سه جنگنده اسرائیلی، مواضع مرتبط با حزب‌الله لبنان را در سوریه بمباران کردند؛ مساله‌ای که باعث شد ارتش سوریه مدعی شود یکی از این جنگنده‌ها را سرنگون کرد، اما این ادعا را اسرائیل تکذیب کرد.
به گزارش خبرنگار العربیه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌هایش، شامگاه پنجشنبه 16 مارس، چند موضع در سوریه را بمباران کردند. این بیانیه افزود که پس از این حمله، سامانه دفاع موشکی اسرائیل ،یک موشک شلیک شده از سوریه را منهدم کرد.
ارتش اسرائیل در بیانیه خود افزود هیچکدام از موشک‌های شلیک شده توسط نیروهای سوریه به سوی جنگنده‌های اسرائیلی، به هدف خود نرسید.
بنابر این بیانیه، آژیر خطر هم شبانه در منطقه دره اردن، به صدا درآمد.
این بیانیه افزود یک موشک سام به سمت یکی از جنگنده‌ها شلیک شد که در منطقه الاغوار، سامانه دفاع موشکی اسرائیل آن را منهدم کرد.
 نظام سوریه هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که چهار جنگنده اسرائیلی، وارد حریم هوایی سوریه شده و مواضعی نظامی در نزدیکی تدمر (پالمیرا) را هدف قرار دادند.
این بیانیه فزود که یک جنگنده سرنگون و یکی دیگر هم آسیب دید.
اما ارتش اسرائیل با تکذیب این ادعا تاکید کرد که جنگنده‌ها ماموریت خود را با موفقیت انجام داده و سالم به پایگاه‌هایشان بازگشتند.
شایان ذکر است که جنگنده‌های اسرائیلی چندین بار مواضعی در داخل سوریه را بمباران کردند و در برخی از آن‌ها، شبه‌نظامیان حزب‌الله، مواضع و مهماتشان هدف قرار گرفت. البته اسرائیل معمولا حملات هوایی مشابهی که به آن نسبت داده می‌شود را بر عهده نمی‌گیرد و در برابر خبرها سکوت می‌کند.