زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ اسفند ۲۹, شنبه

مریم رجوی در مصاحبه با اورینت: برجام قبل از هرچیز هژمونی خامنه ای را در کل نظام تنزل داد


مصاحبه تلويزيون اورينت با خانم مريم رجوي رييس جمهور برگزيده مقاومت ايران که  در تاريخ 18 مارس 2016 پخش گردید
قسمت اول
خانم رجوي خوش امديد. با تشكر از اينكه  اين فرصت را در اختيار ما قرارداديد.
با تشكر بسيار
سوآل اول من در مورد توافق اتمي است. توافق اتمي به اشكال مختلف مطرح ميشود برخي در آن فتحي بزرگ وپيروزي عظيمي براي رژيم آخوندي در ايران ميبينند وبرخي ديگر آن را شكست براي ايران ميبينند. شما اين توافق را چگونه ميبينيد؟
قبل از هرچيز بايد سلام عرض كنم خدمت بينندگان محترم رسانه شما. اين مذاكرات قبل از هر چيز هژموني ولي فقيه ارتجاع يعني خامنه اي را در واقع در كل نظام تنزل داده وبا شكست مواجه كرده ويك گام عقب نشيني براي آن بوده است. اين بگفته خيلي از مقامات خود رژيم يك شكست براي كل نظام بوده است و در حال حاضر ولي فقيه هژموني سابقش را ديگر ندارد. هانطور كه ميدانيد افشاگري سايتهاي مخفي رژيم در اين ساليان بعهده مقاومت ايران بوده است. ابتدا بخصوص در سال 2002 كه سايتهاي مخفي رژيم را مقاومت ايران افشا كرد متأسفانه جامعه جهاني خيلي به آن توجه نكرد، ولي بعد كه مجبور شد آن را  در واقع جدي بگيرد تازه شروع كرد به واكنش نشان دادن. و در نتيجه تحريمها كه جدي شد و از آن طرف در واقع افشاگريها مقاومت گسترش پيدا كرد در داخل ايران نارضايتيهاي بسيار بسيار زياد عليه اين رژيم. در نتيجه از ترس نارضايتي مردم رژيم مجبور شده در واقع زير فشار هم داخلي وهم بين المللي يك گام عقب نشيني كند وپاي اين مذاكره بيايد. بنابراين اين مذاكره دقيقا از موضع استيصال و از موضع ضعف ودرماندگي اين رژيم بود. اين كار منجر به تضعيف هژموني ولي فقيه شد. در اين مدت در داخل نه تنها مسئله اي حل نشده بلكه بعكس مردم ايران در فقر وفلاكت بيشتري در واقع دست وپنجه نرم ميكنند. حتي آن پولهايي كه حرفش بود كه آزاد بشود از اموال مردم ايران ولي آنها همه به وسيله ملاهاي ميريزد در تنور جنگ آنها در واقع با كشورهاي منطقه در حمايت از بشار اسد در سوريه وساير كشورها. بنابراين چيزي از آن به مردم ايران نميرسد. ميتوانم بگويم تا آنجايي كه به مردم ايران برميگردد هيچ چيزي به آنها نرسيده است. تا آنجا كه به رژيم برميگردد در شكست و در واقع يك گام به سرنگوني نزديكتر. هژموني ولي فقيه شكست خورده ودر نتيجه بايد گفت كه مردم ايران پيروز شدند. اين رژيم  بر سه اهرم متكي است: بمب اتمي، سركوب در داخل ايران وصدور تروريسم وبنيادگرايي. اين سه اهرم يكي از آنها كه بدست آوردن بمب اتمي باشد فعلا متوقف شده است. واين يك پيروزي براي مردم ومقاومت ايران است.  
در عرصه داخلي به نظر ميرسد كه وضعيت به نفع رژيم نبوده است اما در مورد كشورهاي منطقه به نظر ميرسد كه مسئله متفاوت است. رژيم ايران قابل قبول شده است واكنون به مذاكرات سوريه دعوت شده است. به قول فرانسويها قابل تعامل شده و از نظر بين المللي مورد قبول قرار گرفته است ودستش بيشتر باز شده است. آيا رژيم ايران آنچه را در توافق از دست داده با نفوذ در منطقه جبران خواهد كرد؟
ميتوانم بگويم تا آنجايي كه به سياستهاي رژيم در منطقه برميگردد تغييري نكرده است. علتش اين است كه چون در داخل اتفاقا شكست خورده ويك گام مجبور شده عقب نشيني كند تلاش ميكند با شدت بخشيدن به جنگ افروزي وپيشروي در منطقه آن را جبران كند. شما ميدانيد كه در حال حاضر نزديك به شصت هزار از نيروهاي سپاه پاسداران وعوامل مزدور در واقع سپاه پاسداران در سوريه دارند براي حفظ بشار اسد مي جنگند. اين رقم بالايي است. ولي مهمتر از آن اين است كه در حال حاضر در واقع عناصر كيفي از سپاه پاسداران را دارد اعزام ميكند براي اينكه بتواند در واقع وضعيتش را در منطقه بهبود ببخشد. يا هدف اصليش كه حفظ بشار اسد است را بهش دسترسي پيدا كند. ولي واقعيت اين است كه من فكر ميكنم كه تشديد لشكر كشي به سوريه وهمچنين اين تشديد جنگ افروزي باز هم چيزي به نفع رژيم نخواهد شد. واقعيت اين است كه اين رژيم ظرفيت استراتژيكش براي ادامه اين جنگ افروزيها محدود است. ميبينيم آنچه كه در واقع تبليغ ميكردند كه با رييس جمهوري باصطلاح مدره اين رژيم ميتوانند سياستهاي بازتري داشته باشند بخصوص بعد از برجام ولي تجربه ثابت كرد كه اينطور نيست، جنگ افروزي را شدت دادند. خود روحاني چند روز پيش اعلام كرد كه در طول دو سال گذشته معادل ده سال بودجه براي سلاح اختصاص داده اند. اين نشان ميدهد كه در واقع تا آنجايي كه به سياستهاي منطقه اي رژيم برميگردد چيزي فرق نكرده است.
آيا موضع غرب نسبت به رژيم ايران عوض شده است؟ به ناگهان دوست شده است، در حالي كه قبلا محور شر وتروريست ومنفور بود اكنون قابل پذيرش شده است. آيا موضع آمريكا  تغيير كرده است؟
من فكر ميكنم كه قبل از هر چيز اين رژيم ملاها هستش كه ظرفيت ايجاد رابطه گسترده با غرب را ندارد. تا آنجا كه به غرب برميگردد چند دهه است كه دنبال سياست مماشات ودنبال رابطه با رژيم است. اين رژيم است كه قدرت چنين چيزي را ندارد. همينجا خوب است اضافه كنم در زماني كه رژيم ملاها را در واقع در محور شر قراردادند در همان حال بخصوص در سال 2003 قرارگاههاي ارتش آزاديبخش در مرز ايران وعراق توسط نيروهاي غربي بمباران شد، تعداد زيادي از مجاهدين به شهادت رسيدند. قبل از آن در سال 1997 غرب وآمريكا بدنبال رابطه با رژيم در دوران خاتمي مجاهدين را در ليست در واقع تروريستي قرارداد البته به خواست ملاها. ولي ميخواهم به شما بگويم كه هيچكدام اينها چيزي در واقع در درون رژيم تغيير نكرد. ولي در عوض مقاومت مردم ايران را وادار كرد كه صحنه تلاشها وفعاليتهاي بين الملليش را گسترش بدهد. از جمله در بيش از بيست دادگاه در اروپا وآمريكا توانست نهايتا برچسب تروريستي را باطل كند، كه يك پيروزي بزرگ بود. همچنين بايد اضافه كنم كه تا آنجايي كه به اين رژيم برميگردد اين فقدان ظرفيت براي رابطه با غرب يك واقعيت است. زيرا اگر بخواهد اين رابطه برا گسترش بدهد مبتني بر دو عنصر است : يكي بايد از دخالتهايش در منطقه در واقع دست بكشد. ثانيا بايد به ميزان بسيار ناچيزي دمكراسي درداخل را بپذيرد. اين هر دو غير ممكن است. چرا؟ چون تبديل ميشود به طناب دار اين رژيم. بنابراين اين رژيم در واقع قدرت بازگشايي وايجاد رابطه گسترده با غرب را ندارد.
رژيم ايران منبع وصادر كننده تنش، فتنه، درگيريها، فرقه گرايي وهمه نوع عدم ثبات در منطقه است وبخصوص بر روي دسته بنديهاي فرقه گرايانه وقومي بازي ميكند. آيا شما اين كار را خطر براي خود ايران نميبينيد؟ زيرا كسي كه ميخواهد آتش صادر كند برخي وقتها تضميني ندارد كه آتش به خود او برگردد.
بايد گفت شرايط داخل ايران متفاوت است با شرايط كشورهاي منطقه چون مردم ايران از هر قوم ومليت واز هر دين وآييني سركوب اين رژيم بنيادگرا را در طول اين سي وهفت سال گذشته تجربه كرده اند، بنابراين آنها همه از اقليتهاي قومي كرد، لر، بلوچ، عرب وچه اقليتهاي مذهبي، چه شيعه چه سني وچه درواقع ساير اديان، اينها همه قبل از هر چيز ضد ديكتاتوري مذهبي حاكم بر ايران هستند. بنابراين اين رژيم نميتواند زيرا كه آنها خوب تجربه كرده اند. در شوراي ملي مقاومت ايران الترناتيو سياسي در مقابل اين رژيم همه اين اقليتها در آنجا نماينده دارند و در حمايت از مقاومت ايران براي سرنگوني اين رژيم مشتركند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر