زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۳ فروردین ۱۹, یکشنبه

فرمانده سابق سپاه: سفارتخانه‌‌های اسرائیل «در امنیت نیست»، وزیر دفاع اسرائیل: آماده هر گونه رویارویی با ایران هستیم

 فرمانده سابق سپاه: سفارتخانه‌‌های اسرائیل «در امنیت نیست»، وزیر دفاع اسرائیل: آماده هر گونه رویارویی با ایران هستیم

رحیم صفوی و یوآو گالانت

منبع تصویر،GETTY IMAGES

توضیح تصویر،

رحیم صفوی گفته است که هیچ یک از سفارتخانه‌های اسرائیل


 «در امنیت نیست» در مقابل وزیر دفاع اسرائیل می‌گوید که


 کشورش آماده هر گونه رویارویی با ایران است

در پی اظهارات رحیم صفوی، فرمانده سابق سپاه پاسداران در مراسم یادبود کشته‌شدگان حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، که گفته بود «دیگر هیچ یک از سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در امنیت نیست»، وزیر دفاع اسرائیل گفته است که کشورش آماده مقابله با هر گونه رویارویی با ایران است.

یوآو گالانت در بیانیه‌ای گفته است که وزارت دفاع، آماده سازی‌های لازم را برای پاسخ به هر سناریوی احتمالی تکمیل کرده است.

گفته شده که اسرائیل و ایالات متحده نیروهای خود را در حالت آماده باش قرار داده‌اند و برای حمله احتمالی ایران که اهداف اسرائیل یا آمریکا در منطقه را هدف قرار می‌دهد، آماده می شوند.

رحیم صفوی بدون ذکر منبعی ادعا کرد که «تا دیروز ۲۷ سفارتخانه رژیم تعطیل شده‌اند از جمله در مصر، اردن، بحرین و ترکیه این اتفاق از ترس رخ داده است.» این در حالیست که براساس خبرها سفارتخانه‌های اسرائیل تنها در وضعیت هشدار بالا قرار گرفته‌اند.

فرمانده سابق سپاه و مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی در ادامه هم گفته است که «رهبر انقلاب با قدرت سیلی پشیمان‌کننده‌ای را وعده» داده و «جبهه مقاومت آماده است، اینکه چگونه خواهد شد، باید منتظر زمان باشیم.»

پیشتر حسین سلامی، فرمانده فعلی سپاه پاسداران هم در راهپیمایی حکومتی روز قدس وعده «تنبیه» اسرائیل را داده بود.

این در حالی است که آمریکا اعلام کرده در مقابل هرگونه عمل ایران، از اسرائیل حمایت خواهد کرد و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در تماسی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به آن کشور اطمینان داده که در برابر تهدیدهای احتمالی از طرف ایران از اسرائیل حمایت می‌کند.

با این حال خبرهای مختلف حاکی از آن است که اسرائیل تدابیر امنیتی را به خاطر نگرانی از حمله احتمالی ایران یا گروه‌های نزدیک به آن افزایش داده است.

امروز همچنین حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در اولین سفر پس از حمله به کنسولگری در دمشق، به عمان سفر کرده و مشخص نیست آیا این سفر برای رایزنی با کشورهای عربی در خصوص حمله به نمایندگی جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد یا خیر، اما وزارت خارجه اعلام کرده موضوع «فلسطین و تحولات غزه» یکی از محورهای مذاکرات وی در مسقط است.

منبع تصویر،

REUTERS
ساختمان کنسولگری ایران در کنار سفارت این کشور در دمشق ویران شد

توضیح تصویر،

ساختمان کنسولگری ایران در کنار سفارت این کشور در دمشق ویران شد

ایران اسرائیل را عامل حمله به کنسولگری خود در دمشق در روز دوشنبه ۱۳ فروردین معرفی کرده،‌ مقامات جمهوری اسلامی پیوسته در حال تهدید لفظی اسرائیل هستند و تابلوهایی با پیام «انتقام پشیمان‌کننده» در تهران به نمایش گذاشته شده است.

سرتیپ محمدرضا زاهدی، که در دمشق کشته شد، تازه‌ترین عضو فهرست بلند فرماندهان ارشد تحت امر سرلشکر سلیمانی هستند که در سوریه کشته می‌شوند.

پس از این حمله، علی خامنه‌ای گفت که سران اسرائیل را از این کار «پشیمان خواهیم کرد.»

رهبر جمهوری اسلامی پس از کشته شدن چندین فرمانده ارشد سپاه در سوریه گفته بود که سران اسرائیل را از این کار «پشیمان» می‌کنیم

منبع تصویر،

REUTERS

توضیح تصویر،

رهبر جمهوری اسلامی پس از کشته شدن چندین فرمانده ارشد سپاه در سوریه گفته بود که سران اسرائیل را از این کار «پشیمان» می‌کنیم

هرچند هنوز نشانه مشخصی از اقدام نظامی مستقیم ایران علیه اسرائیل دیده نمی‌شود، تهدید احتمالی در اسرائیل جدی گرفته شده است.

ارتش اسرائیل تمام مرخصی‌ها در یگان‌های رزمی را لغو کرده و نیروهای ذخیره را برای تقویت واحدهای دفاع هوایی‌اش فراخوانده است.

روزنامه اسرائیلی جروزالم پست به نقل از منابع آگاه گزارش داده که سفارتخانه‌های اسرائیل در سراسر جهان با سطح هشدار بالا در برابر تهدید احتمالی علیه دیپلمات‌هایش در آماده‌باش هستند.

پیش از این و در دی ماه ۱۴۰۲ که سرتیپ رضی موسوی در سوریه کشته شد و زمزمه «انتقام» از اسرائیل بالا گرفته بود، سخنگوی سپاه مدعی شد حملات ۷ اکتبر را «انتقام قاسم سلیمانی» بوده است. اما با تکذیبیه حماس، سپاه ناگزیر شد حرفش را پس بگیرد.

ایران در ماه‌های اخیر سعی کرده است که از حملات مختلف علیه اسرائیل و اهداف مرتبط با آمریکا در منطقه فاصله بگیرد و مسئولیت آنها را از خود سلب کند.

این رویه تهدید به تلافی، بدون اقدام عملی مشخص، باعث شده که حتی برخی از طرفداران حکومت هم از آن انتقاد کنند.

بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر