زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۵ آبان ۲۸, جمعه

نگرانی مقامات رژیم از بیانیه شورای اتحادیه اروپا



حکومت آخوندی از بیانیه شورای اتحادیه اروپا در رابطه با رژیم آخوندی ابراز نگرانی کرد.
قاسمی، سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم گفت: تواناییهای دفاعی ما به هیچ‌وجه قابل مذاکره و مصالحه نیست.
روزنامه دستگاه قضایی رژیم نیز بیانیه اتحادیه اروپا را «بهانه‌های حقوق‌بشر اروپایی‌ها در پسابرجام»! عنوان کرد و نوشت: این شورا در ادامه سیاستهای دوگانه خود مدعی شد: توان موشکی و وضعیت حقوق‌بشر در ایران نگران‌کننده است. این شورا از افتتاح بی‌درنگ دفتر هیأت نمایندگی اتحادیه اروپا در ایران حمایت کرده و همچنین خواستار اجرای فوری مفاد پیمان ارگان بین‌المللی مبارزه با پولشویی (اف.آ.تی.اف) شده است.
سپاه پاسداران نیر در خبرگزاری خود نوشت: شورای اروپا بر تعهد روحانی برای بهبود حقوق‌بشر ایران تأکید می‌کند. با این وجود، این شورا هم‌چنان نگران اوضاع حقوق‌بشر به‌ویژه در رابطه با استفاده مکرر از حکم اعدام علیه جوانان و متهمان مواد مخدر است.
شورای اتحادیه اروپا با انتشار یک بیانیة ده ماده‌یی رژیم آخوندی را به اجرای کامل برجام، رعایت حقوق‌بشر و دست کشیدن از سیاستهای مداخله‌جویانه در سوریه و کشورهای منطقه و همچنین برنامه موشکی خود فراخواند.
شورای اروپا ضمن حمایت از باز شدن دفتر اتحادیه اروپا در تهران، نسبت به اعدامهای فزاینده و نقض گسترده حقوق‌بشر در ایران ابراز نگرانی کرده می‌افزاید: وضع حقوق‌بشر در ایران هم‌چنان مایه نگرانی است، این مسأله به‌ویژه در مورد استفاده مستمر از مجازات اعدام در مورد نوجوانان و مجرمان مواد مخدر صادق است. اتحادیه اروپا با استفاده از مجازات اعدام در همه شرایط مخالف است. این شورا همچنین از (حکومت ایران) می خواهد تا با گزارشگر ویژه سازمان ملل همکاری کند و به وی اجازه دسترسی دهد.
این بیانیه می‌افزاید: شورای اروپا نگرانی خود را از افزایش تنشها در منطقه اعلام می‌دارد و از راه‌هایی که به فضای منطقه‌یی سازنده‌تر کمک می‌کند حمایت می‌کند. بسیار مهم است که (حکومت ایران) گام های ملموس و سازنده‌یی بردارد... شورای اروپا نگرانی خود را از افزایش قوای نظامی در منطقه، از جمله برنامه موشکی (رژیم) ایران ابراز می‌دارد و از این کشور می‌خواهد از فعالیتهایی که ممکن است به افزایش بی‌اعتمادی بینجآمد پرهیز کند، فعالیتهایی مانند آزمایش موشک‌های بالستیک که با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل همخوانی ندارد و اظهارنظرهای مرتبط در این زمینه.
شورای اروپا در بیانیه خود خواستار توقف حمله علیه غیرنظامیان، پرسنل سازمانهای بشر دوستانه و کارکنان پزشکی و همچنین حمله به زیرساختهای غیرنظامی و تأسیسات گروه‌های بشردوستانه و دسترسی نامحدود گروه‌های بشردوستانه به تمامی مناطق سوریه شد و در رابطه نقش رژیم آخوندی به‌عنوان اولین حامی دیکتاتور سوریه را گوشزد کرد.
شورای اروپا در این بیانیه ضمن استقبال از تن‌دادن رژیم به مفاد توافق هسته‌یی، خواستار تصویب پروتکل الحاقی توسط رژیم آخوندی شد و بر ضرورت پیوستن رژیم به معاهدات بین‌المللی تأکید کرد و افزود: این شورا از تصمیم و تعهد (رژیم) ایران برای پیوستن به ارگان بین‌المللی مبارزه با پولشویی، مقابله با مسائل مربوط به تأمین مالی تروریسم استقبال می‌کند و از (حکومت) ایران می‌خواهد که این تصمیم را سریع و به موقع اجرایی کند.لینک به منبع

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر