۱۳۹۵ اسفند ۲۷, جمعه

جاسوسهای روس به هک ۵۰۰ میلیون حساب کاربران یاهو متهم شدند


دولت آمریکا دو مقام امنیتی-اطلاعاتی روسیه را به جاسوسی و هک کردن حسابهای ۵۰۰ میلیون کاربر وبسایت یاهو در سال 2014متهم کرد.
خبرگزاری رویتر روز چهارشنبه ۲۵ اسفند 95 گزارش داد کیفرخواست دیمیتری دوکوچائف، افسر سرویس امنیتی فدرال روسیه و مقام مافوق او، ایگور ساشچین در جریان یک کنفرانس خبری در واشینگتن اعلام شده است.
این نخستین بار است که دولت آمریکا مقامات روسیه را به‌خاطر حملات سایبری به‌عمل مجرمانه متهم می‌کند. در کیفرخواست وزارت دادگستری آمریکا نام الکسی بلان و کریم باراتوف نیز قید شده است.
الکسی بالان در رأس فهرست مجرمان سایبری تحت تعقیب قرار دارد. باراتوف هم که‌زاده قزاقستان و شهروند کانادا است، روز سه‌شنبه در کانادا بازداشت شد.


به گفته مقامات وزارت دادگستری آمریکا، پرونده کریم باراتوف اکنون در دست مقامات کانادا قرار دارد، اما الکسی بلان که سال ۲۰۱۳ در یک کشور اروپایی دستگیر شده بود قبل از آن که به آمریکا مسترد شود، به روسیه فرار کرده است.
در کیفرخواست ۴۷ صفحه‌یی علیه این متهمان به مواردی نظیر تبانی و توطئه، کلاهبرداری با کامپیوتر و سوءاستفاده از این ابزار، جاسوسی اقتصادی و سرقت اطلاعات تجاری محرمانه اشاره شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر