زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۶ فروردین ۶, یکشنبه

ابرازارادت وقدر دانی سخنرانان روز زن در آلبانی در رابطه خانم رجوی وجنبش مقاومت وزنان جنبش مقاومت ایران واشرفیان قهرمان

ابرازارادت وقدر دانی سخنرانان روز زن در آلبانی در رابطه خانم رجوی وجنبش مقاومت وزنان جنبش مقاومت ایران واشرفیان قهرمان
 تاریخ ایجاد در 23 اسفند 1395


خانم مریم رجوی عزیز، خانمهای عزیز این پنل،

 خواهران و برادران عزیز،
مایلم روز جهانی زن را به همگی تبریک بگویم. اسم من دریتا اودلی است.
من مدیر امور پناهندگان در وزارت کشور بودم. اکنون رئیس انجمن ملی پزشکی آلبانی هستم. بسیار خوشوقتم که در این روز بزرگ در میان شما هستم و از شما تشکر می‌کنم که این برنامه بزرگ را در تیرانا برگزار کردید. ما به همگی شما در تیرانا خوش‌آمد می‌گوئیم.
داستانهایی که از شما در مورد مقاومت و شجاعتتان زیر حملات موشکی علیه کمپتان شنیدم باعث شد احترام بالایی نسبت به وفاداری شما به آرمان آزادی کشورتان پیدا کنم. ....
بیش از هر زمان دیگر نیاز است
. رهبری بزرگ و رئیس‌جمهور شما، یعنی خانم رجوی، در سخنان خود گفت زنان می‌توانند نقشی تأثیرگذار در رهبری مردمان جهان به سمت مناسبات خواهری، برادری و همبستگی ایفا کنند و ما باید این مسئولیت را با شرکت فعال در این جنبش برعهده گیریم. مایلم همبستگی و حمایت خود را از جنبش بزرگ شما ابراز کنم. مطمئنم جنبش شما با رهبری شما، خانم رجوی، که مروج دموکراسی و بردباری است، در کشورتان موفق خواهد شد. خدا همگی شما را حفظ کند.
اما سخنان خود را با کلماتی بزرگ به پایان می‌برم
. جهان زنان را تغییر داد. زنان جهان را تغییر می‌دهند. ما یکدیگر را تغییر دادیم. با تشکر فراوان. با تشکر.
 ليندا چاوز مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید، رئیس مرکز فرصتهای برابر
با تشکر فراوان، سروی، من تو را نه تنها یک دوست بلکه خواهرم می‌دانم، و تشکر فراوان. ... آهنگ معروف بتهوون که در کشور من شناخته شده است. این بهترین ورودیه است چرا که وصف شادی ناشی از دیدن همه شما در این‌جا ممکن نیست.
...به نظرم خیلی‌ها با سازمان و عقاید شما آشنا نیستند اما من که در طول سالیان با شما آشنا شده‌ام به این اشراف رسیده‌ام که آرمانهای شما در واقع ارزشهای حقیقی رهایی، آزادی و دموکراسی است که همه انسانها برای خود می‌خواهند، و این در واقع بهترین تضمین‌کننده صلح در سراسر جهان خواهد بود. این همان چیزی است که خانم رجوی در طرح 10 ماده‌یی خود ارائه کرده است، طرحی که خواهان استقلال دادگستری، آزادی مطبوعات، برابری کامل میان زنان و مردان، جدایی دین از دولت است، و همه این موارد عناصر مورد نیاز دموکراسی و آزادی است.
... در آمریکا ما اکنون در حال بررسی نام‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان حامی تروریسم بین‌المللی هستیم. آیا کسی هست که شک داشته باشد آنها حامی تروریسم بین‌المللی هستند. آنها اصلی‌ترین حامی تروریسم بین‌المللی در سراسر جهان هستند.

...آرزوهای ما محقق شد. شما این‌جا هستید ولی ما آرزوهای بیشتری داریم، برای تحقق یک ایران آزاد. متشکرم.

‌ ما همه در آلبانی با زبان قلبها با شما سخن می‌گوییم


پاندلی مایکو نخست‌وزیر پیشین آلبانی طی سخنانی در مراسم نوروزی و تحویل سال نو ۱۳۹۶ گفت:
افتخار بزرگی است که امروز در کنار شما هستم دوستان عزیزم خواهران و برادران، مادران و پدران برای اولین بار همه اشرفیها در کنار هم و در امنیت نوروز را جشن می‌گیرند. در آلبانی در خانه دوم خودشان.

نه فقط برای همراهانم در صحنه سیاسی بلکه برای اپوزیسیون خودم و حزب جمهوریخواه و برای همه شما حضور شما در اینجا یک افتخار است. ما در صحنه سیاسی کماکان با هم بحث داریم اما به‌رغم بحث و جدلی که در صحنه سیاسی بین احزاب مختلف وجود دارد وقتی نوبت به شما دوستان عزیز ما می‌رسد هیچ تقسیم بندی سیاسی وجود ندارد تنها یک زبان است که شناخته می‌شود آنهم زبان قلبها است و ارتباط قلبها با همدیگر.


 منتشر شده در 22 اسفند 1395

با تشکر فراوان، با تشکر، با تشکر بابت این دعوت،
خانم رجوی خیلی از شما بابت اقداماتتان تشکر می‌کنم. این یک نمونه بسیار عالی است. من سلامهای همکاران خود را از پارلمان به این‌جا می‌آورم. دوست خوبم پاندلی مایکو. ما هر دو از زوایای مختلفی از زندگی سیاسی هستیم. او یک سوسیالیست است و من یک جمهوریخواه.
من با دولت کنونی پیرامون خیلی از مسائل اختلاف‌نظر دارم. اما اگر یک موضوع است که با آن بسیار موافقم کاری است که دارند انجام می‌دهند، کاری که ما آغاز کردیم و کاری که باید با یکدیگر انجام بدهیم تا همه چیز را برای شما فراهم کنیم تا شما احساس کنید در خانه خودتان هستید. این وظیفه ما است.
... با قلبی غنی ما دربهای خود را به روی افرادی بسیار قدرتمند باز کردیم و افرادی که نیازمند هستند.
...
خانم رجوی، با تشکر فراوان بابت رهبریتان چرا که شما بسیاری افراد خوب را دور هم جمع کردید تا برای این آرمان تلاش کنید.
اجازه ندهید صدای نظرات دیگران صدای وجدان خودتان را ساکت کند، و از همه مهمتر، از این شجاعت برخوردار باشید که به صدای قلب و نیات خود گوش دهید.

خدا شما را حفظ کند. با تشکر فراوان.
 تاریخ ایجاد در 17 اسفند 1395
در آستانه روز جهانی زن، جلسه بزرگی تحت عنوان «زنان در رهبری سیاسی» در آلبانی برگزار شد.

سخنران اصلی این مراسم رئيس جمهور برگزیده مقاومت ایران خانم مریم رجوی بود و شماری از شخصيتهاي برجسته سياسي و فعالان جنبش‌ برابری از کشورهای مختلف نیز حضور داشتند و در سخنان خود با مقاومت ایران و به طور خاص زنان پیشتاز آن اعلام همبستگی کردند.

حضور بخشی از هزار زن قهرمان مقاومت ایران که ۱۴ سال در اشرف و لیبرتی ایستادگی و مقاومت کردند در کانون توجهات در مراسم روز جهانی زن امسال بود.  
علاوه بر سخنرانی ها، این مراسم شامل مراسم هنری و پخش فیلمهایی در باره وضعیت زنان ایران و مبارزات ۱۵۰ ساله آنها برای آزادی بود.




خانم مریم رجوی
رئیس جمهور برگزیده مقاومت مردم ایران
بخشهایی از سخنرانی جلسه روز جهانی زن – تیرانا ۲۰۱۷

زنان این جنبش قدم در راهی ‌‌گذاشتند که الگوی از پیش‌آماده‌یی برای آن وجود نداشت. آن‌ها بر آن شدند که هرچه را که نشانی از نابرابری، از نادیده گرفتن زنان و از موانع مشارکت جمعی دارد، کنار بگذارند و به‌جایش مناسبات نوینی برقرار کنند. ... تجربه رهبری زنان در جنبش ما، با نقش‌آفرینی صفی از این مردان، از این پیشگامان دنیای تازه، امکان‌پذیر شد... بله، این مردان رها روابط جمعی نویی شکل دادند، با شور و اشتیاق، همه جا به‌دفاع از آرمان برابری برخاستند و  اثبات‌گر امر رهبری زنان شدند.‌ ارزش‌های تازه‌یی خلق کردند بر پایه صدق ورزیدن و از خود گذشتن و دیگران را بر خود اولویت دادن.

سروناز چيت ساز
مسئول كميسيون زنان شوراي ملي مقاومت ايران

ديدار همگي شما در اينجا فوق العاده است. پرقدرت، با عزم جزم، و براي ادامة مبارزه، تا آزادي ميهن عزيزمان، و استقرار دموكراسي و برابري. زماني بود كه همه چيز، تاريك به نظر مي رسيد، هيچ نوري در انتهاي تونل ديده نمي شد. زماني كه به نظر مي رسيد هيچ اميدي نيست. يك نفر به شما و به همة ما گفت مي توان و بايد. و شما، آن را اثبات كرديد با پايداري پرشكوه و مقاومت فوق العاده تان در اشرف و ليبرتي و خلق حماسه هاي شگفت انگيز. به همة شما افتخار مي كنم.

لیندا چاوز
مدیر روابط عمومی کاخ سفید و رئیس مرکز فرصت های برابر در آمریکا

این که در امنيت بوده و ديگر زير حملات موشكي نيستيد، بلكه اينجا هستيد، در امينت و سلامت.
... شما دقيقاً كساني هستيد كه ميتوانيد رهبري مردم ايران را برعهده گيريد و بر سركوبي كه براي دههها به يك مسأله روز مره در ايران تبديل شده غلبه كنيد. تحت رهبري خانم رجوي شما آينده ايران هستيد....

خانم اینگرید بتانكور
سناتور و کاندیدای سابق ریاست جمهوری کلمبیا
بخشهایی از سخنرانی جلسه روز جهانی زن – تیرانا ۲۰۱۷

...امروز داريم روز جهاني زن را جشن ميگيريم، و داريم مسأله رهبري زنان را جشن ميگيريم. اما بايد بگويم در نقطه يي خيلي فراتر از مسأله رهبري زنان هستيم. امروز ما داريم حضور شما زنان شجاع را جشن ميگيريم. شما قهرمانان ما هستيد. همه آن داستانها كه برايم گفتيد ...میراثی است كه در نسلهاي آينده در ايران گفته خواهند شد، داستانهاي اين مقاومتي كه آزادي، برابري و عدالت را به كشور شما خواهد آورد.


ايوتا راديكووا
اولین نخست وزیر زن اسلواکی و وزیر سابق دفاع و کار
بخشهایی از سخنرانی جلسه روز جهانی زن – تیرانا ۲۰۱۷

...به نظرم بايد سه اقدام بسيار مهم اتخاذ كنيم.
 اولين قدم تغيير رژيم است، از ديكتاتوري به دمكراسي.
دومين قدم، ايجاد حاكميتي دمكراتيك و ساختارهاي دمكراتيك، و برقراري انتخابات آزاد دمكراتيك.
 شما از رهبر خوبي براي اين برخورداريد.
و سپس پيچيدهترين قدم است. ...
دومين اصل اخلاقي، اعتماد است.
و آخرين اصل، همبستگي است.



ریتا زوسموت
رئيس سابق مجلس فدرال آلمان
بخشهایی از پیام همبستگی به جلسه روز جهانی زن – تیرانا ۲۰۱۷

امروز روز جهاني زن است. ...ما در حال تلاش براي رهايي اشرفيان بوديم. مردم آلباني درهاي كشور خود را به روي آنها باز كرد...
... بايد به ياد داشته باشيم اشرفيان همان پايداري كه سالها قبل ميكردند را ادامه دادند. .... به سختي ميتوانم تصور كنم چگونه به چنين نقطهيي رسيدند، اما بالاخره آن را تغيير دادند. اين يك نمونه و نماد است و يك اقدام نمادين در دوراني سرشار از دشواريها بود....

نجمه طاطاي  
وزیر سابق آموزش و پرورش مراکش
بخشهایی از سخنرانی جلسه روز جهانی زن – تیرانا ۲۰۱۷


به مناسبت روز زن و اينكه شما انتخاب كرده ايد كه يك زن رهبر سياسي باشد تبريك مي گويم. اين كار ارزشمندي است. كساني كه نزديك به چهار دهه است رو در روي حكومت ديني بنيادگرا كه زنان را سركوب مي كند ايستاده اند. دهها هزار نفر از اين زنان جانشان را در اين راه فدا كرده و موفقيت هاي چشمگيري در زمينه برابري بين زن و مرد در جنبش شان به دست آوردند.
... برادران و خواهرانم، نيروي شما فقط در اين نيست كه رزمندگان مقاومت هستيد. شما مقاومت مي كنيد. شما خواهان بهره برداري و استفاده از هيچ طرفي يا جايي در ايران نيستيد. بلكه شما خواهان استقلال ايران هستيد. شما براي ميهن، آزادي، شرافت و دموكراسي مبارزه مي كنيد. ... طبعا كه مردم ايران رهبري بهتر از مريم رجوي براي ايران پيدا نخواهد كرد.

سناتور ایولين يونه
عضو مجلس سنای فرانسه

بخشهایی از سخنرانی جلسه روز جهانی زن – تیرانا ۲۰۱۷

شما در مقابل رژيمي قرار گرفته ايد كه سخت سر است ، رژيمي كه  يك مذهب را به خدمت گرفته تا ترس و وحشت ایجاد کند و مردم را به زندان بیاندازد و شکنجه کند و حتی بکشد.  
مبارزه شما تحسين برانگيز است. به شما مي توانم بگويم كه الان تمام دنيا به شما نگاه مي كند چون اين دنيايي كه در حركت است، نگران كننده است شما در حال حركت به جلو هستيد و زنان ديگري كه مثل شما تحت سركوب هستند امكان پيدا مي كنند به حركت در بيايند پس شما يك مدل براي آنها هستيد.

سكاي ماسیکانا هالند
سناتور سابق و وزیر آشتی و یکپارچگی ملی از زیمبابوه

بخشهایی از سخنرانی جلسه روز جهانی زن – تیرانا2017
خيلي دوست دارم به شما، يك هزار زن مقاومت ايران كه اينجا هستيد و دو هزار مرد، بگويم که شما نقطه انگيزه بخش بسيار بالايي هستيد. جابجايي پيروزمند از كمپ ليبرتي به تيرانا بدليل مقاومت اعضاي اين جنبش است. رهبري 14 ساله زنان اشرف و ليبرتي، رئيس جمهور برگزيده مقاومت، خانم رجوي، و راه حل شجاعانه او.  اجازه دهيد از مرداني كه اينجا حاضرند تشكر كنم چرا كه به ما كمك كردهاند. شما واقعاً به من انگيزه دادهايد. مايلم همبستگي خود را به عنوان یکی از اعضاي جنبش ضد نژادپرستي طولانی كه در سراسر جهان بوده ابراز کنم.

جولي گرلینگ
نماینده پارلمان اروپا از انگلستان
بخشهایی از سخنرانی جلسه روز جهانی زن – تیرانا ۲۰۱۷


اصليترين مسأله مورد نظر من مبارزه براي برابري و احترام براي زنان در سراسر جهان است. ...زنان يك صداي مثبت براي تغيير هستند. همگي آنها نياز به حمايت دارند. ... خيلي انگيزاننده است كه شاهد اين باشيم كه همگي شما چقدر متعهد هستيد، در حالي كه همگي شما شرايط بسيار سختي را تجربه كرديد. اين احساسات را با خود مي برم و تلاش مي كنم حتماً در كشور خودم و بقيه كشورهاي اتحاديه اروپا به گوش برسانم تا به شما بپيوندند و به شما كمك كنند، و اميدوارم، همانطور كه بقيه گفتند، در آن روز وقتي كه شما به تهران بازمي گرديد در آنجا حضور داشته باشم.

سناتور استفانيا پتزوپانه
نايب رئيس كميته مصونيت پارلماني سنا از ایتالیا
بخشهایی از سخنرانی جلسه روز جهانی زن – تیرانا ۲۰۱۷

وضعیت زنان در خاورمیانه همیشه باعث ناراحتی و نگرانی من بوده است. تجربه شما همواره تحسين فراوان مرا بهمراه داشته است، شما يك نقطه مرجع و نقطه اتكا هستيد حتي براي ما زنان ايتاليا و حتي براي من به عنوان يك سناتور ايتاليايي. زنان در ایران به طور مشخص سال ها است که برای آزادی خودشان مبارزه کردند.
... حضور شخص مریم رجوی در رأس مقاومت ایران و پلاتفرم سیاسی وی برای یک ایران آزاد و مبتني بر پلوراليسم،  یک پیام روشن برای مردم ایران دارد که آلترناتیو این رژیم، نیرویی است که نه تنها ستم بر زنان را پایان خواهد داد، بلکه الگويي خواهد شد كه پيام برابری زن و مرد را به دنیای اسلام و کشورهای منطقه خاورمیانه هم خواهد داد.

لورنس فلمن رئيل
عضو پارمان سوئیس

بخشهایی از سخنرانی جلسه روز جهانی زن – تیرانا ۲۰۱۷


با وجود سركوبي مدني و تبعيض عليه زنان در ايران، شما و ما نقشي در مبارزه بر عليه رژيم ايفا ميكنيم. زنان در ايران در همه جوانب، مانند زندگي اجتماعي خود در دانشگاهها، محلهاي كار و غيره در حال مقابله با رژيم مذهبي هستند. اما خارقالعاده ترين عنصر مبارزه زنان ايران عليه رژيم شركت آنها در مقاومت است. شما ميتوانيد خيلي به اين امر افتخار كنيد كه حدود 52 درصد از اعضاي شوراي ملي مقاومت ايران زن هستند. در مقايسه با سوئيس، كه يك كشور به اصطلاح توسعه يافته تلقي ميشود، تنها 32 درصد از اعضاي پارلمان زن هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر