زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۳ فروردین ۲۹, چهارشنبه

آمریکا تحریم‌های خود را علیه برنامه‌های موشکی و پهپادی ایران تشدید می‌کند

 آمریکا تحریم‌های خود را علیه برنامه‌های موشکی و پهپادی ایران تشدید می‌کند


جیک سالیوان

در پی حملۀ اخیر پهپادی و موشکی سپاه پاسداران به اسرائیل، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، گفت که این کشور تحریم‌های خود را علیه رژیم اسلامی ایران و به ویژه برنامه‌‌های ساخت موشک و پهپاد این کشور تشدید می‌کند.

جیک سالیوان در بیانیه‌ای که به این مناسبت منتشر کرد، هدف از تشدید این تحریم‌ها را تضعیف توانایی‌های نظامی ایران اعلام کرد و افزود که نیروهای نظامی آمریکا در عین حال آمادگی خود را برای مقابله با حملات جدید احتمالی موشکی و پهپادی رژیم ایران افزایش می‌دهند.

مشاور امنیت ملی آمریکا سپس افزود که این کشور منتظر است که متحدان و شرکایش با تحریم‌های مشابه با اقدام اخیر ایالات متحد آمریکا همراهی کنند. به همین خاطر جوزپ بورل، نمایندۀ سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا، در پایان نشست فوق العادۀ خود با وزرای امور خارجۀ بیست و هفت کشور عضو اتحادیۀ اروپا  گفت که این اتحادیه تحریم‌های خود را علیه پهپادهای ایران توسعه می‌دهد.

جیک سالیوان در بیانیه خود همچنین تصریح کرده است که در سه سال گذشته آمریکا علاوه بر تحریم‌هایش علیه برنامه های جمهوری اسلامی ایران برای ساخت موشک و پهپاد، بیش از ششصد شخصیت حقیقی و حقوقی رژیم ایران را که با تروریسم و حمایت مالی از آن مرتبط بودند، هدف تحریم‌های خود قرار داده است.

دیوید کامرون، وزیر امور خارجۀ بریتانیا، نیز دیروز چهارشنبه شانزدهم آوریل در جریان سفرش به اسرائیل و ملاقات با رهبران این کشور خواستار آن شد که بعد از حملۀ اخیر تهران به اسرائیل وزرای امور خارجۀ گروه هفت قدرت اقتصادی جهان در نشست پیش روی خود در ایتالیا تحریم‌های هماهنگی را علیه جمهوری اسلامی ایران به اجرا بگذارند و به این ترتیب پیامی صریح به این کشور بدهند. کامرون همچنین ابراز امیدواری کرد که اسرائیل در پاسخ "هوشمندانه و سخت" خود به حملۀ حکومت ایران به گونه‌ای عمل کند که منجر به تشدید تنش‌ها نشود.    

سه شنبه شانزدهم آوریل، ارتش اسرائیل هشدار داد که جمهوری اسلامی ایران از حملۀ پهپادی و موشکی خود علیه اسرائیل جان سالم به در نخواهد برد. ار اف ای 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر