زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ آبان ۲۵, دوشنبه

موج جنايات پليد داعش در پاريس، چه بايد كرد؟



 كميسيون‌‌‌‌‌ مذاهب و آزادي اديان

پژواك سلسله جنايتهاي داعش در جمعه شب 13نوامبر در پاريس، جهان را تكان داده و موجي از همدردي با قربانيان، با فرانسه و با خانواده هاي داغدار توسط مهمترين رهبران سياسي و فكري جهان را برانگیخت. از جمله پيام عميق خانم مريم رجوي، رئيس جمهوري برگزيدة مقاومت ايران، كه اين جنايتهای سياه و بشرستيز داعش را محكوم كرده و به خصوص مشخص كردند كه اين تبهكاري و تبهكاران تا كجا از اسلام و ارزشهاي اساسي آزادي، رهايي، صلح و بشردوستي در اين ديانت مبين، بيگانه است.
در اين ميان، از نگاه ناظران پنهان نمانده است كه برخي همدرديهاي رياكارانه با قربانيان اين فجايع، چقدر همدست تبهكاران داعشي است و با انگيزة ترويج اين قبيل جنايتها، كوشش دارد تا تمامي اين فجايع خونين را در اساس به پاي خود قربانيان، در اينجا رهبران فرانسه، بنويسد. در اين زمينه، اظهارات تعدادی از سران رژيم ملاهاي حاكم بر ايران، يادآور همان روشی است كه  بنيادگرایان تبهکار، طی چهار دهه حاکمیت خود بر ايران، اعمال کرده اند و همواره جنايتهای خود را به پاي قربانيان و به خصوص فرزندان مقاوم مرز و بوم ايران نوشته اند (نگاه كنيد به اطلاعية دبيرخانة شوراي ملي مقاومت ايران، تحت عنوان «ابراز خوشحالي رذيلانه رژيم آخوندي از فاجعه تروريستي پاريس...» به تاريخ 14نوامبر2015).
بسي اميدبخش است كه رهبران فرانسه و مهمترين رهبران سياسي و فكري جهان بر عزم خويش به مبارزه با عاملان و ريشه هاي اين جنايت تا به آخر، تأكيد كرده اند. در اين زمينه، به نوبة خود لازم مي دانيم به موارد زير تأكيد كنيم:
1.   مقدمترين و فوري ترين اهداف اين سلسله جنايتها و عموم تبهكاريهاي داعش و بنيادگرايان مشابه، در اين دو امر خلاصه مي شود كه بايد راهنماي عمل مبارزه و مقابله جويي با اين جنايتكاران در نظر گرفته شوند. اين دو هدف شوم عبارتند از: مرعوب كردن جهان و جهانيان كه گويا با موج مقاومت ناپذيري از وحشيان خونريز مواجهند كه نمي‌توان و نبايد در برابرشان ايستادگي كرد و سازش و مماشات با آنها، شبيه رفتاري كه طي چهار دهه با بنيادگرايي حاكم بر ايران اتخاد شده است، مناسبتر خواهد بود. و هدف دوم، مسلمان نمایی اين تبهكاران با ترويج اين دروغ پليد است كه گویا تغذيه كنندة اين وحشيگريها، پايبندي آنها به «بنيادهاي» ديانت اسلام است. بدين معني كه مقابله با آن به معني مقابله با نزديك به دو ميليارد مسلمان جهان خواهد بود و به همین خاطر  ناممكن و نشدني است.
2.   نظر به اين اهداف، بايد همگان هشيارانه و مسئولانه، با هر آنچه در راستاي ترويج اين دو هدف باشد، ايستادگي كنيم. شكست پذيري محتوم اين انديشه و دارو دسته هاي تبهكار را بهتر است امروز در چهرة الگوي اصلي و معاصر اين گرايشهاي جنايتكار تماشا كنيم كه همانا رژيم ملايان ايران است كه به خاطر ايستادگي مردم و اقوام تحت ستم ايران، به خصوص زنان و زحمتكشان و در كانون همگي آنها مقاومت سازمان يافتة مردم ايران، اين ملايان كه با فرصت جويي از شرايط يك انقلاب مردمي و ضد ديكتاتوري ايران به قدرت رسيدند، به جاي تثبيت و ريشه دوانيدن طي اين مدت طولاني، روز به روز به نابودي و از هم گسيختگي و فروريختن به دست مردم و مقاومت مردمي نزديك و نزديكتر مي شوند. اين چنين، بايد اين ايمان و يقين را تقويت و ترويج كرد كه مقاومت و ايستادگي در برابر اين موج سياه جنايت پيشه درست ترين و تنها راه است. گو كه اين تبهكاران به هر نام، نام به اصطلاح اسلام يا مبارزه با شيطانهاي بزرگ و متوسط و سايزهاي مختلف، برخاسته باشند. اينها در جهان معاصر و عصر بيداريهاي انساني و مقاومتهاي پرشكوه در ايران، و ديگر ملتهاي همجوار و منطقه، شانس ريشه دوانيدن و بقاء ندارند.
3.   نظر به اسلام نمايي و اشكال و شعارهاي شبهه انگیزی كه اين جنايتكاران به آنها دست مي يازند، بايد همگان به اين مهم توجه كرده و همسو عمل كنيم كه حساب اسلام و اين سوداگران مرگ و نيستي در اساس جداست. در اين زمينه، به خصوص پيشروان مسلمان داراي مسئوليت ويژه هستند و رسالتشان بسي فراتر از محكوم كردن جنايتهای بنيادگرايان، بلكه همسويي كامل و مؤثر با مقاومتهاي عيني و فعال در ايران و منطقه است. سكوت هيچ شخص و نهاد مسلمان در مقابل اين جنایتها هرگز روا و بخشوده نيست و شخصيتها و مسلمانان مقيم كشورهاي هدف، مانند فرانسه در حوادث اين روزها، مسئوليتي فوري تر دارند. همچنانكه شخصيتها و موجوديتها در كشورهاي هدف دايمي اين تبهكاران، مانند كشور ما ايران يا سوريه و ساير كشورهاي منطقه و آفريقايي و...
4.   در اين ميان، مهمترين و بلندمدت ترين اقدامهای روشنگرانه، بيان تفصيلي ارزشها و اهداف دين مبين اسلام است كه چگونه مطابق متن قرآن، و روش قطعي پيامبر بزرگوار اسلام، حضرت محمد-ص، پايبند آزادي در انتخاب ديانت و عمل به موازين اسلام بوده و به ديانت و امنيت و حقوق ديگران احترام مي گذاشته و شگفتا كه در حد نهي اهانت به بتهاي بت پرستان در اين زمينه اصرار مي ورزيده است تا به حدي كه حتي بي عدالتي نسبت به دشمنان و زياده روي در مقابله با تجاوزهاي دشمنان را به صراحت و تكرار منع مي كرده است. تعاليم مسلم و روشني كه بيش از هر بينه و وسيلة ديگري روشن مي كند كه انبوه كشورگشايان زورانديش و قدرت پرست كه در قرون گذشته و يا عصر حاضر براي برپايي كاخهاي قدرت و ستمكاري خويش دزدانه از پوش و ابزار اسلام بهره مي جويند، تا كجا دروغگو و فريبكار بوده و كالاي غش و دروغشان با بازخواني و بازآموزي اصل اسلام تا كجا به آساني از هم گسسته خواهد شد.
5.   در اين ميان، يك تهديد نبايد هرگز از نظر دور داشته شود، تهديدي كه در نوع خود در رديف همصدايي و همكاري هرچند ناآگاهانه با همين موج خونبار ترور و وحشت است. شاخه هاي به ظاهر مختلف اين تهديد جهاني و اين نوع صدور تروريسم، در ميان خويش، جدالي را نمايان مي سازند و حتي گاه برضد همديگر تبليغات و عمليات مي‌كنند. رژيم ملايان ايران كه مدل موفق اين نوع تروريسم و صادركنندة علني و متظاهر آن در منطقه است، وانمود می کند که در عراق با داعش درگير است و داعش در اينجا و آنجا مسجدي يا حسينيه يي از شيعيان را به خون و آتش مي كشد. حال آنكه جدا از همكاريهاي جدي در ميان بالاييهاي اين دو قطب، كه لااقل نمونه هاي آن در رابطة القاعده و داعش با ملايان ايران علني شده و از اسرار شمرده نمي شود، خطرناكتر اينست كه دعوت هر دو تيره از بابت تهديد فعال صلح و امنيت جهاني و تاكتيكهايشان در اين زمينه، با يكديگر مو نمي زند. هردو به دنبال حاكميتي ضدتاريخي هستند كه بايد با زور و ترور بر همگان، مسلمان يا غيرمسلمان تحميل شود، آنهم با «شريعت» و مقرراتي به طور مطلق ضد آزادي و هرگونه حقوق اوليه براي انسان، خواه مسلمان و خواه غيرمسلمان. اين نيت پليد مشترك را حتي در تاكتيك بسيار همپاي همديگر به پيش مي برند. آيا دنيا و به خصوص پاريسي ها مي توانند فراموش كنند كه همين پاريس توسط تروريستهاي ملايان تهران بارها به خون كشيده شد و حتي فروشگاهها و اماكن عمومي آن با بمب طعمة آتش و انفجار شد؟
با ابراز مجدد همدردي عميق با مردم فرانسه و وجدانهاي جريحه دار بشري بر اثر امواج جنايتهای تيره و نابخشودني داعش و شركا، بايد با ايمان و همزباني تأكيد كنيم كه پايداري و مقاومت فعال و جامع در برابر اين جنايتها و جنايتكاران لاجرم به پيروزي محتوم انسانيت و روشنايي بر وحشيگری و تاريكي پيروز خواهد بود.
زنده باد مقاومت همه جانبه و پايدار در برابر ستم و ستمكاران تبهكار.
كميسيون مذاهب و آزادي اديان شوراي ملي مقاومت
جلال گنجه اي
24آبان94 (15نوامبر2015)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر