زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۳ فروردین ۱۸, شنبه

«مرگ بر اسرائیل» اما تا اطلاع ثانوی با «حوصله و صبر راهبردی، بدون شتابزدگی»

 «مرگ بر اسرائیل» اما تا اطلاع ثانوی با «حوصله و صبر راهبردی، بدون شتابزدگی»

راهپیمایی تهران

منبع تصویر،EPA-EFE/REX/SHUTTERSTOCK

توضیح تصویر،

در کنار تابوت‌های واقعی حامل جنازه‌های فرماندهان سپاه، تابوت‌های نمادینی با پرچم‌های اسرائیل و آمریکا نیز حمل شد

همه ساله در آخرین جمعه ماه رمضان در ایران و برخی کشورهای مسلمان دیگر راهپیمایی‌های تحت عنوان «روز قدس» برای همبستگی با فلسطینیان برگزار می‌شود. راهپیمایی امروز تهران امروز با مراسم تشییع هفت نیروی سپاه پاسداران، شعارهای تند ضداسرائیلی، به آتش کشیدن پرچم‌های اسرائیل و آمریکا و البته توصیه به صبر و دوری از شتابزدگی در انتقام از حمله به کنسولگری ایران در دمشق همراه بود.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در سخنرانی خود همزمان با وعده «تنبیه» اسرائیل گفت که پیام‌هایی که از داخل غزه به سپاه می‌رسد این است که فلسطینی‌ها «هیچ مشکلی برای ادامه استقامت ندارند.»

آقای سلامی گفت: «فلسطینی ها به ما می گویند شما محکم باشید، ما رژیم [اسرائیل] را در غزه مدفون خواهیم کرد.»

ایران اسرائیل را عامل حمله به کنسولگری خود در دمشق خواند و از روز دوشنبه ۱۳ فروردین که این حمله انجام شد،‌ مقامات جمهوری اسلامی پیوسته در حال تهدید لفظی اسرائیل هستند و تابلوهایی با پیام «انتقام پشیمان‌کننده» در تهران به نمایش گذاشته شد.سرتیپ محمدرضا زاهدی، که در دمشق کشته شد، تازه‌ترین عضو فهرست بلند فرماندهان ارشد تحت امر سرلشکر سلیمانی هستند که در سوریه کشته می‌شوند.

در دی ماه ۱۴۰۲ که سرتیپ رضی موسوی در سوریه کشته شد و زمزمه «انتقام» از اسرائیل بالا گرفته بود، سخنگوی سپاه مدعی شد حملات ۷ اکتبر را «انتقام قاسم سلیمانی» بوده است. اما با تکذیبیه حماس، سپاه ناگزیر شد حرفش را پس بگیرد.

ایران در ماه‌های اخیر سعی کرده است که از حملات مختلف علیه اسرائیل و اهداف مرتبط با آمریکا در منطقه فاصله بگیرد و مسئولیت آنها را از خود سلب کند.

این رویه تهدید به تلافی، بدون اقدام عملی مشخص، باعث شده که حتی برخی از طرفداران حکومت هم از آن انتقاد کنند.بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر