زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۵ آبان ۲۸, جمعه

بيانيه جمعي از تشكلها و انجمنهاي دانشگاه هاي سراسر كشور بمناسبت ۱۶آذر۹۵


به نزديكي ۱۶ آذر و روز دانشجو تشكلهاو انجمنهاي سياسي دانشجويي حاضر در فضاي مجازي سراسر كشور با اتحاد و رفع اختلافات اندك عقيدتي وسياسي به اين نتيجه رسيدند كه ۱۶ آذر ۹۵ را به بهترين نحو ممكن و در راستاي مطالبات صنفي و سياسي دانشجويان و ملت بزرگ ايران برگزار نمايند.
مانمايندگان انجمنهاي دانشجويي به نمايندگي از دانشجويان كشور نيازهاي جامعه دانشجويي كشور و مردم ايران را در دو بخش مستقل صنفي و ملي بشرح ذيل اعلام مينماييم و از دولت محترم تدبير و اميد نيز خواستاريم نسبت به اين مطالبات برحق تدبير لازم را پيشه نمايند و نااميدي را از دانشجويان بزدايند.
ضمنا از جرايد و رسانه هاي مجازي نيز خواهشمنديم ما را در رسيدن به اين مطالبات ياري و اطلاع رساني لازم را نسبت به اين بيانيه انجام دهند.
1)   آزادي دانشجويان سياسي كه تنها براي ابراز عقيده و بيان مشكلات صنفي دانشجويي به زندان افتاده اند.
2)   رفع موانع تحصيل دانشجويان ستاره دار و تدريس استادان اخراج شده با دلايل واهي كهولت سن يا بازنشستگي.
3)   رسيدگي به وضعيت خوابگاههاي دانشجويي
4)   پاكسازي فضاي دانشگاههاي سراسر كشور از جو امنيتي وپليسي و همچنين عدم اجراي تفكيك جنسيتي در دانشگاههاي كشور.
5)   جلوگيري از جولان انجمنهاي اسلامي دانشجويي و مصادره به مطلوب كردن نمايندگي دانشجويان دانشگاههاي كشور.
6)   فراهم سازي و رفع موانع برگزاري كرسيهاي آزاد انديشي و تريبونهاي آزاد در محيط دانشگاهها واجازه برگزاري اعتراضات صنفي دانشجويي.
7)   عدم انتخاب گزينشي روساي دانشگاهها بطوري كه تنها در پي حفظ منافع حكومت باشند نه منافع دانشجويان.
8)   صدور مجوز و امكان برگزاري جلسات پرسش و پاسخ با حضور دگرانديشان در دانشگاههاي كشور.
9)   رفع محدوديتها نسبت به چاپ هفته نامه و ماهنامه هاي تشكلهاي سياسي دانشجويي و عدم سانسور و آزادي بيان و آزادي پس از بيان.

باتوجه به شرايط منطقه ايي و داخلي ايران موارد ذيل را از حكومت و دولت تدبير و اميد خواهانيم.
1.   آزادي زندانيان سياسي و عقيدتي و فعالين سنديكاهاي كارگري و نويسندگان و شعرا و فعالين اجتماعي در بند در اسرع وقت و رسيدگي به شرايط اسفبار زندانيان در بند تا زمان آزاديشان.
2.   عدم پخش شايعه بي اساس احتمال اقدامات تروريستي داعش در داخل كشور و سواستفاده از اين شايعه براي امنيتي و پليسي كردن فضاي جامعه و بالطبع تشديد برخورد با كنشگران سياسي و بستر سازي جهت برگزاري انتخابات مهندسي شده رياست جمهوري در ارديبهشت ماه ۹۶
3.   شفاف سازي و اطلاع رساني دقيق نسبت به فسادهاي كلان اقتصادي در راس حكومت و دولت و برخورد متناسب با اين فسادها و جلوگيري از خروج اختلاسگران از ايران.
4.   بهبود شرايط اقتصادي جامعه و خروج از ركود موجود. در صورت ناتواني دولت از خروج از اين بحران اقتصادي و عدم توانايي تيم اقتصادي دولت در بهبود وضعيت اقتصادي, يا تيم اقتصادي كنار گذاشته شود يا دولت استعفا دهد.
5.   عدم مداخله نظامي و مستشاري و حمايتهاي اقتصادي كلان از گروهها و كشورهاي منطقه ايي درگير منازعات داخلي.
هموطنان عزيز ما براي رسيدن به بندهاي فوق و تحقق آرمانهايمان از پا نخواهيم نشست و در اين راهي كه قدم گذاشته ايم كمك و همراهي شما را نيز خواستاريم. واز فعالين رسانه هاي مجازي نيز درخواست مينماييم به بازيها و ترفندهاي سياسي حكومت كه هدفي جز به حاشيه كشيدن مطالبات بر حق مردم ايران را ندارند وقعي ننهاده و دست از اختلافات جزيي برداشته و به آرمانهاي والا بينديشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر