زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ بهمن ۵, دوشنبه

روحانی پادشاه اعدامهاست - كمپين «نه» به روحاني در پاريس

كمپين «نه» به روحاني در پاريس


Fatemeh Ramazani's photo.
حسن روحاني رئيس‌جمهور نظام آخوندي قرار بود كه روز دوشنبه 16آبان به فرانسه سفر کند اما اين سفر به دلايل حملات تروريستي به فرانسه لغو شد و مجددا قرار است كه در روز پنجشنبه 8بهمن (28ژانويه) اين سفر انجام شود. . روحاني در اين سفر به دنبال چيست؟
- براي فهم اين مساله نياز است مقداري به عقب برگرديم. خامنه اي بعد از ناكامي در يك دست كردن نظامش با احمدي نژاد و ناتواني در سرجمع كردن نيروهاي وابسته به باند خودش در انتخابات 92 شكست خورد و محصول آن روي كار آمدن روحاني بود. / در ادامه خامنه اي با خوردن زهر اتمي به يك شكست استراتژيك تن داد و يكي از سه پايه اصلي قدرت و حكومتش (سركوب ـ صدور تروريسم و اتمي) را از دست داد و در ادامه با شكست‌هاي متعدد در عراق، يمن، سوريه و. . . و بحران‌هاي عظيم اقتصادي و اجتماعي و تشديد تضادهاي دروني اش و ... با بحرانها و بن بست‌هاي مرگبار و لاعلاج روبرو بود.
- باند روحاني ـ رفسنجاني خيلي صريح و بي پرده ضمن اذعان به اين واقعيت؛ اين وضعيت را محصول خط و استراتژي خامنه اي دانسته و اينكه راه و روش خامنه اي؛ نظام را به پرتگاه سرنگوني برده است و اعلام كردند كه ما براي حفظ نظام آمده ايم و راه حل را در تعامل و آويختن به دامان غرب و به خصوص آمريكا اعلام كردند. بنابراين نقشه راه روحاني ، قلاب كردن كشتي در گل نشسته نظام به غرب بود.
- سفر روحاني به فرانسه نيز در راستاي همين خط و نقشه راه به‌منظور باز کردن راهي به سوي غرب و نهايتاً آمريکا و آويختن به دامن آن صورت مي‌گيرد. طبعا باند رفسنجاني ـ روحاني خواهان سرمايه‌گذاري کمپانيهاي غربي در زمينه‌هاي استراتژيک و بلندمدت هستند و در همين رابطه علي آهني سفير رژيم در فرانسه طي مصاحبه با راديوRFI فرانسه (19/7) گفت: «ما داريم توافقات و تفاهم‌نامه‌هاي مختلفي را براي همکاري در زمينه صنعت، خودروسازي، بخش انرژي. . . و حمل و نقل هوايي و ريلي، آماده مي‌کنيم». البته اينها خواست حكومت ايران است، اما عموم غربيها از جمله فرانسه، به‌خاطر وضعيت بحراني نظام و فقدان امنيت، حاضر به ريسك و سرمايه گذاري در چنين نظامي نيستند و حمله به سفارت عربستان اين نظريه را مهر كرد. بنابراين غرب و منجمله فرانسه اساساً به‌دنبال صادرات و فروش کالا هستند و حداكثر در ساخت کالاهاي مصرفي و زود بازده شراكت خواهند داشت.
- در اين ديدارها علاوه بر مسائل اقتصادي طبعاً مسائل سياسي هم مطرح مي‌شود که به‌گفته مقام هاي دولت فرانسه اساساً درباره سوريه و دست برداشتن رژيم از دخالت در اين کشور و قطع حمايتش از بشار اسد و نيز در راستاي خلع يد از نظام در كل منطقه خواهد بود.
- خلاصه؛ «روحاني در مسير خط تعامل براي گرفتن كمك براي نجات نظام ولايت به فرانسه مي رود»
كمپين «نه به روحاني»
در يك عبارت كوتاه حرف همان حرف جامعه فرانسه و پارلمان اين کشور و حرف برجسته‌ترين و مترقي‌ترين روشنفکران فرانسه است: «اگر فرانسه ادعا مي‌کند مهد دموکراسي و حقوق‌بشر است، چرا از رئيس‌جمهور سياه ترين ديکتاتوري ضدبشري در تاريخ معاصر استقبال مي‌کند؟! چرا از کسي استقبال مي كنند که در مدت دو سالي که روي کارآمده، بيش از 2هزار اعدام رسمي و اعلام شده را در کارنامه خود دارد؟!».
خواست مردم و مقاومت ايران از دولت فرانسه همان خواست 40تن از روشنفکران سرشناس فرانسه به رئيس‌جمهور اين کشور است كه با برشمردن جنايات اين نظام گفته اند: «هيچ ملاحظه سياسي و تجارتي نمي‌تواند بستن چشمان بر اين وضعيت را توجيه کند / ما فرانسه و رئيس‌جمهور را دعوت مي‌کنيم که نسبت به تجاوز به حقوق‌بشر در ايران قاطع باشد» / آنها با اشاره به مجاهدين و مقاومت ايران تأکيد كرده اند: «منافع درازمدت ملت ما در صورتي بهتر تأمين مي‌شود که به ارزشها و اصول خود پايبند باشيم و با کساني همراه باشيم که در جستجوي دموکراسي، احترام به حقوق‌بشر و جدايي دين از دولت هستند».
محصول كمپين اعتراضي چيست؟
شايد در گام نخست گفته شود كه مماشات گران مگر گوش شنوايي دارند، مگر به جز منافع خود به چيز ديگري مي انديشند؟ و ته خط اين اعتراضات و اين كمپين‌ها به هدفي نخواهد رسيد / آب در هاون كوبيدن است و گيريم هر چه كه لازم بود را كرديم؛ «چه فايده!»
- مماشات گران، قبل از هر چيز تابع تعادل قواي صحنه هستند، آنها به دنبال «سود» هستند و «مواضع» آنها براساس «منافع» آنها تنظيم مي شود.
- دولت‌هاي مماشات گر در غرب نمي توانند افكار عمومي و چهره بين المللي خود را ناديده بگيرند و بخشي از سود و زيان آنها تابع همين مساله است يعني به ميزاني پاي مماشات مي روند كه به لحاظ افكار داخلي و چهره بين المللي خود ضرر نكنند. از اين رو هرچه قدرت مقاومت و صداي آنها در افشاي اين معاملات محكم تر و قاطع تر باشد، به همان ميزان عقب نشيني مي كنند؛ به عبارت ديگر مي توان به يمن افشاگريها و اقدامات هوادران و هموطنان شريف و آزاده قيمت زيادي از نظام آخوندي گرفته و بر محکوميت و منفوريتش افزود و اجازه نداد كه با حراج سرمايه‌هاي اين ميهن بر عليه مردم ايران بند و بست داشته باشد.
- خواسته از دولت فرانسه چيست؟
فرانسه سرزميني است که از ديرباز به مهد آزادي شهرت داشته و اين بدان معناست که مقامات اين کشور به اصل آزادي نوع بشر و رعايت حقوق مسلم هر انسان معتقدند. اما سفر حسن روحاني به اين کشور، آرمان هايي را که فرانسه آزاد بر اساس آن شکل گرفته به‌طور جدي زير سؤال مي‌برد. از اين رو پذيرش آخوند روحاني در فرانسه كه عنوان مهد آزادي و حقوق‌بشر را به همراه دارد، پيشاپيش محكوم است. روحاني، فردي است که در سابقه امنيتي خودش از سي سال قبل در شکنجه آزاديخواهان ايران نقش داشته است. مردي که با وجود دو هزار اعدام در دوره رياست جمهوري‌اش، عوامفريبانه دم از آزادي و رعايت حقوق‌بشر مي‌زند. از اين رو:
- دولت فرانسه نبايد در مقابل اعدام‌ها و شقاوتهاي دولت روحاني در جامعه ايران بي‌تفاوت بماند و از رئيس‌جمهور فرانسه و مقامات اين کشور مي خواهيم که با روحاني ملاقات نکنند و روابط خود را با رژيم ايران به توقف اعدامها و آزادي زندانيان سياسي مشروط کند.
- دولت فرانسه بايد توسعه روابط ديپلوماتيک و تجاري خود را با (رژيم) ايران به بهبود وضعيت حقوق‌بشر در اين کشور، همراه با توقف اعدام، آزادي زندانيان سياسي و احترام به آزاديهاي دموکراتيک مشروط کند.
- دولت فرانسه اگر به دنبال حذف پايدار بنيادگرايي اسلامي و افراطي ‌گرايي از منطقه خاورميانه و جهان است؛ اگر به دنبال يك مبارزه پايدار براي ريشه كني بنيادگراها مي باشد؛ بايد بداند كه رژيم حاکم بر تهران منشأ و‌ام القراي اين بحران است و راه‌حل در خلع‌يد از اين رژيم در سوريه و عراق و كشورهاي منطقه مي باشد.
- يک ايران آزاد و دموکراتيک، شرط پايه‌يي ثبات در منطقه است و بدين‌منظور ضروري است كه دوليت فرانسه از مقاومت ايران حمايت كند اين مقاومت در برنامه ده ‌ماده‌ اي ارائه‌شده توسط مريم رجوي رئيس‌جمهور منتخب شوراي ملي مقاومت ايران، خواستار يک ايران دموکراتيک، غيراتمي، مبتني بر جدايي دين از دولت، برابري زن و مرد و هم‌زيستي مسالمت‌آميز با همسايگان مي باشد
- دولت فرانسه بايد خواستار تامين حفاظت مخالفان ايراني پناهنده در کمپ ليبرتي در عراق توسط ارگانهاي بين‌المللي باشد و به‌طور خاص بايد خواهان لغو محاصره ضدانساني، از جمله محاصره پزشکي از اين كمپ بوده و اين كمپ بايستي به‌عنوان کمپ پناهندگي سازمان ملل به‌رسميت شناخته شود،
نتيجه
- سفر روحاني تماما عليه منافع مردم ايران و در راستاي حفظ نظام ولايت صورت مي گيرد لذا بايد باهر امكاناتي كه در اختيار داريد به مقابله با آن برخواسته و در كمپين «نه» به روحاني، عليه اعدامها و نقض حقوق‌بشر در ايران شرکت کنيد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر