زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۵ آبان ۲۹, شنبه

دکتر محمد ملکی رئیس سابق دانشگاه تهران :مسئول تمامي این اعدامها و کشتارها در ایران شخص خامنه ای است

دکتر محمد ملکی رئیس سابق دانشگاه تهران :مسئول تمامي این اعدامها و کشتارها در ایران شخص خامنه ای است

دکتر محمد ملکی رئیس سابق دانشگاه تهران :مسئول تمامي این اعدامها و کشتارها در ایران شخص خامنه ای است
لینک ویدیویی مصاحبه دکتر ملکی 
مصاحبه دكتر ملكي با تلويزيون اينترنتي دْرتي وي – يكشنبه 23 آبان 95 
محمد ملکی: مسئول تمامی این اعدامها و کشتارها در ایران شخص آقای خامنه ای است. 
”ريشه هاي گسترش و همه گير شدن فساد در ميان مسئولان نظام از فساد مالي تا اخلاقي . از قاري محبوب رهبري نسبت به كودكاني كه آموزش قرآن ميگرفتند و يا شجوني و عكسهايش و ... و يا رئيس قوه قضائيه غرق در فسادهاي مالي غرق در حسابهاي شخصي شه. نظامي كه مدعي اسلام است چگونه بايد غرق بشود؟ 
دكتر ملكي: سلام و تعظيم به شنوندگان برنامه تون ، اگر تپْق زدم بخاطر سن هشتاد ساله ( صدايش هم ميلرزيد)، شعري كه گفتم ز گهواره تا گور آزادي بجوي، خب خيلي ها ميزنن گاراژ، ولي ما خوشبختانه نزديم گاراژ و قصد هم ندارم بزنم... در مورد ديكتاتورها به اين رسيدم كه ريشه فساد در جامعه ديكتاتورهايي كه بر جوامع حكومت ميكنند اگر تاريخ رو مطالعه كنيد فساد ظلمه، فساد تجاوزه، فساد به حرفهاي مردم در جامعه گوش ندادنه، ... حالا من گذشته رو ميذارم كنار ميريم جلو. داستاني رو براتون بگم؛ آقاي خميني وقتي خودش رو مطرح كرد بدلايلي ميدونيد بعداز انتقادي بود كه درمورد لايحه ايالتي و ولايتي مطرح شد در مجلس، به چيزهاي ديگه ش كار نداشت، به دو نكته ش كار داشت، يكي ش به زنها كه حق راي داده بود و يكي هم حق داره هركسي به كتاب مقدس خودش قسم بخوره. ايشون گفته بود حق راي دادن زن خلاف شرع مقدس اسلام هست. بعد ديديم كه ايشان چه موضعي گرفت. بنظرم دروغ ريشه فساد است.همانطور كه در كتاب مقدس اسلام هم ميگويد كه ان المنافقين والكاذبين. اينا حرفهاي بي معني است كه اينا ميگن منافق كسي ست كه دروغ ميگه. يعني اون چيزي رو كه ميگه نيست ميگه من هستم و ما اين قسمت رو متاسفانه در آقاي خميني از اول ديديم. باز من يك مثال ديگري بزنم. من در قبل از انقلاب بدليل اينكه چند درو خارج بودم و تحصيل ميكردم و با انجمنهاي فارسي زبان در تماس بودم و وقتي هم به ايران برگشتم خب اين تماس را حفظ كردم و با انجمنهاي دانشجويي و ... مرتبط بودم. يادتون هست كه آقاي خميني با سردبير لوموند مصاحبه كرد كه توي آرشيو هست. حرقهاي خوشگل و قشنگ ميگفت كه جمهوري ما عين جمهوري شماست و ما آزادي ميديم و ... بعد هم گفت ما برق رو مجاني ميكنيم آب رو مجاني ميكنيم... خب كساني كه ميشناختن ميدونستن كه اينطور نيست و دروغ هست و ... ميگفت اتوبوس رو مجاني ميكنيم. بعد ديديم كه چه بر سر ملت آمد و... ديدم آقاي بني صدر يك خاطراتي نوشته كه به خميني گفته بود كه آن حرفهايي كه در نجف ميزديد چرا اجرا نميشه او گفته بود ما خدعه كرديم يعني دروغ گرفتيم . 
فساد در جامعه ريشه در رهبران جامعه داره ، اگر رهبري اهل تجاوز، ظلم، ستم ، مردم آزاري، كشتار ووو نباشه اين جامعه هم آرامه و جامعه هم به اين سو نميره. نمونه ش رو در بعضي از كشورهاي اروپايي ما ميبينيم. ببينيد همين انتخابات اخير آمريكا اين آقاي ترامپ هيچكسي فكر نميكرد كه بااون حرفهايي كه ميزنه و با او ان ژستهايي كه ميگرفت و اينا انتخاب بشه ولي ديديم كه مملكتي كه دمكراسي هست و ... انتخاب شد. 
فسادي كه جامعه ما رو گرفته، جامعه ما فساد وحشتناك هست، ديشب بود پريشب بود ، داستان آقاي شجوني مطرح شد، قبلش طوسي مطرح شد، قبلش لاريجاني مطرح شد. اين قضيه ريشه در بالا داره. جمله اي از سعدي ست كه نگاه كن در حاكميت بالاش چيكار ميكنه جامعه همون رو ميكنه.(نقل به مضمون)... صحبت از دزديهاي ميلياردي، چون از سر حاكميته بي پاسخه. اگر از آقاي مرتضوي ميدزدند و اموال بازنشستگان رو به يغما ميبرند و بعد هم منكر ميشند 120 ضربه شلاق ميزنند. مني كه استاد دانشگاه بودم وقتي انقلاب فرهنگي كردن من قبول نكردم و گفتم آقا اين خيانته. خيلي حرف بود كه به خميني بگي خيانت... خب گرفتند و.. زندگي م رو متلاشي كردند كه هنوز هم متلاشي هستش. اون آقايي كه اعتراف ميكنه به آدم كشي و ... معذرت ميخوام ... يعني آدم كشته ديگه، يا اين كثافتكاري جديدي كه آقاي سعيد خان طوسي كرده كه وابسته به بيت رهبري هم هست، ايشون ميخونه و چهچهه ميزنه قرآن ميخونه، آدم كيف ميكنه اونوقت وقتي افشا ميشه يواش يواش دارن ازبين ميبرن، محوش ميكنن كه يه چيزاي ديگه رو مطرح ميكنن تو جامعه ازبينش ميبرن( مسئله طوسي را)، مثلا مسئله انتخابات ترامپ، الان تمام بحث راديو و تلويزيون همه بحث ترامپ هست. كه اون مسئله ماليده بشه، توجه ميكنين؟ اون مسئله از ذهنها بره. ( مسئله فساد در بيت رهبري و طوسي) من خيلي معذرت ميخوام كه يخورده گستاخ حرف ميزنم من زبانم زبان توده اي است. شما ميبخشيد اين رو آقاي بهشتي دوست هم ندارم لفظ قلم حرف ميزنم و كلمات خارجي بكار ببرم و اينا اين رو از من ببخشيد همه مردم ببخشند.. اين وضعي است كه در مملكت وجود داره. و من معتقدم ريشه فسادي كه از هر نظر جامعه رو فرا گرفته از هر نظر سياسي اقتصادي اعتياد. من امروز يك چيزي رو ديدم. من بچه تجريشم با خواهرزاده م اومدم صحبت ميكرديم، من ديدم تو تجريش تازگيها عطاريها درست شده، گفتم بابك چقدر عطاري درست شده؟ قبلاها تجريش يه دونه عطاري داشتيم حالا خب جمعيت زياد شده درسته ولي اين همه عطاري كه اون گفت كه دايي جان اينا عطاري نيستن، اينا مواد از اين شيميايي و اينا ميفروشن لاي اون چيزا ميفروشن و اينا سودشون در اونجاست. واقعا وحشت كردم خداشاهده وحشت كردم كه ببينيد ما به كجا رسيديم كه قبلا حالا ترياك ميكشيدن بچه ها ديوانه ميشن، بعداز يه مدتي كه مصرف ميكنن دچار هذيان ميشن، دچار افسردگي ميشن بهرحال يا خودكشي ميكنن يا اصلا ميميرن. خب فساد به اين صورت دراومده حالا در هر زمينه اي ش . اگر در گذشته فسادي در اومده يه هزارتومان ده هزارتومان بيست هزارتومان تو جيبش ميذاشتي باصطلاح رشوه ميگرفته الان ديگه يه ميليارد و صد ميليارد و دويست ميليارد و مطرح هست. روز بروز جمعيت زيادتر ميشه. يا بيكاري، بيكاري وحشتناكه اين آماري كه ميدن سه ميليون اينا من كه ميرم با اين پاي لنگم ميرم تو مردم ببينم چه خبره ميبينم مردم گْله گْله نشستن. ما توي ونك نشسته ايم، شما نميدونيد زير پل مديريت چه خبره؟ لاي اون درختا چه غوغايي ست و شب نيست كه يكي دوتا از اينايي كه نئشه ميشن و ماشينهاي آخرين سيستم اينا ميان اينا رو درد و داغون ميكنن و سپورا صبح جمع ميكنن. و اين شرايطي ست كه ما توش زندگي ميكنيم. اين فساد ريشه ش در راس امور هستن فاسد نبودند، فساد دامنه ش به جامعه گسترش پيدا نميكرد. من يك نكته ديگه هم بگم؛ اين آقاي شجوني؛ خب من گاهي پنجشنبه ها ميرم با بچه ها كمكم ميكنند ميرم كوه، چون بايد برم اگر نرم تحرك ندارم پام باصطلاح فلج ميشه. ما شنيديم كه اين آقاي شجوني دركه رو ، اون صد متر اول رو آقاي شجوني ميخره بعد الان هكتارها زمينهاي اونجا رو چيز كرده، اينا رو بچه هاي دركه ميگن. به گردن خودشون. گرفته بوده به اسم خودش كرده بوده و خواسته چي درست بكنه و ... خب ديگه اينا مسئولين مملكتن اينا دوستان رهبر هستن عرض كنم كه همپالكي هستن و اينا. وقتي از اونجا اجازه ميگيرن امكان ميگيرن كه بدزدن و بچاپن و ... نتيجه مملكت اين ميشه كه اونطرف ميبره اينطرف ميده، يعني از يك طرف ثروت انباشته ، وحشتناك و از يك طرف فقر واقعا بينظير. 
شما نيستيد اينجا تو تهران ماشينهايي ميبينيم كه من كه اصلا اسمهاشون رو هم نميدونم.... يه ماشين قديمي چي بود اسمش پيكان، حالا ميگن يه ماشينهايي اومده سه ميليارد چهار ميليارد پنج ميليارد قيمتشه. ميليارد! نميدونم بهرحال من اصلا نميتونم حساب كنم يعني چي؟ من با زير دو ميليون حق بازنشستگي گرفتن و يك ميليونش رو خرج دوا و درمون اوضاعم و قرص و اينا كردن ؛ من نميفهمم اونا چه جوري زندگي ميكنن ما چه جوري زندگي ميكنيم. خيلي معذرت ميخوام. 
مجري: سئوال بعدي من مربوط به تشديد سركوب ميشه، دستگيري عبدي و گلرخ و صحبت تخت روانچي كه اعدام رو خط قرمز نظام ميدونن و به هيچوجه از اون دست نميكشن. اينو چطوري ارزيابي ميكنين؟ 
دكتر ملكي: خب بينيد اعدام كشتار اصلا اينا با اين چيزا زنده هستند. مملكتي كه افرادي مثل نرگس محمدي رو شانزده سال زندان ميدن واقعا وحشتناكه، يا صادقي رو ، جناب صادقي رو، يا سيوند رو يا يه معلم مظلوم رو ميگيرن و ميبرن و حكمهاي آنچناني ميدن، خانم فاطمه مثني ( هوادار خواهر اسداله مثني) رو عرض كنم كه ده سال ميدن ، شوهرشو ده سال ميدن ( حسن صادقي) ، بچه هاشون سرگردون. حالا سر اين بچه ها شون چي مياد؟ چه مشكلاتي ايجاد ميكنه اينا چيزي ست كه داره اتفاق ميافته ديگه، شما تعجب نكنيد ؛ معلم رو بگيرن ببرن. يا خانم آقاي صادقي رو ميريزن تو خونه ش در رو بشكنن(گلرخ ايرايي) . حالا شوهرش يه كاري كرده ، بيچاره چيكار كرده نقد كرده ديگه، يه اسلحه كه ديگه نگرفته موشك كه هوا نكرده نقد كرده بر حاكميت. من صادقي رو خوب ميشناسم شاگرد من بوده ميومده اينجا ( آرش صادقي) ميرفته گويا مدتها زير بازجويي بوده تو چرا خونه دكتر ملكي ميرفتي؟ گفته خب استادم بوده ميرفتم سئوال ميكردم چيز ميكردم خب اين شرايط رو كه دارن روز بروز بدتر ميكنن. من معتقدم كه اين آقاي روحاني بايد عمامه ش رو يه كمي بكشه بالا، توجه ميكنيد؟ كه موهاش رو از قضا ببينن كه چقدر سفيد شده و از موهاي سفيدش خجالت بكشه. آخه يعني چي؟ اين ميگه كه ما مسئول نيستيم ما نميدونم مزخرفاتي كه ميگن كه دادگستري مستقل هست و ما در ايران دادگستري مستقل داريم. چطور درمورد اين بچه هاي بيگناه ، اين بچه هايي كه جز انتقاد هيچ كاري نكردن دادگستري مستقل هست و مستقل عمل ميكنه ، هركاري دلش ميخواد بكنه اونوقت سعيد مرتضوي رو عرض كنم كه سعيد طوسي و ديگران و ديگران و شجوني و مجوني و از اين تيپها رو آدم؛ 
من توي يكي از سايتها ديدم كه نوشته بود كه شما به آقاي مرتضوي صد و بيست ضربه شلاق زديد، ولي اين شلاق رو كي ميزنه كي ميخوره؟ مثل اون مهريه اي كه كي ميگيره كي ميده!؟ من واقعا معذرت ميخوام من واقعا بلد نيستم از اين حرفاي آنچناني بگم ، من حرف توده مردمْ ميزنم، من هرروز با اين وضع مزاجي م با اين حالم از ونك سوار ميشم ميرم تجريش؛فقط براي اينكه ببينم مردم چي ميگن؟ مردم چه بحثي دارن؟ چه صحبتي دارن؟ توده مردم چه رنجي ميكشن؟ چه بدبختيهايي ميكشن؟ خب اين درهرحال من تجربه خودم اين شد كه با توده باشم ، همنشين توده ها باشم. بنابراين شما توقع نداشته باشين كه حرفاي گنده گنده بزنم. 
مجري: آقاي ملكي يعني فساد تا جايي پيش رفته كه آقاي خامنه اي هم به گفته آقاي زاكاني ، گفتن كه فساد ، دزدي ، پارتي بازي و اينگونه اعمال در جامعه بيداد ميكنه، و حالا صحبت از نظام سازي ميشه! يعني به گفته آقاي زاكاني بايد جامعه رو بسوي دوقطبي شدن تشويق و ترغيب كنند و چون گويا الان آقاي خامنه اي هم اعتقاد پيدا كردن كه اين نظام فاسد شده ميگن كه بايد بيان و يك نظام جديد رو با اصول و ساختارهاي جديد بسازن و پايه ريزي كنن. نظر شما در اين ارتباط چيه؟ 
دكتر ملكي: واله نظام كه بخوام از فساد تو نظام بگيم كه نظام سرتاسرش فاسده ولي من نميفهمم آقاي خامنه اي اينكه ميگه كه بايد تغييرش بديم يعني چي؟ يعني بايد بيشتر بكشيم يا كمش بكنين، خط قرمز يعني چي؟ يعني بايد اونور خط كم كشت كم تر كشتن معتادهاست، اينورخط كمتر كشتن سياسي هاست اونايي كه نقد كردن ... عرض كنم من اين چيزا رو نميفهمم من اينقدر رو ميدونم كه شخص آقاي خامنه اي ؛ اينو با كمال شجاعت ميگم حاضرم جانمم سر اين بذارم ؛ عامل و مسئول تمام اين بدبختي ها، اين اعدامها، اين كشتارها اينا شخص ايشونه و به هيچوجه هم نميتونه خودش رو مبرا بكنه و بگه من نميدونستم و اطلاع نداشتم و نميدونستم تو جامعه چي ميگذره و اينا؛ همش (حرف). بارها خودش گفته كه جزئيات و وقايعي كه در مملكت ميگذره اطلاع دارم و مسلما هم اطلاع داره. هستن كسايي كه بگوشش برسونن ، البته ممكنه چپ و راست بزنن ولي اطلاع داره و ايشون نميشه كه اطلاع نداشته باشه. من مسئول اصلي رو ايشون ميدونم. و اطرافيانش. 
مجري: آخرين سئوال : باتوجه به مسائلي كه درجامعه ما برقراره، فقر، فحشا ، و ... شما چشم انداز رو چگونه ميبينيد در ايران؟ 
دكتر ملكي: من چشم انداز رو بارها و بارها گفتم نسبت به آن خوشبينم. من مطالعاتي كه نسبت به ديكتاتورها و نسبت به دين داشتم از قديم، از صدر اسلام عرض كنم فرعون و نمرود و كي و كي و ... تا تا امروز تا محمدرضا تا آقاي خميني و آسيدعلي، به اين نتيجه رسيدم كه اينها در اين جريانات مسئول هستن و مسئوليت شون هم غيرقابل انكاره . من يك جمله اي ديروز ديدم از دختر بسيار بسيار خوبم، پرستو فروهر، جلوي چشمش مادرش رو تكه تكه كردن، به سينه مادرش هجده تا چاقو زدن حالا ديده يا شنيده درهرحال ولي از روز اول نگفتش كه ما ميخوايم انتقام بگيريم. يك جمله اي داره در يك مصاحبه اي اخيرا كرده من اين جمله رو ميخونم من دلم ميخواد اين رو حتما يك جوري تكرارش بكنيد كه مردم اين جمله رو هي تكرار بكنن، تو كوه ميرن بدستشون بنويسند پارچه بنويسن.... ببين اين جمله چقدر زيباست! ميگه دادخواهي روندي براي آگاهي بخشي ست! به به ما دادخواهي ميخوايم بكنيم كه اين يه روندي بشه براي بيشتر آگاه شدن مردم ؛ چون بقول خيلي از دانشمندان علت شكست غالب انقلابها اين هست كه مردم اول آگاه نميشن بعد انقلاب كه ميكنن، مردم ناآگاه انقلاب ميكنن . ميگويد دادخواهي روندي براي آگاهي بخشي ست نه انتقام جويي . اين حرف خيلي زيباست. بابا واله بخدا بتمام مقدسات به هرچي كيد حكومت رو ملعون قبول داره ما كه صحبت از دادخواهي ميكنيم؛ ما كه صحبت از جنبش دادخواهي ميكنيم فقط ميخوام آگاهي مردمْ، اينا بيان حرفاشونو بزنن بگن چيكارها كردن آگاهي مردم زياد بشه ؛ قصد انتقامجويي نداريم. من بخدا اگه بتونم اون بازجوم ْ عنوان كرده بودم؛ زنده ست مرده ست بيارن جلوم ؛ آقاي كمالي رو ميگم خب به حساب اون صدها چكي كه خورده، اون سري كه به ديوار كوبيده آويزونت كرده اون شلاقهايي كه بهت زده يه تلنگر بهش بزن. بخدا نميكنم اينكارو! يه تلنگر! فقط تو چشاش نگاه ميكنم كه اونم تو چشاي من نگاه كنه! بله اين هست كه درهرحال من استدعا دارم و اينو باز هم ميخونم دادخواهي روندي براي آگاهي ست نه انتقام جويي. همه اينو بدونن از مقامات بالاي مملكت تا پايين كه وقتي صحبت از دادخواهي ميشه فكر نكنن كه اينا رو ميفرستن همه رو تو دادگاه و همه رو محكوم به اعدام كنند و همه رو .بكْشند و همه كارهايي رو كه اينا كردند تكرار بكنند و اين تسلسل همينجوري تصور ؛! نه نه نه نه هرگز دنبال اين نيستيم ما . ما معتقديم كه دادخواهي فقط براي آگاهي مردمه نه براي انتقامجويي ! والسلام”. 
لینک ویدیویی مصاحبه دکتر ملکی:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر