زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۳ اردیبهشت ۵, چهارشنبه

حماس: چهار پیشنهاد برای آتش‌بس دادیم اما اسرائیل خواستار توافق نیست

 حماس: چهار پیشنهاد برای آتش‌بس دادیم اما اسرائیل خواستار توافق نیست

خالد مشعل وهیئتی دیگر از حماس 

حماس: به دنبال جایگزینی برای قطر نیستیم

ولید الکیلانی، مسئول رسانه‌ای حماس در لبنان به العربیه گفت، رهبران این جنبش که در حال حاضر در قطر اقامت دارند، قصد ترک این کشور را ندارند. الکیلانی گفت: «ما به دنبال جایگزینی برای قطر به عنوان محل سکونت نیستیم.»

این مقام افزود: «حماس از طریق میانجی‌گران، چهار گزینه برای توافق احتمالی آتش‌بس به اسرائیل پیشنهاد کرد، اما اسرائیل مایل به توافق نیست و قصد جدی در مورد روند مذاکرات ندارد.»

پس از انتشار اخباری مبنی بر انتقال مقر حماس از قطر به ترکیه یا کشورهای دیگر، این جنبش تایید کرد قطر درخواست خروج از دوحه را نداده و اخبار منتشر شده را تکذیب کرد.

محمد نزال، سخنگوی این جنبش در مصاحبه‌ای به «العربیه» گفته بود، قطر درخواست خروج این جنبش را نکرده و این نشان می‌دهد اخبار مبنی بر خروج حماس از این کشور، تلاش‌هایی برای تحت فشار قرار دادن آن است.

افزایش فشار بر دوحه

روزنامه «وال استریت ژورنال» روز شنبه گزارش داد، رهبران سیاسی جنبش حماس، با افزایش فشار اعضای کنگره آمریکا بر دوحه، انتقال مقر خود به خارج از قطر را بررسی می‌کنند.

این روزنامه به نقل ازبرخی مقامات عرب نوشت، حماس در روزهای اخیر با حداقل دو کشور منطقه در درباره انتقال رهبران سیاسی خود به پایتخت‌هایشان، تماس گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر