زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ آبان ۲۶, سه‌شنبه

همبستگی جهانی علیه تروریسم و گرامیداشت جنایات تروریستی در پاریس




روز دوشنبه 16نوامبر2015(25آبان 94)، در یاد بود قربانیان جنایات وحشیانه تروریستی جمعه شب در پاریس، سراسر فرانسه و بسیاری دیگر از نقاط جهان، رأس ساعت 12ظهر برای یک دقیقه درسکوت فرورفت تا تروریسم و توحش ضدبشری تحت نام اسلام و مذهب، ازسوی وجدان بشریت معاصر با قویترین پیام محکومیت رو به شود.
درهمبتسگی با ملت فرانسه، رئیس جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی، درمراسمی که در اور سورر اواز درشمال پاریس برگزارگردید، شرکت کرد. دراین مراسم، که اعضای شورای ملی مقاومت ایران و حامیان مقاومت و شماری از همسایگان و شهروندان شریف اور سور اواز شرکت داشتند، پس از یکدقیقه سکوت در راس ساعت 12، سرود مارسیز، سرود ملی فرانسه و سرود ای ایران ای مرز پرگهر سرود رسمی شورای ملی مقاومت ایران طنین افکن شد و استاد محمد شمس قطعه یی را با پیانو دریاد بود قربانیان جنایات پاریس نواخت و آنگاه شرکت کنندگان با نثار کل یا قربانیان جنایات تروریستی را گرامی داشتند.
شهر پاریس و کشور فرانسه با یک دقیقه سکوت، احساسات سراسری و همبستگی خود در مقابله با تروریسم و توحش ابراز کرد.
مراسم یک دقیقه سکوت در یاد بود قربانیان جنایات تروریستی جمعه شب در پاریس، روز دوشنبه راس ساعت 1200 ظهر، در تمامی خیابان‌ها و اماکن مختلف پاریس برگزار شد.
فرانسو اولاند رئیس‌جمهور فرانسه، نخست‌وزیر و مقام‌های دیگر فرانسوی، این مراسم را در دانشگاه سوربون همراه با نسل جوان این کشور برگزار کردند.
میدان جمهوری از میادین سمبلیک پاریس نیز مملو از جمعیت بود.
اماکنی که جمعه‌شب هدف تروریست‌ها قرار گرفت، از دیگر محل‌های مراسم گرامیداشت مردمی بود؛ به‌طور خاص مقابل سالن باتاکلان، محل جان‌باختن ده‌ها انسان بیگناه.
نمایندگان مجلس ملی نیز در مقابل پارلمان یک دقیقه سکوت را برگزار کردند.
مراسم‌های یادبود هم‌چنین در اماکن عمومی و مدارس سراسر فرانسه و توسط اقشار مختلف مردم برگزار شد.
بعد از یک دقیقه سکوت، مردم شروع به خواندن دسته‌جمعی «مارسیز» سرود ملی فرانسه کردند.
مراسم و گردهمایی‌های گرامیداشت قربانیان عملیات تروریستی پاریس در سراسر جهان نیز ادامه می‌یابد.
در مصر یکی از اهرام ثلاثه را در همبستگی با فرانسه به رنگ‌های پرچم این کشور درآوردند.
در واشینگتن، پرچم آمریکا در بالای کاخ سفید، به‌حالت نیمه‌افراشته درآمد.
سرود مارسیز در کشورهای دیگر جهان، مثل اینجا در ریو دو ژانیرو هم به‌طور جمعی خوانده شد.
در بسیاری دیگر از شهرهای جهان هم گل‌گذاری و مراسم همبستگی جریان دارد. در لندن یک دقیقه سکوت با به‌صدا در آمدن زنگ بیگ بن شروع شد. در اجلاس رهبران جی 20 در آنتالیای ترکیه هم، آنها یاد قربانیان را گرامی داشتند.
بعد ازظهر یکشنبه 15 نوامبر(25آبان94)، کلیسای نوتردام پاریس، معروفترین کلیسای پایتخت فرانسه، شاهد مراسم بزرگی بود که در یادبود قربانیان جنایت تروریستی پاریس برگزار گردید.
هزاران شهروند فرانسوی از اقشار و سنین مختلف از ساعتها قبل برای شرکت در این مراسم یادبود و ادای احترام به قربانیان این جنایت ضد بشری در مقابل دربهای این کلیسای تاریخی گرد امده بودند.
علاوه بر شهروندان فرانسوی و اقوام قربانیان جنایت جمعه شب، تعداد کثیری از شخصیتها و مقامات طراز اول فرانسوی از جمله خانم ان هیدالگو، شهردار پاریس، والری ژیسکاردستن رییس جمهور اسبق فرانسه، فرانسوا لوگاره، شهردار منطقه 1 پاریس، فرانسوا فیون و آلن ژوپه، نخست وزیران سابق فرانسه در این مراسم که تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد، شرکت داشتند.
هیئتی از اعضا و حامیان مقاومت ایران برای ادای احترام به قربانیان این جنایت در این مراسم که توسط شخص اسقف اعظم پاری آندره وینت تروییس انجام شد و قریب به دو ساعت به طول انجامید شرکت کردند.
 بعد از پایان مراسم مذهبی، هیئت مقاومت ایران، با گذاشتن گل در کنار محلی که بطور سمبلیک برای قربانیان در نظر گرفته شده بود، نسبت به قربانیان این جنایت هولناک ادای احترام کردند.
اعضای هیئت مقاومت در مصاحبه با نمایندگان رسانه های ارتباط جمعی ضمن محکوم کردن شدید این جنایات و تسلیت به خانواده های قربانیان و مردم فرانسه یاد آوری کردند که خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، درپیام تسلیت خود به مردم و رئیس جمهور فرانسه، این جنایت فجیح و کشتار ضدبشری را محکوم و تاکید کرد، مردم ایران از بیش از سه دهه پیش در برابر حکومت سرکوبگر و تروریست آخوندها، یعنی پدرخوانده داعش، مقاومت می کنند، دراین لحظات سخت مردم فرانسه و احساساتشان را کاملاً درک می کنند و با آنها همدرد هستند و از نظر مقاومت ایران، بنیادگرایی و ترویسم تحت نام اسلام چه در لباس شیعه و ولایت فقیه و چه در لباس سنی و داعش و جنایات ضد بشری آنها هیچ ربطی به اسلام ندارد و این پدیده شوم در هر کجا که باشد دشمن صلح و بشریت است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر