زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۳ فروردین ۱۷, جمعه

سی‌ان‌ان: آمریکا به طور فعال برای یک حمله تلافی‌جویانه «مهم» ایران آماده می‌شود

 سی‌ان‌ان: آمریکا به طور فعال برای یک حمله تلافی‌جویانه «مهم» ایران آماده می‌شود

کنسولگری ایران در دمشق پس از حمله هوایی 

منتسب به اسرائیل

به دنبال حمله منتسب به اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق و کشته شدن فرمانده حوزه سوریه و لبنان نیروی قدس سپاه، یک مقام ارشد دولت آمریکا جمعه ۱۷ فروردین به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت، ایالات متحده به طور فعال برای یک حمله تلافی‌جویانه «مهم» ایران در هفته آینده آماده می‌شود.

سی‌ان‌ان می‌گوید، مقامات ارشد آمریکایی در حال حاضر معتقدند که حمله ایران «حتمی» است و مقامات اسرائیلی نیز بر این باورند.

طبق این گزارش، آمریکا و اسرائیل به شدت در تلاش هستند تا قبل از وقوع این حمله در موقعیت بهتر قرار گیرند، چرا که پیش‌بینی می‌شود که حمله انتقام‌جویانه ایران از طرق مختلف رخ خواهد و احتمالا منافع و نیروهای آمریکا و اسرائیل هدف قرار خواهد گرفت.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه در تماس تلفنی خود در خصوص حمله تلافی‌جویانه احتمالی ایران صحبت کردند.

جو بایدن در این تماس با بنیامین نتانیاهو دربارهٔ تهدیدات جدید تلافی‌جویانه ایران تصریح کرده است که ایالات متحده «قویاً از اسرائیل در مواجهه با این تهدید حمایت می‌کند.»

این مقام ارشد دولت بایدن به سی‌ان‌ان گفت، مقامات آمریکایی و اسرائیلی تا روز جمعه از محل و زمان این حمله اطلاعاتی در اختیار نداشتند.

در همین زمینه گزارش‌هایی از آماده‌باش ارتش اسرائیل برای مقابله با حمله انتقام‌جویانه احتمالی جمهوری اسلامی پس از کشته شدن افسران ارشد سپاه پاسداران در حمله منسوب به اسرائیل در سوریه منتشر شده است.

در حمله منتسب به اسرائیل در روز دوشنبه این هفته در دمشق، محمدرضا زاهدی، فرمانده حوزه سوریه و لبنان در نیروی قدس سپاه پاسداران و شش افسر دیگر سپاه پاسداران کشته شدند.

همزمان با «روز قدس»، تشییع جسد محمدرضا زاهدی و سایر افسران کشته شده سپاهی را که از سوریه به ایران برگردانده شده، روز جمعه برگزار شد.

در حمله منتسب به اسرائیل در دمشق شش تن دیگر نیز که دارای شهروندی سوریه بودند جان خود را از دست دادند.

در همین حال، دولت اسرائیل، سفارتخانه‌های خود را در شماری از کشورهای جهان در روز جمعه بست.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، بستن سفارتخانه‌ها نشان نگرانی اسرائیل از احتمال عملی شدن تهدید ایران برای تلافی‌جویی از حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق است.

حسن نصرالله، رهبر گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان هم روز جمعه گفت پاسخ جمهوری اسلامی به حمله منتسب به اسرائیل به کنسولگری خود در دمشق «اجتناب‌ناپذیر» است.

حسن نصرالله در سخنرانی خود حمله به ساختمان کنسولگری ایران در پایتخت سوریه را یک «نقطه عطف» از ۱۵ مهر تا به حال خواند.

او که رهبری گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی در لبنان را برعهده دارد، اضافه کرد: «مطمئنا پاسخ ایران به هدف قرار دادن کنسولگری‌اش در دمشق احتناب‌ناپذیر است.»

با استفاده از سی ان ان و رادیو فردا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر