زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ اسفند ۲۲, شنبه

خامنه ای وروحانی ونظام ولایت فقیه - اعدام کودکان ونوجوانان از دهه 60 تا کنون جنایت علیه بشریت همراه با گزارش احمد شهید


خامنه ای وروحانی ونظام ولایت فقیه - اعدام کودکان ونوجوانان دانش آموز از دهه 60 تا کنون جنایت علیه بشریت


به گزارشی از اخبار روز وگزارش دیگری از احمد شهید در این رابطه  به مطلب پایان میدهیم
برخورد حکومت ولایت فقیه  با گروه های اپوزیسیون ، کودک و بزرگسال نمی 


شناخت و همه را به یکسان مجازات می نمود. بطور معمول، مجازات برای همه 

کسانی که با رژیم ولایت فقیه مخالف بودند وچه اسله دست میگرفتند چه نمیگرفتند، 

اعدام بود. پس از آنکه سازمان مجاهدین خلق بطور جدی با حکومت ولایت بعد از

 2سال کار سیاسیفقیه  رودررو قرار گرفت و وارد فاز نظامی شد، بسیاری از 

کسانی که با شرکت درتظاهرات و یا به شیوه های دیگر هواداری خود از سازمان 

مجاهدین خلق را نشانمی دادند، بدون محاکمه و بسرعت اعدام می شدند. 

در برخی موارد، اگر فرددستگیر شده یا زندانی در پاسخ به اینکه هوادار چه سازمان

 سیاسی است، به جایاینکه خود را "منافق" بخواند، خود را هوادار "سازمان 

مجاهدین خلق" اعلام می کرد، به احتمال زیاد اعدام می شد. 

بسیاری از این هوادارانی که به اصطلاح "بچه های مجاهدین" خوانده می شدند واقعا 

بچه بودند و سن زیر 18 سال داشتند. 

تازه‌ترین گزارش احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق‌بشر: بالاترین رقم اعدام نوجوانان در ایران

گزارش احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل‌متحد در امور حقوق‌بشر در ایران
احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل‌متحد در امور حقوق‌بشر در ایران، جدیدترین گزارش خود را روز پنجشنبه 20اسفند 94 منتشر کرد. وی در این گزارش به تعداد بالای اعدامها، تبعیض علیه زنان، اعدام نوجوانان، فشار بر اقلیتهای مذهبی، سرکوب فزاینده آزادی بیان و ممانعت از هر گونه فعالیت سیاسی در ایران پرداخته است. به گفته احمد شهید در سال 2015میلادی حدود هزار نفر در ایران اعدام شدند که بالاترین رقم در 10سال اخیر است.

احمد شهید در گزارش 21صفحه‌یی خود نوشت: ”حداقل 73نوجوان در ایران بین سالهای 2005 و 2015 اعدام شده‌اند که بالاترین رقم، در میان کشورها در این فاصله بوده است“.

احمد شهید گفت: ' به‌طور مرتب و نگران کننده‌یی' گزارشهایی از زندان انفرادی طولانی مدت، شکنجه، اعتراف زیر شکنجه و عدم دسترسی به وکیل دریافت می‌کند.

به گفته گزارشگر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل در امور ایران، صدها ایرانی از جمله روزنامه‌نگاران، فعالان رسانه‌ای، مدافعان حقوق‌بشر و اعضای اپوزیسیون در زندانهای رژیم ایران هستند. او اشاره کرد که به‌طور مشخص ۴۷ روزنامه‌نگار و بلاگر در ایران زندانی هستند.

آسوشیتدپرس ضمن مخابره این گزارش گفت: ”احمد شهید در پنجمین سال مسئولیت خود، هنوز از طرف رژیم ایران اجازه دیدار از این کشور را نیافته است“.


سن اندک هواداران متاسفانه به چشم رژیم و سیستم قضائی و امنیتی کشور نمی آمد و برخورد بشدت خشونت آمیزی که همواره توام با شکنجه و در بسیاری مواقع اعدام بود، شامل حال کودکان نیز می گردید. 
فاطمه مصباح دانش آموز 13 ساله ای بود که در تظاهرات بیست و پنج شهریور سال 60 دستگیر شد و یک روز بعد درتاریخ 26 شهریور سال 60 اعدام شد. (5) 

آیا کسی سن این کودک 13 ساله را در نظر گرفت؟ آیا دادگاهی برای محاکمه او تشکیل شد؟ آیا به او فرصت آموزش و بازنگری سیاسی داده شد؟ به نظر می رسد بقدری در اعدام او عجله شد که حتی فرصت خداحافظی با خانواده اش را نیز نیافت... 

فاطمه فقط به عنوان هوادار سازمان مجاهدین خلق در تظاهرات شرکت کرده بود. اگر عملیات نظامی انجام داده بود، سازمان مجاهدین خلق حتما با افتخار آن را بیان می داشت. اما هیچگونه عملیات نظامی در سابقه فاطمه مصباح وجود نداشت و این دختربچه خیلی سریع و شاید تنها پس از یک محاکمه نمایشی چند دقیقه ای اعدام شد. 

اجازه دهید یادآوری کنم که این فقط اسامی کودکانی است که نام خانوادگی آنها با حرف الف شروع می شود. افزون بر آن، این لیست کامل نیست. بطور نمونه، از خانواده فاطمه مصباح، دانش آموز 13 ساله ای که دستگیر و روز بعد اعدام شد، دیگر خواهر و برادران وی، عزت مصباح ( 15 ساله )، اصغر مصباح ( 17 ساله ) و محمود مصباح (19 ساله) نیز به گفته سازمان مجاهدین خلق "درتابستان سال 60 توسط دژخیمان خمینی به‌شهادت رسیدند." (5) اما نام اصغر مصباح (17 ساله) در این لیست موجود نیست. روشن نیست که آیا اصغر مصباح در درگیری با نیروهای نظامی حکومت کشته شده و یا اینکه اعدام شده ولی نام او در این لیست نیامده است. روشن است که این آمار اعدام شدگان نام آن دسته از کودکان سرباز را که در درگیری های مسلحانه کشته شده اند نیاورده است. من نتوانستم آماری از کودکانی که در درگیری های مسلحانه کشته شده اند پیدا کنم و مطمئن نیستم که اصولا چنین لیستی در جایی وجود داشته باشد. ولی در بررسی مساله کودکان سرباز، این دسته نیز حتما باید در نظر گرفته شوند و از چشم دور نمانند. 

نکته دیگر اینکه در این لیست سن بسیاری از افراد مشخص نشده و ممکن است تعداد افراد زیر 18 سال در همین لیست بسیار بیشتر از این باشد. 

این کودکان، از 13 ساله گرفته تا 17 ساله، در سرتاسر ایران و در همه شهرها و شهرستانهای ایران اعدام شده اند. سیاست اعدام کودکان بطور جدی از سوی حکومت در سرتاسر کشور به اجرا گذارده می شد. 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر