۱۴۰۳ تیر ۲۳, شنبه

بلومبرگ: ایلان ماسک کمک مالی قابل توجهی به کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ کرده است

 بلومبرگ: ایلان ماسک کمک مالی قابل توجهی به کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ کرده است


ایلان ماسک، مالک شرکت‌های تسلا، ایکس و اسپیس‌ایکس. © AP - Leon Neal

ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی و مالک شرکت‌های بزرگی مانند تسلا و اسپیس‌ایکس به شکل فزاینده‌ای در صحنه سیاسی ایالات متحده تأثیرگذار است. بر اساس اطلاعات آژانس بلومبرگ، مالک شبکه اجتماعی ایکس کمک مالی قابل توجهی در حمایت از کارزار دونالد ترامپ انجام داده است.

با وجود روابط پیچیده ترامپ و ماسک در گذشته، رئیس تسلا می‌گوید که او و رئیس جمهور سابق آمریکا چندین بار در ماه تلفنی صحبت می‌کنند. اما ایلان ماسک تا به حال هرگز علناً از نامزد جمهوری خواهان در رقابت‌های انتخاباتی برای ریاست جمهوری ایالات متحده حمایت نکرده بود.

اما با اعطای این کمک مالی که مبلغ آن مشخص نشده است، بدین ترتیب او رسما در میان حامیان ترامپ جای می‌گیرد.

ماسک به تدریج تاثیر روزافزون خود بر سپهر سیاسی آمریکا را نشان می‌دهد. اسپیس‌ایکس غول حوزه فضایی طرف قراردادهای عمده دولتی است و خودروهای برقی تولیدی شرکت تسلای او از معافیت‌های مالیاتی بهره می‌برند. به گفته ناظران، ایلان ماسک، بسته به اینکه چه کسی مستاجر کاخ سفید می‌شود، چیزهای زیادی برای به دست آوردن یا از دست دادن دارد.

انیدایلان ماسک که به دلیل تحمل محتواهای یهودستیزانه مورد انتقاد قرار گرفته، به تل‌آویو سفر کرد

این کمک مالی از سوی ایلان ماسک در حالی انجام می‌شود که نامزد جمهوری خواه به تازگی از رقیب دموکرات خود در زمینه جمع آوری کمک‌های مالی پیشی گرفته است. مناظره دو هفته پیش بین دونالد ترامپ و جو بایدن، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده و نتیجه فاجعه‌بار آن برای بایدن، باعث شده است که چندین کمک کننده دموکرات، در حمایت مالی از او دچار تردید شوند. 

همچنین بخوانیدایلان ماسک مداخله در جنگ به نفع روسیه را تأیید کرد

ار اف ای

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر