زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ آذر ۱۵, یکشنبه

سركوبي فزاينده حقوق بشر در ايران بدنبال توافق اتمي

سايت هيل، 4دسامبر2015
بقلم شهريار كيا از رزمگاه لیبرتی و سخنگوي مطبوعاتي ساكنان كمپ ليبرتي در عراق

 باوجود يك كر باصطلاح حاميان حقوق بشر كه بسياريشان توسط رژيم تهران ارسال شده اند  آنها شروع كرده اند به آوردن وزن خود به پشت توافق اتمي كه بين گروه پنج بعلاوه يك و ايران صورت گرفته است درحاليكه اپوزيسيون، پيشاپيش نسبت به موج سركوبي متعاقب آن، هشدار داده بود.
ملاها در ايران، توافق اتمي و درواقع هرگونه قراردادي با هر طرف حسابي در جامعه بين المللي را بعنوان چراغ سبزي جهت افزايش نقض حقوق بشر و دخالتهاي مرگبار در سراسر جهان مي بينند. بنابراين دستگيريهاي اخير خبرنگاران و ساير اقدامات از اين قبيل، جاي تعجب نيست.
رژيم ملاها خبرنگاران و منتقدان را هدف قرار ميدهد و مادامي كه آمريكا وساير كشورها نپذيرند كه بايد به پشت يك ابتكار جدي بين المللي براي پرداختن به نقض حقوق بشر در ايران بروند، رژيم آزاد خواهد بود كه به جناياتش ادامه بدهد.
در چنين شرايطي درواقع هيچ اميدي به اينكه جامعه مدني، فضايي براي باز شدن و رشد و نمو در ايران داشته باشد نمي توان داشت. ...
دكتراحمد شهيد گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل در مورد  ايران در گزارش اخير خود هشدار داد كه رژيم ايران در حال خفه كردن و به سكوت كشاندن خبرنگاران، اصلاح طلبان سياسي و هنرمندان است و زنان و اقليتها را به حاشيه رانده است و اقدامات شديدي عليه درواقع هر كسي بوده كه بطورعلني ملاهاي حاكم را مورد انتقاد قرار داده است.
اين قابل توجه است كه تهران از ديدار احمد شهيد از ايران خودداري كرده است چرا كه مي داند برايش عواقب وخيمي خواهد داشت....
بيش از 700 نفر زنداني در 2015 اعدام شده اند و با روالي كه پيش مي رود اين تعداد به 1000نفر اعدام تنها در سال جاري خواهد رسيدكه نسبت به دور قبلي ركورد خواهد شكست.
همه اين جنايات، تحت حاكميت و دوره حسن روحاني ”مدره” صورت گرفته اند. اين رژيم، پيشاپيش 2000 زنداني را بعد از اينكه روحاني در 2013 سر كار آمده اعدام كرده است.
درحاليكه توافق اتمي ايران اميدهايي را براي برخي تحليلگران كم تجربه برانگيخته، صحنه هاي اخير كه در ايران شاهدش بوديم بر اين تاكيد دارند كه رژيم در كليتش هيچگونه قصد كم كردن فشارها و محدوديتها بر جامعه ايران را ندارد. ...
باوجود اين واقعيت كه اين رژيم مستاصلانه به سرمايه گذاريهاي خارجي محتاج است، دستگيري خبرنگاران غربي هيچ كمكي به چنين هدفي نخواهد كرد.
ايران در نظر دارد چنگال خود را بر جامعه جوشان ايران كه مهمترين عامل است نگهدارد چرا كه از تكرار قيامهاي سنگين 2009 نگران است.
كارزار براي محكوميت نقض حقوق بشر در ايران به قويترين وجه، بسيار مؤثر است تا اين رژيم بفهمد كه ادامه خفقان بيرحمانه اش، قيمت دارد.
كنگره آمريكا بايد همچنين مصرانه از دولت آمريكا و كمپانيها بخواهد تا هرگونه معاملات در آينده را مشروط به بهبودهاي اساسي در زمينه پرونده حقوق بشر از جمله لغو اعدامها كنند....
رسيدن به اين هدف تنها در صورتي ميسر است كه از مردم ايران و مقاومت سازمانيافته اش يعني شوراي ملي مقاومت ايران حمايت كنيم  كه تحت رهبري مريم رجوي مسلمان كاريزماتيك و ضدبنيادگرايي مي باشد و در پاريس مستقر است.
در غير اينصورت كسي نبايد متعجب شود از اينكه شاهد سركوبي بيشتر حقوق بشر، افزايش مداخلات در سوريه عراق و سراسر خاورميانه باشيم و رژيم به پاي حتي پرونده اتمي هم نيايد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر