حضور نمایندگان ارشد از هر دو حزب در کنگره ایالات متحده آمریکا

ایلیانا رزلهتینین – رئیس زیرکمیته خاورمیانه در مجلس نمایندگان آمریکا - گردهمایی نوروزی با حضور نمایندگان ارشد از هر دو حزب در کنگره ایالات متحده آمریکا
گردهمایی نوروزی با حضور نمایندگان ارشد از هر دو حزب در کنگره ایالات متحده آمریکا
ایلیانا رزلهتینین – رئیس زیرکمیته خاورمیانه در مجلس نمایندگان آمریکا
مایه خوشوقتی، افتخار و سرفرازی من است که باز هم امسال در کنار شما باشم تا سال نو ایرانی نوروز را جشن بگیریم. امیدوارم سال جدید برای تک‌تک شما سالی پر از صلح، خوشحالی و سعادت باشد و سال امنی برای خویشاوندان شما در کمپ لیبرتی باشد.
اما سال گذشته سالی بود که هم موفقیت داشت و هم فاجعه. ما باید همه کسانی را به‌یاد بیاوریم که جان خود را در کمپ لیبرتی از دست دادند و هم‌چنین کسانی که در جریان موارد وحشیانه نقض حقوق بشر توسط رژیم ایران قربانی شده‌اند. بنابراین از شما تقاضای یک دقیقه سکوت برای گرامیداشت یاد آنان را دارم.
ما از تک‌تک شما به‌خاطر افزودن بر شمار نمایندگانی که به این گروه ملحق می‌شوند تشکر می‌کنیم. ما قویاً تلاش کرده‌ایم تا در هر فرصتی علیه ماهیت سرکوبگرانه رژیم ایران موضع بگیریم. این یک جنبش عمومی است و شما آن‌را تقویت می‌کنید. به‌خاطر تلاش های شما، این گروه در کنگره در حال رشد است و بخاطر تلاش‌های شما، این فعالیت‌ها به‌ثمر می‌نشیند.
موارد نقض حقوق بشر در دوران این باصطلاح مدره یعنی روحانی افزایش پیدا کرده‌اند. متأسفانه ما در طول سال گذشته اجرای توافقنامه مشترک اتمی را با رژیم ایران آغاز کردیم. این بسیار زشت است که دستان سرکوبگران را بگیریم و به آنها بگوییم که به شما اعتماد می‌کنیم، چون شما کار درست را انجام خواهید داد. این بیشتر شبیه یک شوخی است. بنابراین آنها به اعدام‌ها، اذیت و آزار، شکنجه و دستگیری ادامه می‌دهند.
بدتر از این، مضاف بر لغو تحریم‌ها، مبلغ صد میلیارد دلار پول به رژیم ایران پرداخت شده است. این پول صرف چه چیزی خواهد شد؟ بله، تروریسم. شکی نیست که صرف نقض حقوق بشر و پشتیبانی از تروریسم خواهد شد. هیچ شکی وجود ندارد. آنها به‌دنبال بهبود وضعیت مردم ایران نیستند. آنها این پول را صرف تروریسم و مزدوران خود خواهند کرد. رژیم ایران هم‌چنان بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است. رژیم ایران هم‌چنان بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان است. و حالا پول بیشتری دریافت کرده تا تروریسم را در جهان گسترش دهد.
بنابراین امسال ما نه تنها باید اطمینان حاصل کنیم که رژیم ایران به‌خاطر برنامه اتمی‌اش حساب پس خواهد داد، بلکه هم‌چنین باید از این رژیم در زمینه موارد بسیار و بی‌شمار نقض حقوق بشر حسابرسی کنیم. ما باید به‌طور کامل و قویاً تحریم‌های حقوق بشر اعمال کنیم. ما باید این تحریم‌ها را گسترش بدهیم. ما باید این تحریم‌ها را هر چه شدیدتر کنیم. ما هنوز می‌توانیم تحریم‌های جاری مربوط به تروریسم را شدیدتر کنیم. ما هنوز می‌توانیم تحریم‌های جاری مربوط به نقض حقوق بشر را شدیدتر کنیم. ما هنوز می‌توانیم تحریم‌های جاری مربوط به برنامه موشکی را شدیدتر کنیم. بنابراین این تحریم‌ها وجود دارد و ما باید آنها را گسترش بدهیم، تشدید و اجرا کنیم. رژیم مستحق آن است. تحریم شایسته آنها است. 
حال همان‌طور که می‌دانید سپاه پاسداران به‌عنوان بازوی نظامی رژیم ایران، تروریسم و ارتجاع را صادر می‌کند و همان‌طور که می‌دانیم قسمت بزرگی از اقتصاد ایران را تحت کنترل خود دارد. بنابراین ما باید قراردادهای تجاری را به سپاه پاسداران و حمایت آن از تروریسم ربط دهیم و می‌توانیم تأثیر واقعی بگذاریم و این قراردادهای تجاری را فوراً مشمول تحریم کنیم.

بنابراین می‌خواهم آرزوی سالی پر از نعمت برای شما بکنم. می‌خواهم بدانید که دوستان بسیاری در کنگره آمریکا دارید. شما سخنان رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان را همین الآن شنیدید. دوستان بسیاری دارید که در کنار شما ایستاده‌اند و ما در کنار شما خواهیم ایستاد تا زمانی‌که رژیم ایران از بین برود و این ماشین ترور از کار بیفتد. از شما بسیار متشکرم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر