زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۵ آبان ۲۸, جمعه

برآشفتگی رژیم ایران از قطعنامه کمیته سوم مجمع عمومی ملل متحد



سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم آخوندی بر آشفتگی این رژیم را از قطعنامه محکومیت در کمیته سوم مجمع عمومی ملل‌متحد نشان داد. بهرام قاسمی گفت: «جمهوری اسلامی قطعنامه وضعیت حقوق‌بشر در ایران که توسط کانادا و سایر هم‌بانیان آن کشور تهیه شده است را مردود و غیرقابل‌قبول می‌داند». وی مدعی شد این قطعنامه بدون در نظر داشتن واقعیت‌های جمهوری اسلامی، صرفاً مبتنی بر نگرشی گزینشی، مقابله‌جویانه و تنها با اهداف خاص سیاسی تدوین و تصویب شده است».
بهرام قاسمی گفت: «جمهوری اسلامی هر گونه استفاده ابزاری و سیاسی از موضوع حقوق‌بشر توسط کشورهای غربی علیه کشورهای مستقل جهان را مردود و محکوم می‌داند».
خاطرنشان می‌شود کمیته سوم مجمع عمومی ملل متحد، شب گذشته 25آبان95 با صدور قطعنامه‌یی درباره نقض حقوق‌بشر در ایران که با 85رأی مثبت به تصویب رسید، نگرانی جدی خود را از افزایش اعدامها به‌ویژه اعدام نوجوانان اعلام کرد. این قطعنامه رژیم ایران را به لغو اعدامها در ملأ عام، هم در قانون و هم در عمل فراخواند.
کمیته سوم مجمع عمومی ملل‌متحد رژیم ایران را به توقف بازداشت خودسرانه و رفتار غیرانسانی با زندانیان و رفع تمامی «اشکال تبعیض و نقض حقوق‌بشر» علیه زنان و اقلیتهای قومی و مذهبی در ایران فراخواند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر