زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۵ فروردین ۲۸, شنبه

حسن روحانی وجمع و تفریق این آخوند شیاد

معلمان اقتصاد و دانشجویان این علم می‌گویند، یک درصد رشد اقتصادی می‌تواند حدود یکصد هزار شغل در یک سال ایجاد کند. به‌عنوان مثال اگر درکشورایران نرخ رشد اقتصادی ۹ ماهه سال گذشته را ۷ دهم درصد بپذیریم،
(بر اساس گزارش مرکز آمار ۱۸/۱/۹۵: چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار) تنها نهایتاً ۷۰ هزار شغل جدید ایجاد شده که احتمالاً همین مقدار و بیشتر از آن را نیز باید برای ریزش و نابودی مشاغل موجود در نظر گرفت. بنابراین اشتغالزایی در سال گذشته متوقف و حتی منفی بوده است‌. بنابراین کارنامه آخوند روحانی در مورد اشتغال، یک صفر (بقول بچه‌های ته کلاس) کله گنده است!
اما در این کارنامه، صفر دیگری هم هست که مربوط به درس حساب است که به دانش‌آموزان جمع و تفریق یاد می‌دهند وموضوعش درباره گزارش آخوند دکتر روحانی است که در نیمه اسفندماه سال گذشته در دفاع از عملکرد اشتغالی دولت گفت: ”من از اقتصاددانان، محققان و اساتید دانشگاه می‌خواهم آمار اشتغال پاییز ۹۴ در مقایسه با اشتغال پاییز ۹۲ را نگاه کنند‌. در فاصله این دو سال تعداد شاغلین در کشور یک میلیون و ۱۷۹ هزار نفر افزایش یافته است یعنی تقریباً در دو سال گذشته، سالی ۶۰۰ هزار اشتغال درست شده “ !
جالب این‌که اگر تحقق چنین اشتغالزایی بزرگی را بخواهیم محتمل بدانیم باید در دو سال مورد نظر آخوند روحانی، اقتصاد مجموعاً ۱۲ درصد رشد مثبت اقتصادی را تجربه کرده باشد ولی در بهترین حالت نرخ رشد اقتصادی سال ۹۳ معادل ۳ درصد و ۹ ماهه سال ۹۴ نیز به میزان ۷ دهم درصد بوده است مگر این‌که بگوییم اقتصاد ایران در شرایط رکود سنگین، اشتغالزایی بدون رشد اقتصادی داشته است! (روزنامه حکومتی جهان صعنعت-۱۸/۱/۹۵)

بنابراین طبق یک حساب سرانگشتی، مشکل نه در اداره یک کشور دارای انواع بلایای آخوند‌ساخته و پاسدارباخته است، بلکه ترکیبی از جهل و جنون و دروغ و خیانت است.

چرا که در همین رابطه گزارش مرکز آمار به‌روشنی نشان می‌دهد در سال گذشته ماهانه نهایتاً ۷۸۰۰ شغل جدید ایجاد شده که با در نظر گرفتن ریزش بخشی از مشاغل موجود، می‌توان گفت اشتغالزایی در سال ۹۴ تقریباً صفر و در بخش صنعت و خدمات منفی بود‌ه است (روزنامه حکومتی مهر۱۶/۱/۹۵) و این در حالی است که سومین سال دولت ”تدبیر“ سپری شد و ”امید“ی به اشتغال میلیونها جوانان تحصیلکرده نیست که نیست!

این دیگر محرز است که اگر حاصل عملکرد اشتغالزایی دولت در سال ۹۴ صفر نباشد، در حوزه صنعت که نرخ رشد منفی 2/1 درصد را تجربه کرده، نه تنها شغل جدیدی ایجاد نشده بلکه بیش از ۱۰۰ هزار شغل نیز نابود شده است: (خبرگزاری حکومتی مهر- ۱۶ فروردین)

آمار نشان می‌دهد در سال گذشته ماهیانه نهایتاً ۷۸۰۰ شغل جدید ایجادشده، همچنین این وضعیت در بخش خدمات که بیشترین میزان مشاغل موجود کشور را شامل می‌شود، دیده می‌شود و در این حوزه طی ۳ فصل اول سال ۹۴ نه تنها شغل جدیدی ایجاد نشده بلکه با ۳ دهم درصد رشد منفی، هزاران شغل موجود نابود شده است‌.

بنابراین با منفی شدن رشد اقتصادی در بخش صنعت که باید پایه اصلی ‌اشتغالزایی در کشور باشد و همچنین منفی شدن اشتغالزایی در بخش خدمات، نمی‌توان انتظار داشت در سال ۹۴ اتفاق خاصی آن هم مثبت روی داده باشد، و البته می‌توان بین این آمارها و گزارش آخوند روحانی در زمینه ایجاد صدها هزار شغل جدید، دریایی از فریب و ریا مشاهده کرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر