زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۵ آبان ۱۵, شنبه

عفو بين‌الملل: بیانیه اقدام فوری به دنبال به دنبال شکایت و دادخواهی زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد،و تاکید بر لزوم محاکمه عاملان قتل عام 67

عفو بين‌الملل: بیانیه اقدام فوری به دنبال به دنبال شکایت و دادخواهی زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد،و تاکید بر لزوم محاکمه عاملان قتل عام 67

عفو بین الملل در یک بیانیه اقدام فوری که به دنبال شکایت و دادخواهی زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد صادر شده است، به محاکمه عاملان قتل عام زندانیان سیاسی درسال ۶۷ فراخوان داد.
amnessty3عفو بین‌الملل در یک بیانیه فوری خواهان آزادی بدون قید و شرط مریم اکبری منفرد و محاکمه عاملان قتل عام سال 67 شد.
عفو بین الملل در یک بیانیه فوری اعلام کرد: زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد بخاطر اعلام شکایت و دادخواهی رسمی قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 از جمله سه خواهر و برادرش توسط رژیم آخوندی از درمان محروم شده است.
amnessty6عفو بین الملل از مدافعان حقوق بشر در سراسر جهان خواسته است تا با نامه های اعتراضی بویژه به مقامات رژیم و نمایندگی های رژیم در کشورشان به این مورد نقض حقوق بشر اعتراض کنند و خواستار توقف آزار و اذیت خانواده های قربانیان اعدامهای جمعی سال 1988 شوند.
عفو بین الملل تاکید می کند حقوق بستگان قربانیان برای دستیابی به حقایق مربوط به این جنایت و برخورداری از، عدالت و غرامت، از جمله با انجام یک تحقیق کامل، موثر و مستقل و به دست عدالت سپردن عاملان قتل عام دردادگاههای عادلانه بدون توسل به مجازات اعدام، می بایست تامین شود.
amnessty5عفو بین‌الملل در بیانیه اقدام فوری خود خاطرنشان می کند : خواهر و برادر مریم اکبری منفرد، رقیه و عبدالرضا از جمله کسانی بودند که در سال 1988 اعدام شدند. آنها مثل بسیاری دیگر از زندانیان سیاسی، بودند که قبلا چند سال را در زندان گذرانده بودند و حکم دریافت کرده بودند. برخی از زندانیان دوران محکومیت خود را به اتمام رسانده بودند اما از توبه امتناع کردند.
amnessty4عفو بین‌الملل به نوار صوتی آقای منتظری در جلسه‌ای با هیأت مرگ خمینی اشاره کرده و می نویسد: کسانی که صدایشان در این نوار شنیده می شود عبارتند از: مصطفی پورمحمدی، وزیر فعلی دادگستری؛ حسینعلی نیری، رئیس فعلی دیوان عالی انتظامی قضات؛ مرتضی اشراقی، یک وکیل کنونی؛ و ابراهیم رئیسی، رئیس فعلی یکی از ثروتمند ترین بنیادهای ایران، آستان قدس رضوی.
amnesstyآیت الله منتظری در فایل صوتی، خطاب به اعضای هیات مرگ می گوید: “بزرگترین جنایت صورت گرفته در جمهوری اسلامی، که برای آن تاریخ ما را محکوم خواهد کرد، به دست شما صورت گرفته، و در آینده نام شما به عنوان جنایتکاران در تاریخ خواهد ماند.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر