زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۵ فروردین ۱۹, پنجشنبه

اعتراف به بحران اشتغال ومسکن توسط مجلس وسردمداران رژیم بدون کوچک ترین اقدام یا عمل

اعتراف به بحران اشتغال ومسکن توسط مجلس وسردمداران رژیم بدون کوچک ترین اقدام یا عمل
لینک به منبع
این روزها بحث بحران اشتغال در میان محافل سیاسی و رسانه‌یی رژیم داغ است و همه جا صحبت از بحران اشتغال است. در همین رابطه مهدی دواتگری در مجلس ارتجاع می‌گوید:
واقعیت این است که مردم ما مشکلات معیشتی دارند، جوانان ما مشکل اشتغال و مسکن دارند، خانواده‌های ما گرفتار مشکلات و آسیبهای اجتماعی ناشی از همین کمبودها هستند و این نیازمند عزمی ملی برای کاستن از آلام و رنجهای فزاینده این ملت شریف و نجیب می‌باشد“... (رادیورژیم-16فروردین 95)
اما مجلس ارتجاع تنها جایی نیست که این موضوع طرح می‌شود، روزنامه حکومتی کیهان16فروردین بنا‌ به گزارش خبرنگار مهر آخوندی می‌نویسد: ”26 درصد خانوارهای شهری شاغل ندارند... سال ۹۴ در حالی به پایان رسید که موضوع مهم بیکاری و اشتغال جوانان حل نشده مانده و دولت در دوره فعالیت خود نتوانسته آن‌چنان که باید در این حوزه گام بردارد. با وجود این مرتباً عنوان می‌شود بیکاری بزرگ‌ترین و مهم‌ترین چالش داخلی کشور است و بسیاری از خانوارها با این مسأله مواجه هستند ”.
همینطور که مشاهده می‌کنید این روزنامه حکومتی اعتراف می‌کند که بحران بیکاری، هر روز در جامعه طرح می‌شود اما کاری برای حل این مشکل جوانان انجام نمی‌شود. کیهان آخوندی در شماره 16فروردین خودش برای زدن زیراب باند رقیب، تحت عنوان «خروجی سیاست اقتصادی دولت افزایش تورم است نه ایجاد اشتغال»، سیاستهای دولت آخوند روحانی تحت عنوان برجام و سرمایه‌گذاری خارجی را زیر سؤال می‌برده و پیش‌بینی می‌کند که: ”تورم در سال 95 به طرز چشمگیری بالا خواهد رفت بدون این‌که اشتغال افزایش یابد و اگر‌ چه شاهد حضور تدریجی شرکتهای خارجی خواهیم بود اما آنها بیشتر برای فعالیت در بخش‌های تولید کالاهای مصرفی وارد کشور خواهند شد نه سرمایه‌گذاریهایی که به رشد اشتغال در کشور منتهی شود ”.
به این ترتیب، این روزنامه حکومتی اذعان کرده که سرمایه‌گذاری خارجی به هیچ‌وجه به اشتغال منجر نخواهد شد. اما آیا با این وجود می‌شود به تولیدات داخلی امیدوار بود؟! پاسخ را در گزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس، یعنی تسنیم دنبال می‌کنیم. آخوند موسوی لارگانی در این رابطه گفته: ”رئیس مجمع نمایندگان اصفهان با تأکید بر این‌که واردات بی‌رویه کمر اشتغال را شکسته است، گفت: واردات تا جایی پیش رفته که امروز بسیاری از کالاهایی که جزء ضروریات و نیازهای اولیه مردم نبوده در حال ورود به کشور است... هر روز شاهد این هستیم که تعدادی از جوانان این کشور از کاری که به آن دل بسته بودند و برای کسب روزی تلاش می‌کردند، اخراج می‌شوند ”.
آری، هر چند تمام این اعترافها در دستگاه جنگ قدرت و آتش تهیه تبلیغات برای دور دوم جنگ انتخابات مجلس ارتجاع است، اما همین میزان هم گوشه‌یی از بحران فزاینده اشتغال و ناتوانی آخوندها در برابر این بحران را نشان می‌دهد. واقعیت این است که آخوندها در هر کدام از باندهای رژیم هم که باشند، نه می‌خواهند و نه می‌توانند، مرهمی بر دردهای جوانان بگذارند و بحران اشتغال جوانان روز به روز گسترش بیشتری پیدا خواهد کرد و بر لشکر بیکاران افزوده خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر