زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۵ آبان ۲۸, جمعه

جولیانی : یک مسأله درازمدت و موجب نگرانی عمیق من است و آن هم سلطنت شیعی (رژیم) ایران است

  جولیانی : یک مسأله درازمدت و موجب نگرانی عمیق من است و آن هم
 سلطنت شیعی (رژیم) ایران است

شهردار رودی جولیانی مشاور دونالد ترامپ، طی مصاحبه‌یی با وال استریت ژورنال به سؤالاتی در ارتباط با سیاستهای دولت آتی آمریکا در قبال رژیم آخوندی، داعش و موضوع توافق اتمی پاسخ داد.



بخش‌هایی از این گفتگو، ذیلا آورده شده:

مجری: بگذارید با ایران شروع کنیم؛ رئیس‌جمهور منتخب ترامپ گفته که توافق اتمی اوباما با (رژیم) ایران یک فاجعه بوده و فکر کنم آن‌را بدترین توافقی دانسته که احتمالاً در تمام طول عمرش دیده و طبعاً بدترین توافق صورت گرفته از سوی دولتها. او در 20ژانویه رئیس‌جمهور خواهد شد، این توافق هم‌چنان پابرجاست، (رژیم) ایران هم‌چنان به اقداماتش ادامه می‌دهد، در این رابطه چه کار می‌کنید؟



جولیانی: اول این‌که رئیس‌جمهور گزینه‌های بسیاری دارد. چون پرزیدنت اوباما آنچه را که باید تحت قانون اساسی انجام می‌داد، نکرد. وی باید (توافق اتمی) را به سنای ایالات متحده تحویل می‌داد؛ چون این یک پیمان است و نمی‌توان تحت هیچ عنوانی از این واقعیت گریخت که این یک پیمان است. باید به سنا ارائه می‌شد و دو سوم آراء (سناتورها را کسب می‌کرد) ؛ اما هرگز این کار را انجام نداد. این بدان معنی است که این توافق با (دوران) رئیس‌جمهور کنونی به پایان می‌رسد؛ رئیس‌جمهور بعدی می‌تواند آن‌را به‌طور قانونی رد کند، به همین سادگی.



مجری: باید بکند؟

جولیانی: خب، یا باید این کار را انجام بدهد و یا باید از این قدرت برای مذاکره مجدد بر سر آن استفاده کند و به آنها بفهماند که من نباید به هیچ‌چیزی (در این توافق) پایبند باشم، هیچ‌کدام از اینها برایم الزام‌آور نیست. چون هرگز آرای لازم را به‌دست نیاورد؛ اوباما حتی می‌توانست شیوه کار دیگری را به‌کار ببرد و مثل یک توافق کار را انجام بدهد. در این صورت فقط باید رأی اکثریت مجلس نمایندگان و سنا را کسب می‌کرد و می‌دانست که...

جولیانی: به‌نظرم باید اولویتهایی را تعیین کرد. اگر اولویت ازبین‌بردن داعش است، شاید کمی آن مسأله را به‌تعویق بیندازید و نخست از شر داعش خلاص شوید و بعد به آن باز گردید. چون بر این باورم که داعش در کوتاه‌مدت اصلی‌ترین خطر ماست.



لذا این باید اولویت شماره یک ما باشد. باید این تهدید را از بین ببریم. چون نمی‌خواهیم تحت این تهدید زندگی کنیم، طوری که در دوران اوباما کرده‌ایم، که حمله بعدی آنها به کدام شهر خواهد بود؟ سنت‌لوییس، شیکاگو، یا دوباره پاریس را هدف قرار می‌دهند؟ به‌نظرم وقتی (ترامپ) بر این مسأله تسلط پیدا کند، می‌تواند کار بر روی مسأله دوم را شروع کند که یک مسأله درازمدت و موجب نگرانی عمیق من است و آن هم سلطنت شیعی (رژیم) ایران است. چون الآن صادقانه باید گفت، عراق وابسته به (رژیم) ایران است و ما آن‌را به آنها تحویل دادیم که احتمالاً بدترین اشتباه تاریخچه سیاست خارجی آمریکاست.



مجری: تصمیم اشغال عراق بدترین تصمیم تاریخ آمریکا بوده؛ موافقید؟

جولیانی: خیر به‌نظر من نحوه خروج ما از عراق، بدترین تصمیم در تاریخ آمریکا بود. نتیجه آن این بود که ما آن‌را به (رژیم) ایران واگذار کردیم و با این کار، سوریه را به (رژیم) ایران واگذار کردیم و دیگر وقتی داعش در حال رشد بود، در آنجا حضور نداشتیم. اگر مراقب نباشید، وضعیت به‌وجود آمده طوری است که من آن‌را تقریباً یک خاورمیانه شمالی و جنوبی می‌نامم. (رژیم) ایران، عراق و سوریه را با حمایت روسیه دارید؛ یمن درست در جنوب عربستان سعودی... و بعد عربستان سعودی، امارات، قطر، عمان، مصر، اسراییل و اردن سنی را در جنوب دارید. این جنگی است که واقع خواهد شد، اگر ما در نیابیم که چه‌طور (رژیم) ایران را مهار می‌کنیم و نگذاریم اتمی بشود».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر