زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ بهمن ۱۱, یکشنبه

يادي از اولين شهيد مجاهد خلق احمد رضائي

لینک به منبع

به تمام مجاهدين، اشرفيان در اشرفهاي تكثير شده  از ليبرتي گرفته تا شهرهاي مختلف جهان و در داخل ميهن اشغال شده ايران اشرف و خانواده رضائي بويژه مادر رضائي و همه پشتيبانان مجاهدين شهادت مجاهد شهيد احمد رضائي  اولين شهيد سازمان را تبريك و تسليت ميگوئيم.

مجاهد خلق احمد رضائي در 11 بهمن 1350 بعنوان اولين شهيد سازمان مجاهدين خلق به شهادت رسيد. مجاهدين در آن دوران هركدام خاطرات بياد ماندني از لحظه مواجه شدن با اولين شهيد سازمان دارند كه به ياد آن شهيد قهرمان خاطره اي را كه از يكي از مجاهدين زنداني در سال 1350 از در اين مورد را شنيدم، در زير نقل ميكنم
در سال  1359 در شب  شهادت احمدرضائي به خانه مادر رضائي ها رفته بوديم، يكي از مجاهدين همرزمان احمد رضائي كه در شهريور 50 دستگير شده بود نيز در آن جمع بود، از او خواستيم كه خاطراتش را از شهادت احمد رضائي برايمان تعريف كند و بگويد كه كي خبر را در زندان شنيدند و واكنش مجاهدين چه بود؟ او گفت:
جمعي از ما (مجاهدين) در زندان  با هم بوديم، كه سعيد محسن (مجاهد شهيد بنيانگذار) هم در آنجا بود، ما توانسته بوديم يك راديو كوچك را  با تلاش بسيار به داخل زندان منتقل كنيم. برنامه ريزي كرده بوديم كه به نوبت در زير پتو بعنوان كسي كه استراحت ميكند اين راديو را گوش كند و بعد خبرهايش را به بقيه منتقل كند.
در روز11 بهمن 1350 برادر مجاهدمان “سادات دربندي“  در زير پتو در حال گوش دادن راديو بود، كه يكمرتبه سرش را از زير پتو درآورد و گفت : احمد شهيد شد، او با نارنجكش مانع شد كه او را زنده دستگير كنند.
يادم ميايد كه من لحظه درنگ داشتم و كمي در خودم رفتم، بعضي از برادران هم در نشستي  بعد از خبر داشتيم، در جمع گفتند همين حالت را داشتند البته چنانكه در همان نشست  همه گفتند بعداز اين لحظه درنگ، انگار مجاهد ديگري شديم و احساس كرديم كه راه شهادت باز شد. اما  سعيد محسن در آن لحظه شنيدن خبر بر لبش لبخندي نشست.
در جمعي كه بوديم، يكي از بچه ها به شهيد بنيانگزار سعيد محسن گفت: من با اعلام خبر لبخندي بر لبان شما ديدم، نفهميدم چرا خوشحال شدي؟
سعيد گفت: در آن لحظه احساس كردم، احمد با شهادتش سازمان را به جلو پرتاپ كرد و سه پيروزي بزرگ نصيب مجاهدين شد
1)      احمد به تمام مجاهديني كه در حال و آينده با شاه مبارزه ميكنند، اين درس را در عمل داد كه مجاهد زنده نبايد به دست دشمن اش اسير شود.
2)      احمد همچنين اين درس را داد كه مجاهد اجازه نميدهد كه حتي سلاحش هم به دست دشمنش بيافتد
3)      احمد رضائي با اين شهادتش مجاهدين را از نظر برخورد قهرآميز با دشمن يك مدار به جلو پرتاپ كرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر