زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۵ آبان ۱۵, شنبه

کنفرانس مطبوعاتی فرماندهان نظامی رزمندگان سوریه وافشای جانب داری دمیستورا از اسد جنایتکار



بعد از تشدید بمبارانهای روسیه و ادامه قتل و کشتار مردم سوریه توسط رژیمهای اسد و ایران و طرح تخلیه حلب از ساکنان آن گروه‌های رزمنده در حلب و حومه آن دومین مرحله از عملیات بزرگ خود را پیش می‌برند. فرماندهان چند گروه برجسته که دست‌اندرکار این عملیات هستند با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی به وجوهی از تحولات سوریه اشاره کردند.

 فرمانده اتاق عملیات فتح حلب: بعد از هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در حلب و به‌کارگیری سیاست گرسنگی دادن رژیم اسد به‌عنوان سلاح علیه مردم به‌منظور بیرون راندن آنها از خانه‌هایشان و بعد از شکست جامعه جهانی در رساندن کمکهای انسان‌دوستانه به مناطق ویران شده حلب، گروه‌های رزمنده در ارتش آزادی سوریه و دیگر گروه‌های رزمنده دست به‌عملیات نظامی جدیدی به‌منظور نجات جان غیرنظامیان محاصره شده در حلب زدند.

در این عملیات اتاق عملیات فتح حلب در کنار گروه‌های رزمنده دیگر شرکت داشتند در اولین مرحله از این عملیات با یاری رزمندگان ارتش آزادی و دیگر رزمندگان پیروزیهای مهمی را در شهر حلب به‌دست آوردیم.

 اتاق عملیات فتح حلب تا شکستن محاصره از روی شهر حلب این عملیات را ادامه خواهد داد و تمامی شبه‌نظامیان و مزدوران ایرانی و روس را از حلب بیرون خواهد راند.

 فرمانده نظامی ارتش مجاهدین:

 ما به آقای استفان دمیستورا، سازمان ملل و تمامی کشورهایی که مدعی دفاع از حقوق‌بشر هستند می‌گوییم نگرانیهای شما درست است. این غیرنظامیانی که مورد نگرانی هستند در واقع مردم و خانواده‌های ما هستند. آنها زنان و مردان و کودکان ما هستند. از اخلاقیات عربها و مسلمانان هم این است که وقتی سرزمین ما توسط دشمن تصرف می‌شود هیچ‌کس نباید مورد آزار و اذیت قرار گیرد. ما هم می‌بایست برای نجات خانواده‌ها، زنان و کودکانمان اقدام کنیم. امروز از سازمان ملل و استفان دمیستورا سؤال می‌کنیم ترس شما و نگرانی‌تان چه شد وقتی که چند روز پیش روس‌ها روستای حاس را بمباران کردند و بیش از 30 دانش‌آموز و معلم در آن قربانی شدند؟

 و زمانیکه روس‌ها کاروانهای کمک‌رسانی انسان‌دوستانه هلال احمر در حومه غربی حلب را بمباران کردند نگرانی و ترس شما چه شد؟

 و زمانیکه روس‌ها در وحشیگری بی‌سابقه‌یی که در تاریخ وجود نداشته بیمارستانها و درمانگاههای شهر تحت محاصره حلب را بمباران کردند نگرانی شما چه شد؟

 روس‌ها هفت بیمارستان را ویران کردند و الآن تمامی بیمارستانهای حلب از دور استفاده خارج شده‌اند.

 این سؤالها از سازمان ملل است

 می‌خواهیم که عناصر رژیم ایران و شبه‌نظامیان فرقه‌گرا که از افغانستان و عراق و دیگر کشورها آمده‌اند تا قتل و کشتار و تجاوز و دزدی و غارت کنند را متوقف کنید.

می‌بایست که سازمان ملل به موجب فصل هفتم اینها را از چنین جنایاتی باز دارد.

 وقتی که رژیم اسد از گاز کلر استفاده می‌کند زمینه را آماده می‌کند که بسیج تبلیغاتی به راه بیاندازد که رزمندگان بودند دست به چنین تهاجمی زدند.

 از نظر نظامی رزمندگان وسایل شلیک چنین تسلیحاتی را ندارند. ما به‌عنوان افراد نظامی می‌بایست هواپیمایی داشته باشیم که چنین سلاحی را شلیک کنیم چرا که این سلاح با توپ و کاتیوشا شلیک نمی‌شود. کسی که چنین تسلیحاتی را دارد رژیم اسد است. شما به‌عنوان خبرنگار دیده‌اید که بیمارستانهای خارج از کنترل رژیم اسد هدف چنین تسلیحاتی قرار گرفته است.

ثانیا ما برای این گازها ماسک و ادوات لازم نداریم، کسی که چنین ادواتی را دارد رژیم اسد است.

 ما به جامعه جهانی که در سالهای 2012 و 2013 متعهد شد که تسلیحات شیمیایی رژیم اسد را از بین ببرد می‌گوییم شما شکست خورده‌اید، شبه‌نظامیان و مزدوران، زنان و کودکان را کشتار می‌کنند.

 رزمندگان حامیان و حافظان این زمین هستند ولی جامعه جهانی کسانی را که تسلیحات را علیه مردم به‌کار می‌گیرند نتوانسته‌اند مورد پیگیرد قرار دهند



 مشاور قانونی ارتش آزادی سوریه:

 رژیم اسد از اجرا نشدن قطعنامه‌های شورای امنیت در ارتباط با تسلیحات شیمیایی سوء‌استفاده می‌کند. بر اساس این قطعنامه‌ها در صورتی‌که رژیم اسد از تسلیحات شیمیایی استفاده کند می‌بایست در فصل هفتم مورد پیگرد قرار گیرد. وقتی که بعد از کشتار غوطه شرقی قانون در مورد بشار اسد استفاده نمی‌شود، و می‌تواند از حسابرسی فرار کند، استفاده از این تسلیحات را ادامه می‌دهد. این نشان می‌دهد که سازمان ملل شکست خورده و این جنایتکار می‌تواند جنایات بیشتری را علیه مردم سوریه انجام دهد.

 شکست سازمان ملل به رژیم اسد امکان بزرگی را می‌دهد که جنایاتش علیه مردم سوریه را با به‌کار گیری سلاح شیمیایی یا بمبارانهای کور ادامه دهد. فراتر از آن، رژیم اسد از سازمان ملل سوء‌استفاده می‌کند. این سوء‌استفاده چند وجه دارد.

 وجه اول را روزنامه گاردین چند روز پیش در مورد کمکهای سازمان ملل به بستگان بشار اسد فاش کرد.



 وجه دوم این بود که دهها بار در انبارهای اسد دیده شده که کمکهای انسان‌دوستانه برنامه غذای جهانی وجود دارد. کمکهایی که برای ساکنان مناطق تحت محاصره بود.

 مورد دیگر این بود که وقتی این رژیم در یکی از مدارس مرتکب جنایت علیه کودکان دانش‌آموز شد سازمان ملل از نماینده این رژیم جنایتکار قدردانی کرد. این جانبداری و این شکست در اجرای قطعنامه‌ها و کمک‌رسانی به مردم تحت محاصره، نشان می‌دهد که سازمان ملل توان حکمیت میان ما و رژیم اسد را ندارد.



 بی‌طرفی و استقلال بدان معنی نیست که قربانی و جلاد در یک ردیف قرار دهند.

 این عکس‌ها نشان می‌دهد رژیم اسد مردم حلب را با چنین سلاحهایی هدف قرار می‌دهد، سکوهای موشکی را در مناطق مسکونی و در خیابانها قرار می‌دهد.

 این بدان معنی است که این رژیم از مردم به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر