زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۳ اردیبهشت ۵, چهارشنبه

رسانه‌های اسرائیلی: حمله به رفح قریب الوقوع است

 رسانه‌های اسرائیلی: حمله به رفح قریب الوقوع است

حمله به رفح قریب الوقوع است 

تصاویر نشان می‌دهد یک شهر چادری پذیرای آوارگانی است که از رفح تخلیه می‌شوند

رسانه‌های اسرائیلی چهارشنبه 5 اردیبهشت از آمادگی اسرائیل برای اعزام نیرو به شهر رفح در نوار غزه، که آخرین پایگاه جنبش حماس به شمار می‌رود، خبر دادند و اعلام کردند آماده‌ساری برای تخلیه آوارگان فلسطینی که پناهنده این شهر شده‌اند، در حال اجرا است.

روزنامه «اسرائیل هیوم» به نقل از تصمیم دولت اسرائیل پس از شکست مذاکرات آتش‌بس با حماس نوشت: «عملیات حمله به رفح که به دلیل اختلافاتی با واشینگتن برای چند هفته به تعویق افتاده بود، بسیار زود انجام خواهد شد.»

چندین رسانه اسرائیلی دیگر نیز گزارش‌های مشابهی را منتشر کردند. برخی به یک شهر چادری که پذیرای آوارگانی که از رفح تخلیه می‌شوند، اشاره کرده‌اند.

هنوز دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و دفتر سخنگوی ارتش اسرائیل هیچ اظهارنظری در این مورد کرده است.

شهر رفح در مجاورت مرز مصر بیش از یک میلیون فلسطینی که در جریان جنگ از دیگر مناطق مختلف نوار غزه آواره شده‌اند را در خود جای داده است.

سرنوشت این تعداد غیرنظامی باعث نگرانی قدرت‌های غربی و جهان عرب شده است. اسرائیل به دلیل افزایش قربانیان ناشی از جنگ، متعهد شد که اقداماتی را برای محافظت از غیرنظامیان در این شهر انجام دهد.

دولت نتانیاهو معتقد است رفح چهار گردان جنگی کامل حماس را در خود جای داده و باور دارد که این گردان‌ها از هزاران جنگجو که از مناطق دیگر عقب‌نشینی کردند، تقویت می‌شوند.

دولت نتانیاهو اصرار دارد پیروزی در جنگ غزه، پس از حمله حماس در 7 اکتبر به جنوب اسرائیل، بدون کنترل رفح، نابودی حماس و بازگرداندن گروگان‌های اسرائیلی غیرممکن است.

حماس درباره حضور گردان‌های رزمی خود در این شهر اظهار نظری نکرده است.

ابوعبیده، سخنگوی شاخه نظامی جنبش «حماس» در سخنرانی سه‌شنبه، 4 اردیبهشت همزمان با 200 مین روز جنگ گفت: «اسرائیل در این جنگ چیزی جز شرم و شکست درو نکرده است.

وزارت بهداشت در نوار غزه اعلام کرد این جنگ منجر به کشته‌شدن بیش از 34 هزار فلسطینی شده است.

آمار اسرائیل اشاره به کشته‌شدن 1200 نفر و گروگان گرفتن 253 نفر در حمله 7 اکتبر دارد. ارتش اسرائیل اعلام کرد، 262 سرباز دیگر اسرائیلی در عملیات زمینی در نوار غزه، کشته شده‌اند.

العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر