زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۵ آبان ۲۲, شنبه

گراني كتب درسي و جدا سازی جنسيتي سرويس هاي حمل و نقل فشار روزافزون به دانشجویان



گرانی بیش از حد کتاب در ابتدای سال تحصیلی: متأسفانه در حالی که شرایط زندگی برای دانشجویان در دانشگاهها و خوابگاههای دانشجویی یک دغدغه اصلی و اساسی است، این بحران ابعاد مهمتری پیدا کرده و آن هم گرانی سرسام‌آور کتابهای درسی و پژوهشی و به‌ویژه معضل نایاب بودن بسیاری از کتب مرجع و اصلی است. کتابی که سال تحصیلی قبل تنها 9هزار تومان بوده است هم اینک با مبلغ 25هزار تومان تهیه می‌شود. ناشران کتب مسائلی چون گرانی کاغذ و فرایند چاپ را دلیل ماجرا معرفی کرده و از عدم پرداخت یارانه‌های وعده داده شده توسط دولت شکایت دارند. این مشکل برای دانشجویان دانشگاه آزاد غیراسلامی که حتی قدمزدنهایشان در محیط دانشگاه باید به‌صورت صورتحساب به دانشگاه پرداخت شود، بسیار سنگین‌تر و سرشار از معضلات جدی است.
در کنار این وضعیت هزینه‌های دشوار، طرح جداسازی سرویسهای حمل و نقل دانشجویان نیز فشار مضاعف و اهانتی است به دانشجویان توسط وزارت علوم رژیم ایران.
بر اساس سیاست جدید ابلاغی وزارت علوم رژیم، رانندگان سرویسهای دانشگاهی موظفند که از اختلاط دختران و پسران دانشجو ممانعت کرده و هرگونه تردد دانشجویان به‌صورت مجزا باشد. بر این اساس در داخل تمامی سرویسهای تردد رسمی دانشگاهها دوربین مداربسته کار گذاشته‌اند و هرگونه تحرکات دانشجویان، صحبتها و ارتباطات آنان تحت نظر بوده، و تجمعات آنها به‌ویژه داخل با این سرویسها با مراقبتهای جدی همراه است. ع

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر