زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ شهریور ۲۸, شنبه

گفتگو با محمد محدثین (قسمت آخر) پیام مجاهدین و مقاومت ایران: ایستادگی و تسلیم نشدن در برابر فاشیسم دینی

 مجری: شما اشاره کردید به مقطع 17ژوئن و آزادی خودتان از زندان. من همیشه آن صحنه و آن شب 2 ژوئیه را به‌خاطر دارم که شما خبر آزادی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت را اعلام کردید. آن هم یکی از فرازهای بسیار بسیار تاریخی همین 10، 12، 13سال اخیر بود.
در همین صحبتی که تا الآن داشتید، شما به دستاوردهای مختلفی که این مقاومت داشته اشاره کردید. به میزانی که رسیدیم بپردازیم. هیچ‌کس نافی این موضوع نیست که بالاخره چه دستاوردهای این مقاومت داشته است. حتا کسانی که مغرض هم باشند، نمی‌آیند دستاوردهایی که این مقاومت داشته، پیشرفتهایی که داشته یا این‌که به‌عنوان بزرگترین اپوزیسیون علیه این رژیم شناخته می‌شود را زیر سؤال ببرند. می‌خواهم ببینم که این دستاوردها و تأثیراتی که مجاهدین بر جامعه ایران دارند را چطور می‌شود دید؟ بالاخره بر جامعه‌ای که تحت حکومت دیکتاتوری مطلقه ولایت‌فقیه هست، چه تأثیراتی دارند؟ این تاثیرات را چه‌طور ارزیابی می‌کنید و چه‌طوری می‌شود دید؟

محمد محدثین: حضورتان عرض کنم که تا وقتی در یک مملکت آزادی نباشد، نشود رأی‌گیری کرد، نشود نظرسنجی کرد، هیچ وقت نمی‌شود حرف علمی زد که چند درصد مردم از کی حمایت می‌کنند و چند درصد از کی. شرایط ایران تحت حاکمیت یک فاشیسم دینی را نمی‌شود با شرایط اروپای امروز مقایسه کرد. شرایط ایران امروز، از نظر سیاسی مثل قرون وسطای اروپاست. ولی یک چیز مشخص است و آن هم پیام مجاهدین که عبارت است از «روح ایستادگی و مقاومت»، در جامعه ایران وجود دارد. هر چند که گاهی وقتها ممکن است این دیده نشود. ولی در هر فرصتی و در هر شرایطی که کمترین امکانی پیدا بشود، این روح ایستادگی و مقاومت خودش را نشان می‌دهد.
در مملکتی که قانون صریحش این است که همکاری با مجاهدین، حمایت از مجاهدین ولو که جنبه نظامی نداشته باشد، ولو که جنبه تبلیغاتی داشته باشد، تا وقتی رهبری این جنبش هست، حکمش فساد فی‌الارض است ــ قبلاً می‌گفتند محارب، الآن می‌گویند فساد فی‌الارض ــ و حکم مفسد فی‌الارض اعدام است، طبیعی است که نمی‌شود انتظار داشت این ایستادگی را ملت علنی بیان کنند. ولی هرجا که شکافی وجود داشته باشد، هرجا که امکانی به‌وجود بیاید، توده و اکثریت مردم همان حرفی را می‌زنند که مجاهدین می‌زدند و می‌زنند. همان پیام و همان خواسته‌ای را دارند که مجاهدین دارند. مجاهدین چه می‌گویند؟ مجاهدین حرفشان یک چیز بیشتر نیست: این رژیم و نظام ولایت‌فقیه باید با تمام اجزاء و دارودسته‌اش سقوط کند و جایش را بدهد به یک حکومت مردمی. این حرف ما است که دیگر ولایت‌فقیه، بی‌ولایت فقیه! ولایت‌فقیه، مدره و غیرمدره ندارد. ولایت‌فقیه، اصلاح‌پذیر و رفرم بردار نیست. این حرف ما است.
ادامه مطلب لينك به منبع

گفتگو با محمد محدثین (قسمت اول) "صدق "و "فدا "رمز ماندگاری مجاهدین

گفتگو با محمد محدثین (قسمت دوم) - ایستادگی مجاهدین بر اصول و ناکام ماندن آرزوهای رژیم

گفتگو با محمد محدثین (قسمت سوم) - کارزار بزرگ رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت علیه توطئه‌های ارتجاعی- استعماری

گفتگو با محمد محدثین (قسمت چهارم) - انقلاب اید‌ئولوژیک دینامیزم درون جوش مقاومت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر