زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ آذر ۷, شنبه

# ایران - حقوق بشر - اعتراضات #زندانیان سیاسی، دانشجویان، پرستاران و کارگران!

      ایران - حقوق بشر - اعتراضات زندانیان سیاسی، دانشجویان، پرستاران و کارگران


حقوق بشر:
چهارمین روزاعتصاب غذای زندانی سیاسی علی معزی درزندان اوین بند هشت
روزشنبه 7 آذر چهارمین روزاعتصاب غذای زندانی سیاسی آقای علی معزی دراعتراض به دستگیری خانواده زندانیان سیاسی ونیزهمراهی با همبندی اش آقای امیدعلی شناس ادامه دارد.
هشتمین روزاعتصاب غذای زندانی سیاسی امید علی شناس درزندان اوین بند هشت
روز شنبه 7 آذر، هشتمین روز اعتصاب غذای زندانی سیاسی آقای امید علی شناس محبوس درزندان اوین بند هشت دراعتراض به بازداشت مادرش ادامه دارد.
امید علیشناس دراعتراض به دستگیری مادرش و سایر خانواده های زندانیان سیاسی معترض درب اوین که توسط رژیم دستگیرشدند اقدام به اعتصاب غذا کرده است.
اعتصاب غذای زندانی سیاسی ابوالقاسم فولادوند دراعتراض به دستگیری خانواده زندانیان سیاسی متحصن درمقابل اوین
روز شنبه 7 آذر، زندانی سیاسی آقای ابوالقاسم فولادوند محبوس درزندان گوهردشت کرج دراعتراض به دستگیری خانواده زندانیان سیاسی متحصن درمقابل اوین اقدام به اعتصاب غذا نمود وبا سایرزندانیان سیاسی درحال اعتصاب، اعلام همبستگی کرد
اعتراضات:‌
تجمع اعتراضی گروهی ازدانشجویان دانشکده پیراپزشکی سنندج
صبح روز شنبه 7آذر، حدود 40 نفرازدانشجویان پیراپزشکی، دانشکده پیراپزشکی شهرستان سنندج، دراعتراض به پایین بودن سطح بهداشت ونامناسب بودن شرایط خوابگاهها وهمچنین مشکلاتی که سرویس رفت وآمد دانشجویان دارد وباعث تاخیردرشروع کلاسها میشود درمحل امور دانشجویی این دانشکده واقع درخیابان آبیدرسنندج تجمع کرده وخواهان برطرف کردن این مشکلات شدند

تجمع اعتراضی گروهی ازدانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی باختردرایلام
صبح روزشنبه 7 آذر گروهی ازدانشجویان دانشگاه غیر انتفاعی باختر درشهرستان ایلام،دراعتراض به نداشتن گرمایش مناسب درخوابگاهها درمحل این دانشگاه واقع درخیابان مهدیه تجمع کرده وخواهان رفع مشکلات شدند.

تجمع اعتراضی گروهی ازمشترکین آب درشهرستان سنندج
صبح روز شنبه 7 اذر، تعدادی ازمشترکین اداره آب وفاضلاب درشهرستان سنندج دراعتراض به مبالغ اضافه ای که بعنوان حق اشتراک وحق انشعاب ازآنها خواسته شده است درمحل امور مشترکین اداره آب واقع دربلوار شبلی سنندج تجمع کرده وخواهان لغو این مبالغ شده اند.

تجمع اعتراضی گروهی ازکارکنان شرکت نرگس سازه غرب درکرمانشاه
صبح روزشنبه 7 آذر، تعدادی ازکارکنان شرکت نرگس سازه غرب که پیمانکارشهرداری هستند دراعتراض به پرداخت نشدن دوماه حقوق واضافه کاری عقب افتاده درمحل دفتراین شرکت واقع درمیدان غدیر کرمانشاه تجمع کرده وخواهان دریافت مطالبات خودشان شدند

تجمع اعتراضی 300 نفرازپرستاران وکارکنان بیمارستان شریعتی دراصفهان
صبح روز پنجشنبه 5 آبان، 300 نفرازپرسنل وپرستاران بیمارستان شریعتی اصفهان که وابسته به اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان هست دراعتراض به نحوه واجرای طرح پرداخت پاداشت دست ازکارکشیدند وخواهان رسیدگی به خواسته هایشان ولغو این طرح شدند.

اعتراض مردم و هو کردن مأمورین در پی ضرب و شتم کارتن خواب ها در جنوب تهران
صبح روز شنبه 7 آذر از ساعت 10، عده ای از نیروهای انتظامی و شهرداری، با اتوبوس و وَن های شهرداری در محدوده مولوی تهران حاضر و در کوچه و پس کوچه ها و فضاهای سبز شهرداری، به دنبال دستگیری کارتن خواب ها بودند که این موضوع و برخورد آن ها، با اعتراض مردم همراه شد بنا به گفته شاهد عینی، مأموران شهرداری با طناب های قطور و باتوم های فلزی، دنبال کارتن خواب ها کرده بودند و آن ها را زیر بار کتک، به سمت اتوبوس ها می بردند و سوار بر آن می کردند اما مردم حاضر در محدوده که با صحنه سر شکسته شده یکی از کارتن خواب ها و همچنین ناله های آن ها روبرو شدند، به سمت فرماندهی نیروی انتظامی که در حال آماده شدن برای مصاحبه با خبرگزاری ها بود رفتند و نسبت به این برخورد در مقابل دیدگان مردم و کودکان و خانم ها، اعتراض کردند.
گفتنی است که به دلیل افزایش جمعیت مردم معترض در اطراف حصارهای نیروی انتظامی و ایجاد همهمه و هو کردن مأموران توسط مردم، مأموران در صدد پراکندگی مردم برآمدند و خبرنگاران نیز توسط مأمورین، از صحنه دور شدند و معرکه در حدود 15 دقیقه، برچیده شد.

کارکنان کارخانه سیگار بهمن برای دریافت مطالباتشان دست به اعتصاب زدند
صبح روز شنبه 7 آذر از ساعت 9، حدود 150 نفر از کارکنان و کارگران داخلی کارخانه سیگار بهمن تهران، پس از حدود یک ساعت و سی دقیقه از بازگشایی کارخانه و چرخه تولید، دستگاه ها را خاموش کرده و درب انبارها را بستند و به اعتصاب پرداختند...
بنا به گفته یکی از این کارگران، اعتراض های پیاپی و درخواست های کارگران به گوش مقامات مربوطه رسید، اما توجهی به این موضوع نشد و این برای کارگران که فقط حقشان را می خواهند، آزاردهنده است...
وی افزود: حدود 4 ماه حقوق معوقه داشتیم که وعده پرداخت آن در اعتراضات قبلی داده شد، اما در پرداختی ماه آبان که قرار بود یک قسط از این مطالبات واریز شود، این اتفاق نیفتاد و فقط حقوق آبانماه برای ما واریز شد

نامه زندانی سیاسی امید علیشناس به مادرش که دستگیر شده جمعه 6 آذر 94
متن نامه امید به مادرش به این شرح میباشد
"مادر عزیزم"
بی قرار و پریشانم. گویا اینان از نابودی پاکان ابایی ندارند.
آنگاه که تدبیرشان دستگیری مادران زندانیان سیاسی است، دیگر چه کسی در امان است ؟
شنیده ام که در اعتراض به زندانی بودن من به همراه عده ای ازعزیزان که ستم را بر نمی تابند، در مقابل زندان اوین در یک اجتماع مسالمت آمیز خواستار آزادی ما شده ای. اما این جماعت سرکوبگر بی رحم حرمت عواطف مادرانه ات را شکسته اند و به دستان نازنینت دستبند زده و به جرم دفاع از فرزند به اسارت برده اند.
اکنون بیش از یک سال از حبس ظالمانه ای که به خاطر فعالیت های حقوق بشری و حمایت از کودکان کار برایم صادر شده، می گذرد، حبس به خاطر فعالیت در راه درستی که به آن معتقد بودم و هستم و برای آزادی هایی که آرزو داشتم تا شاید فردایی بهتر رقم زده شود.
مادر عزیزم، "حبس در سلول انفرادی"، "تحمل فشار بازجو"، "تهدید، توهین و شکنجه های روانی"، تحمل شرایط غیر انسانی بازداشت و زندان برایم قابل تحمل بوده و هست.
آنچه برایم قابل تحمل نیست، اعتصاب غذای توست.
ابتدا از من پنهانش می کردند ولی از وقتی شنیده ام، بی قرار و پریشانم. گویا اینان از نابودی پاکان ابایی ندارند.
آنگاه که تدبیرشان دستگیری مادران زندانیان سیاسی است، دیگر چه کسی در امان است ؟
اینان از به بند کشیدن مادران آزادی خواه شادمان می شوند. اعتصاب غذا برایم دشوار است اما نه به خاطر گرسنگی، بلکه به دلیل بی خبری از حال تو و نگرانی از سلامتی ات !
دلم گرفته است، نیازمند گرمای حضور تو هستم. به اعتصاب غذایت پایان بده تا ادامه این راه برایم هموارتر شود. بگذار، در زیر بار این همه ظلم، با اطمینان از سلامتی ات جان تازه ای در رگ هایم جاری شود.
مادر عزیزم، همانطور که به طلوع آفتاب فردایمان ایمان دارم، می دانم که این مهر مادری و این رنج بی پایان بی ثمر نخواهد بود و روزی فرا می رسد که دیگر هیچ فرزندی برای ابراز عقیده اش زندانی شود و نه هیچ مادری برای دفاع از فرزندش.
فدای تو امید ..........
زندان اوین ششم آذر ۱۳۹۴

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر