زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۳ فروردین ۶, دوشنبه

پس از حمله مرگبار مسکو، فرانسه تدابیر امنیتی خود را به حالت اضطرار بالا برد

 پس از حمله مرگبار مسکو، فرانسه تدابیر امنیتی خود را به حالت اضطرار بالا برد


امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، پس از حمله در مسکو که منجر به کشته شدن حداقل 137 نفر شد، دستور داد حالت مبارزه با تروریسم به بالاترین حد خود برسد.آ اف ب

به دنبال حمله مرگ‌بار داعش در مسکو که منجر به کشته شدن ١٣‬٧ تن و زخمی شدن ٢٠٠ تن دیگر شد، گابریل اتل، نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد که هشدار امنیتی در فرانسه به بالاترین سطح یعنی به «حالت اضطرار» بالا برده شده است.

گابریل اتل، نخست‌وزیر فرانسه به روز یک‌شنبه ٢٤‬ مارس اعلام کرد که باتوجه به پذیرفته شدن حمله مسکو از سوی داعش و تهدیدی که متوجه فرانسه است، «ما تصمیم گرفته‌ایم تا حالت آماده‌باش را به بالاترین حد؛ حمله اضطراری، بالا ببریم.»

رئیس جمهور امانوئل ماکرون نیز یک‌شنبه شب، وزرای امنیتی خود را به کاخ الیزه فراخواند تا در مورد پیامدهای حمله مسکو، گفتگو کنند. گفته شده که ماکرون و وزرای امنیتی‌اش، امروز دوشنبه نیز می‌بینند تا برنامه‌های امنیتی خود را مستحکم‌تر کنند.

همچنین بخوانیدآمریکا مقامات روسیه را از حملۀ تروریستی گروه داعش مطلع کرده بود

چهار فردی که در ارتباط با حمله پسین مسکو، بازداشت شدند، به روز دوشنبه ٢٥ مارس به اتهام «تروریسم» در دادگاه حاضر شدند. از این میان، دو تن متهم شناخته شده و تصمیم گرفته شد تا هر چهار نفر تا دو ماه در بازداشت نگه‌داری شوند.

با نزدیک شدن بازی‌های المپیک پاریس ٢٠٢٤‬، پلیس فرانسه در مرحله نهایی‌سازی برنامه‌های امنیتی خود برای این بازی‌ها هستند.

همچنین بخوانیدآمریکا اتهامات پوتین را علیه اوکراین دربارۀ حملۀ تروریستی مسکو رد کرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر