زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۵ اردیبهشت ۸, چهارشنبه

درگذشت خانم ربيحه ذياب عضو شوراي انقلابي جنبش فتح از یاران گرانقدر مجاهدین

پيام تسليت مریم رجوی در درگذشت خانم ربيحه ذياب عضو شوراي انقلابي جنبش فتح و وزير پیشین دولت فلسطین در امور زنان و عضو مجلس قانونگذاري فلسطين، از یاران گرانقدر مجاهدین و مقاومت ایران،
شبكه خبري فلسطين از رام الله گزارش داد خانم ربيحه ذياب عضو شوراي انقلابي جنبش فتح و وزير پیشین دولت فلسطین در امور زنان و عضو مجلس قانونگذاري فلسطين، از یاران گرانقدر مجاهدین و مقاومت ایران، روز جمعه ۲۲ آوریل۲۰۱۶ (3اردیبهشت) در گذشت.
جنبش فتح طی بیانیه یی اعلام کرد: با درگذشت ربیحه ذياب، فلسطین و الفتح، زنی پولادین، كه زندگيش را فدای خدمت به آرمان و ميهنش كرد، از دست داد.
در این بیانیه آمده است : ربيحه ذياب «دختر رزمنده الفتح و‌ فلسطین» که از اوايل شکل گیری مقاومت فلسطین به جنبش فتح پيوسته بود، پس از سالها رزم و مقاومت، در پی نبرد با بیماری در سن ۶۲سالگی بدرود حیات گفت . او 7بار به زندان افتاد و حدود 7سال را با پایداری و رزمندگی در زندان سپري كرد.
ربیحه ذیاب دو بار و هر بار به مدت 6ماه تحت اقامت اجباري قرار گرفت و برای۱۹سال ممنوع السفر بود.
بیانیه جنبش فتح می افراید : ربیحه ذیاب فارغ التحصیل فوق ليسانس علوم اجتماعي و خدمات اجتماعی، ازسال 2009 تا 2013 وزير زنان فلسطين و ازسال 2006 تاپایان زندگی اش عضو مجلس قانونگذاري فلسطين بود.
او همچنين نايب رئيس و عضو كميته زنان سازمان كنفرانس اسلامي بود.
خانم ربیحه ذیاب در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در خرداد ماه گذشته در پاریس شرکت داشت و در سخنرانی خود از جمله گفت:
ربيحه ذياب – عضو پارلمان فلسطين، وزير پيشين زنان :
بسم‌الله الرحمن الرحيم – خانم رئيس‌جمهور مريم رجوي و تمامي اعضاي اپوزيسيون ايران اعم از زنان و مردان، تمامي خانم‌ها و آقايان حاضر. من از فلسطين به‌سوي شما آمده‌ام تا به شما درود بفرستم، از فلسطين آمده‌ام تا به شما بگويم، ما با شما و در كنار شما هستيم، ما با برادران و خواهران اشرفي در ليبرتي هستيم. ما خواهان اين هستيم كه سازمان‌هاي بين‌المللي آنها را به‌عنوان پناهندگان رسمي به‌رسميت بشناسند. ما از بيشترين پناهندگي، آوارگي، محروميت و كشتار و ويراني رنج كشيده‌ايم. ما بيشترين درد و رنج را كشيده‌ايم و آرزويمان اين بود كه درد و رنج‌هايمان و بي‌خانماني‌مان پايان يابد، نه اين‌كه (درد و رنج) ديگران هم آغاز شود به‌خاطر دخالت‌هاي منطقه‌يي رژيم ايران در تمامي كشورهاي عربي، ما نمي‌دانستيم كه اين شيعه است يا آن يكي سني است، ما همگي مسلمانيم، همگي با هم برادريم. اما آن كساني كه امروز به‌نام دين صحبت مي‌كنند، هيچ ربطي به اين دين ندارند.
به شما خانم مريم، تبريك مي‌گويم، به اين ميزان از دقت و اين سازماندهي و اين تربيت با شرف و سازمان‌يافتگي در اقصي نقاط جهان. پس درود بر شما اولاً به اين اعتبار كه يك زن هستيد، يك بانو، مبارز، رهبر، رئيس‌جمهور و تمامي درودها بر شما باد. ما به رابطةمان با شما افتخار مي‌كنيم كه بيش از 50 سال امتداد دارد، از دوران انقلاب فلسطين و از دوران مجاهدين خلق ايران.
خانم مریم رجوی طی پیامی به محمود عباس، رئيس دولت فلسطین، ضمن تسلیت درگذشت خانم ربیحه ذیاب گفت: خبر درگذشت خواهر عزیزم ربیحه ذیاب عضو شورای انقلابی فتح و عضو مجلس قانونگذاري فلسطین برای من و مقاومت ایران و به‌ویژه زنان مجاهد در کمپ لیبرتی شوکه‌کننده و تأثرآور است.
پس از یک زندگی سراسر پیکار و افتخار، او به كاروان شهيدان پر افتخار فتح و مقاومت فلسطين پيوست. اما ملت‌های خاورمیانه شخصیتی الهام بخش و مقاومت ایران خواهر بزرگواری را از دست دادندکه پیام‌آور پیوندهای عمیق میان دو ملت بود.
اطمینان دارم که دختران فلسطین و تمام منطقه میراث پرفروغ این زن انقلابی را مشعل راه خود خواهند کرد.
رئیس جمهور برگزیده مقاومت درگذشت خانم ذیاب را به سازمان فتح، به ملت و پارلمان فلسطین و به‌خانواده خانم ذیاب تسلیت گفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر