زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ آبان ۲۴, یکشنبه

شکست نظام آخوندی در تحمیل حجاب اجباری برزنان



آخوند صدیقی امام جمعه خامنه‌ای در تهران در نمایش جمعه 22آبان ضمن اعتراف به یک سلسله از شکستهای نظام از جمله شکست در ایجاد دانشگاههای نوع آخوندی، حل معضلات کلان اقتصادی و سرکوب جوانان، به شکست رژیم در تحمیل حجاب اجباری بر زنان نیز اعتراف کرد.
آخوند صدیقی در مورد این‌که پوشش زنان دانشجو مطابق با مقررات نظام آخوندی نیست شکوه کرد، و از رؤسای دانشگاههای رژیم پرسید ”برای پوشش زنها ودخترها چه جوری می‌خواهیم فرهنگ سازی بکنیم؟.
آخوند صدیقی به ضدیت زنان با حجاب تحمیلی آخوندی نیز اعتراف کرد و در این زمینه گفت: ”مسأله کشف حجاب دیده می‌شد که یک خانمی پشت رول، بدون هیچ پوششی، مثل آدمهایی که قانون در مملکتشون نیست، دین در مملکتشون نیست، اینجور انجام می‌دادند... این‌که بعضی از بانوان غافلند، نمی‌فهمند این کارشون دشمن شاد کن هست... خوب به هر صورت اگر کسی حساس نباشد، مامورین، مردم، وظیفه قانونی و شرعیشون را عمل نکنند، این سیل می‌یاد، همه خانواده‌ها را می‌بره.
این حرفهای آخوند صدیقی در حالی است که هم ‌اکنون نیروی انتظامی رژیم خودروهای رانندگانی را که سرنشینان آنها به‌زعم آخوندهای بد حجاب باشند توقیف و راننده و سرنشینان آنه ارا دستگیر و جریمه می‌کند.
نیروی انتظامی رژیم هر شب در مناطق مختلف تهران برای دستگیری سرنشینان ”بدحجاب “ خودرو ها تور می‌گذارد، و به این بهانه برای زنان و سرنشینان خودروها مزاحمت به‌عمل می‌آورد.
تلویزیون شبکه خیر رژیم 22آبان 94 گزارشی از به‌اصطلاح ”طرح امنیت احتماعی“ نیروی انتظامی دارد که در این طرح نیروی انتظامی رژیم در خیابان اندرزگوی تهران خودروها را متوقف کرده و خودروهایی که زنان ”بدحجاب“ داخل آنهاست را متوقف، خودرو را توقیف و راننده و به‌اصطلاح فرد ”بدحجاب ”را دستگیر و جریمه می‌کند.
شکست رژیم در زمینه تحمیل حجاب و سرکوب زنان در حالی است که به گفته پاسدار منتظر المهدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی رژیم، گشتهای ارشاد 40 برابر شده است.
پاسدار منتظر المهدی روز 16آبان در جمع تعدادی از ایادی رژیم از دریافت گزارشهایی مبنی بر رعایت نشدن حجاب و عفاف در قم خبر داد.
علی جنتی وزیر ارشاد رژیم نیز اعتراف کرده وضعیت ”بدحجابی“ بدتر شده است. جنتی با مقایسه وضعیت حجاب در حال حاضر با ده سال قبل گفته است: ”آمار مقایسه‌ای مثلاً با ده سال قبل نشان می‌دهد وضعیت بدحجابی در کشور بدتر شده است“. (سایت تابناک 17آبان 94)
شکست رژیم در تحمیل حجاب اجباری در حالی است که به اعتراف معاون اجتماعی نیروی انتظامی رژیم ”26 دستگاه “ سرکوب نظام آخوندی در بحث تحمیل حجاب و عفاف اجباری بر زنان ”مسئولیت دارند و پلیس آخرین ایستگاه است“ (روزنامه آرمان 17آبان 94)
با تمامی این وحشیگریها در مورد زنان با این حال رژیم نتوانسته آنان را به انقیاد حجاب تحمیلی‌اش درآورد.
مجری تلویزیون شبکه خبر رژیم 19آبان 94 ضمن طرح یک سؤال از معاون سرکرده نیروی انتظامی رژیم اعتراف می‌کند که قوانین تحمیلی آخوندی نتوانسته نتیجه محسوسی داشته باشد، مجری تلویزیون سؤال می‌کند: ”بحث طرح توسعه فرهنگ حجاب و عفاف هست چرا نتایج محسوسی نداشته این طرح؟.
پاسدار مومنی صراحتاً به شکست سرکوب اذعان می‌کند و موضوع را یک موضوع فرهنگی می‌داند که راه‌حل نظامی ندارد ”خب ببینید برای این‌که تک متغیره و تک مؤلفه‌ای نیست موضوع حجاب و عفاف که ما بگوییم فقط برخوردش راهش راه انتظامی است... موضوع عفاف و حجاب یک موضوع فرهنگی است که بیش از این‌که انتظامی باشد.
اعتراف پاسدار مومنی به این‌که موضوع حجاب یک موضوع فرهنگی است، اعتراف به این واقعیت است که بین باورها و اعتقادات زنان با مقررات تحمیلی نظام آخوندی تضاد ماهوی وجود دارد.
شهیندخت مولاوردی معاون آخوند  حسن روحانی  در امور زنان نیز پیش از این، عدم پایبندی زنان به مقررات ارتجاعی رژیم در زمینه حجاب را یک امر اعتقادی دانسته، و اعتراف کرده که رژیم نتوانسته در زنان اعتقاد و باور قلبی به حجاب تحمیلی به‌وجود بیاورد.
مقاومت زنان در مقابل مقررات آخوند‌ساخته و حجاب تحمیلی عرصه را آن‌چنان بر نظام ولایت‌ فقیه تنگ کرده است که نه تنها طرحهای سرکوبگرانه‌اش را به شکست کشانده بلکه مهره‌ها و ایادی ریز و درشت رژیم را وادار به اعتراف به شکست رژیم کرده است. سوز و گداز آخوند صدیقی در نمایش جمعه نیز اعتراف به همین شکست است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر