زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۳ اردیبهشت ۳, دوشنبه

نشانه‌های جدید مبنی بر قریب‌الوقوع بودن آغاز عملیات در رفح

 نشانه‌های جدید مبنی بر قریب‌الوقوع بودن آغاز عملیات در رفح

ناتانیاهو


سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل: منطقه امن از المواصی تا النصیرات امتداد دارد که می‌تواند نزدیک به یک میلیون آواره را در خود جای دهد و 5 بیمارستان میدانی نیز در آن ایجاد شده است

به‌رغم کلیه هشدارهای بین‌المللی، علائم و نشانه‌های حاکی از قریب‌الوقوع بودن عملیات نظامی اسرائیل در رفح در جنوب نوار غزه، افزایش یافته است.

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل، دوشنبه سوم اردیبهشت از گسترش قابل ملاحظه منطقه امن در نوار غزه خبر داده و افزود که این اقدامات در راستای تدارک انجام عملیات زمینی در شهر رفح صورت می‌گیرد.

طبق گفته این سازمان، این منطقه از المواصی تا النصیرات امتداد دارد که می‌تواند نزدیک به یک میلیون آواره را در خود جای دهد و 5 بیمارستان میدانی نیز در آن ایجاد شده است.

بر اساس این گزارش، همزمان کمک‌های بشردوستانه به 500 کامیون رسیده که به شکل روزانه وارد نوار غزه می‌شوند.

موافقت با عملیات رفح

از سویی دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل روز گذشته اعلام کرد که رئیس ستاد کل ارتش پس از گذشت هفته‌ها از طرح ایده حمله به رفح، موافقت خود را با ادامه عملیات در جبهه جنوبی در نوار غزه، اعلام کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تهدید کرده بود، طی روزهای آینده بر به اصطلاح «فشار نظامی» بر حماس، افزوده خواهد شد.

نتانیاهو یکشنبه طی بیانیه‌ای توضیح داد که نیروهای اسرائیلی در روزهای آینده، حملات بیشتری را انجام خواهند داد و بر فشار نظامی و سیاسی بر حماس برای آزادی گروگان‌ها افزوده خواهد شد.

این تهدیدات در حالی است که شهر رفح میزبان بیش از 1.5 میلیون آواره است و نتایناهو مرتبا تاکید دارد که رفح، آخرین کانون حضور حماس به شمار می‌آید.

سازمان‌های غیردولتی و نمایندگی‌های خارجی ضمن ابراز مخالفت با اجرای این عملیات، نگرانی عمیق خود را از خسارات جانی زیاد در میان غیرنظامیان این شهر در صورت حمله اسرائیل ابراز کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر