زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۵ آبان ۲۲, شنبه

نان بریدن با سربریدن چه فرقی دارد - نگاهي به اعتراضات ۱۹آبان ۹۵

 نان بریدن با سربریدن چه فرقی دارد - نگاهي به اعتراضات ۱۹آبان


گروههایی از مردم به جان آمده سرباز در اعتراض به کشته شدن یک جوان به نام عبدالمجید ایراندوست توسط مأموران سرکوبگر لباس‌شخصی نیروی انتظامی دست به تجمع زدند. مردم طائفه ایراندوست در برابر دادسرای رژیم در ایرانشهر خواستار محاکمه عوامل تیراندازی شدند. به گزارش سایتهای محلی تاکنون ۵۲ تن از شهروندان بلوچ در استان سیستان و بلوچستان در تیر اندازی نیروهای امنیتی و انتظامی کشته و زخمی شدند. 
شهر خرم‌آباد به‌دنبال درگذشت یک دختر دانشجو به نام فروزان مرادپور بر اثر سیل هم‌چنان ملتهب است. چند هزار نفر از مردم و دانشجویان این شهر با شعارهای دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد و مسؤل بی‌لیاقت استعفا استعفا، خواهان استعفای استاندار لرستان و شهردار خرم‌آباد شدند. مردم خشم خود را نسبت به سخنان شهردار خرم‌آباد و استاندار لرستان که از خودشان سلب مسئولیت کردند.. ، ابراز داشتند.
شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود در اعتراض به پایین بودن کیفیت غذای سلف‌سرویس دانشگاه، در محل این غذاخوری تجمع اعتراضی برپا کردند.. و سینی‌های غذا را در مسیر محوطه دانشگاه بر روی زمین چیدند.
دانشجویان دختر خوابگاه دخترانه موسوم به چمران  دانشگاه تهران  که روز گذشته دست به تجمع اعتراضی زده بودند، با صدور بیانیه‌یی خواسته‌های خود را اعلام کردند... در این بیانیه که در شب دوم تجمع دانشجویان قرائت شده از جمله آمده است:
ما، دانشجویان ساکن خوابگاه چمران، به جد خواستار پرسش درباره مشکلات بی‌شمار خوابگاه، مسائل مبهم مالی و علل افزایش اجاره بها، عدم پاسخگویی مسئولان و ضعفهای مدیریتی فراوان - چه در بازه ثبت نام و چه در زمینه احداث آسانسور و مشکلات فنی- میباشیم. ما، با قطعیت مخالف برقراری طرح های بی‌اساس و توهین‌آمیز عفاف و حجاب در خوابگاهها که منجر به زیر پا گذاشتن‌شان دانشجویان ساکن خوابگاه و دخالت در حریم خصوصی آنهاست میباشیم و دست درازی در فضای زیست دانشجویان به واسطه قوانین و بندها و تعهد نامه‌های موهن و بی‌اساس را محکوم می‌کنیم. ما به جد در مقابل هرگونه برخورد امنیتی و تماس غیرقانونی از جانب حراست یا هر نهاد امنیتی دیگر با دانشجویان معترض به نقض قوانین و حقوق اولیه‌شان می‌ایستیم و اجازه ایجاد فضای ارعاب و سرکوب و تهدید را به هیچ سمت و دفتر و ارگانی نمی‌دهیم.
نان بریدن با سربریدن چه فرقی دارد“ این شعار کارگران به جان آمده شرکت بازرگانی بلادشاپور در استان کهگیلویه و بویر احمد بود که علیه بانک صادرات رژیم دست به تجمع اعتراضی زده بودند. این بانک حکومتی برای تخلیه ساختمان این شرکت اقدام کرده است در حالی که 320نفر در این محل کار می‌کنند و با حکم تخلیه بیکار می‌شوند.
رژیم آخوندی در حمایت از یک عنصر فاسد و کثیف وزارت اطلاعات که دو سال قبل قصد تجاوز به یک دختر کارمند هتل تارای مهاباد به نام  فریناز خسروانی  را داشت، اقدام به صدور حکم 12سال حبس برای 12تن از جوانان معترض به این عمل ضدانسانی کرده است. همچنین این جوانان باید شانزده میلیون و 210هزار تومان بابت به‌اصطلاح دیه خسارت اموال عمومی به رژیم پرداخت کنند. این اقدام رذیلانه خشم و اعتراض مردم کردستان را برانگیخته است. در یازدهم اردیبهشت‏‌ماه ٩٤ هزاران تن از مردم مهاباد و شهرهای اطراف پس از شنیدن اقدام شنیع مأمور وزارت اطلاعات در اقدام به تجاوز به فریناز و خودکشی این دختر جوان دست به تظاهرات قهرآمیزی علیه نهادهای حکومتی در مهاباد زدند و مراکز حکومتی و اداره اطلاعات این شهر را به آتش کشیدند.
به دنبال بازداشت اسماعیل عبدی عضو هیأت مدیره کانون صنفی معلمان تهران و معلم ریاضیات، به بهانه گفتگو با وی در دادسرای زندان اوین، این کانون با صدور اطلاعیه‌یی این عمل دستگاه قضاییه رژیم را محکوم کرد. در این اطلاعیه از جمله آمده است: ”کانون صنفی معلمان ضمن اعلام اعتراض شدید خود به این اقدام، در انتظار بازگشت آقای عبدی پس از انجام گفتگوهای ادعایی است، تا بتواند میزان صداقت مأموران مراجعه کننده به منزل او را ارزیابی نماید. “.بهای آزادی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر