در حالی که جهان حمله‌های تروریستی در شهر پاریس را محکوم می کند، رسانه های ایران با حالتی حق بجانب، این حمله ها را نتیجه سیاست غلط فرانسه در خاورمیانه می داند.

روزنامه تندروی کیهان در تحلیل روز شنبه 14 نوامبر خود فرانسه را "آتش بیار" بحران خاورمیانه می خواند که در این حمله های تروریستی اکنون "آتش به جان خود او افتاده است."

در حمله تروریستی روز جمعه به یک سالن کنسرت، استادیوم ورزشی و یک رستوران در شهر پاریس حدود 130 نفر کشته و بیش از 300 نفر زخمی شدند. دولت اسلامی موسوم به داعش مسئولیت این حمله ها را به عهده گرفته است.

در همین حال یکی از نمایندگان مجلس ایران به دولت فرانسه پیشنهاد کرده در صورتی که قادر به برقراری امنیت در شهر پاریس نیست، این امر را به پلیس ایران واگذار کنند!

اسماعیل کوثری، رئیس کمیسیون دفاعی مجلس، مسئولیت این حمله را متوجه فرانسه دانست و گفت: "فرانسه باد کاشت و توفان درو کرد." او کشورهای آمریکا، ترکیه و پادشاهی سعودی را نیز تهدید به "حوادث مشابه پاریس" کرد.

خبرگزاری فارس، نزدیک به محافل امنیتی ایران، هم از همین تعبیر "باد کاشتن و توفان درو کردن" استفاده می کند و به توجیه نظریه خود می پردازد.

سایت خبری تسنیم هم سخنان وزیر اطلاعات ایران را پوشش داده که گفته است، "انفجارهای بیروت و پاریس" هشدار جدی به مقامات ایرانی است تا مراقب وقوع چنین اتفاقاتی در شهرهای ایران و در آستانه انتخابات آینده باشند.

مشرق نیوز، دیگر رسانه تندروی ایران هم با استفاده از حمله های تروریستی پاریس به انتقاد از رسانه های طرفدار دولت حسن روحانی می پردازد و آنها را از ابراز تاسف برای کشته شدگان پاریس منع می کند.