زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۶ فروردین ۸, سه‌شنبه

کهکشان ایرانیان برای سرنگونی وقایع نمادین ۹۵ (۲)

 برای سرنگونی




روز 19تیر 95 هموطنان در خارج کشور، کهکشانی از قدرت همبستگی ملی ایرانیان را در برابر دیدگان جهانیان به نمایش گذاشتند. حضور پرشمار شخصیت‌های خارجی از کشورهای مختلف جهان، به‌ویژه از کشورهای عربی و در رأس آنها، ترکی فیصل شخصیت با نفوذ و تاثیرگذار عربستان، جلوه خاصی به مراسم امسال داده بود.

 مهمترین کانال‌های تلویزیونی عربی جریان مراسم را مستقیماً گزارش کردند. این مراسم در شرایطی برگزار شد که مجاهدین در عراق، درگیر یک نبرد به‌شدت نابرابر بودند:

بدون دفاع، زیر موشک‌باران مدام نیروی قدس پاسداران، همراه با زمینه‌سازیهای مستمر عوامل وزارت اطلاعات تحت عنوان خانواده برای حمله زمینی و قتل‌عام مجاهدین.
اما ایستادگی مجاهدین اشرفی و حمایت بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر اشرف‌نشانها از آنها، جو توطئه و ناامیدی را مغلوب کرد و روحی تازه از سلحشوری و رزمندگی در هموطنان دمید.

این مراسم، تنها یک تحول در فضای خارج کشور نبود بلکه تاثیر جدی در صحنه سیاسی داخل کشور نیز داشت. موجی از امید و همبستگی با مقاومت از یک سو، و فعال‌ شدن بسیاری کانونهای مقاومت و ایستادگی در اشکال مختلف در برابر رژیم از سوی دیگر، از دیگر دستاوردهای کهکشان عظیم ایرانیان در خارج کشور بود.

در کنار این ره‌آوردها، همچنین می‌توان از انتشار نوار دیدار آقای منتظری با هیأت مرگ در جنایت قتل‌عام 67 یاد کرد. افشای این نوار پس از 28سال، ابعاد وحشتناک قتل‌عام 67 را برای عموم مردممان روشن کرد و چهره حقیقی خمینی و دیگر آمران و عاملان قتل‌عام فجیع تابستان 67 را در انظار ایرانیان به نمایش گذاشت. منتظری در آن نوار به ”هیأت مرگ“ گفته بود: (نام) شما (را) در آینده جزء جنایتکاران (در) تاریخ می‌نویسند.

”جنبش دادخواهی“ پس از نوار منتظری، ابعاد بسیار گسترده‌تری به خود گرفت و سرانجام با پیگیریهای مقاومت، در اسفند 95 برای اولین بار به‌طور رسمی در اجلاس شورای‌عالی حقوق‌بشر ملل متحد، مسأله رسیدگی به جنایت بزرگ خمینی مطرح گردید. پرونده‌یی که در کوران معاملات تجاری و نفت و سیاست مماشات، نزدیک به سه دهه بایگانی شده بود!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر