زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ بهمن ۱۰, شنبه

نه به روحانی در پاریس - اعتراض فعالان حقوق بشر به سفر روحانی به اروپا الاخباریه فارسی

نه به روحانی در پاریس - اعتراض فعالان حقوق بشر به سفر روحانی به اروپا الاخباریه فارسی

پاریس - الاخباریه فارسی25 ژانویه 2016
در پی سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به کشورهای ایتالیا و فرانسه، فعالان حقوق بشر در تظاهراتی اعتراض خود را به اقدامات ایران برای نقض حقوق بشر نشان دادند.
حسن روحانی صبح امروز دوشنبه ۲۵ ژانویه در صدر یک هیأت بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی ایران، وارد رم پایتخت ایتالیا شد، او در این سفر به فرانسه نیز خواهد رفت.
گروهی از ایرانیان ساکن فرانسه با نام «کمیته برگزاری تظاهراتِ اعتراض به نقض حقوق بشر در ایران»، متشکل از جمعی از فعالان سیاسی و مدنی، در اعتراض به حضور روحانی در این کشور،  در پاریس دست به تظاهرات زدند.
شعار شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراضی دموکراسی، حقوق بشر، با خواست‌هایِ لغو شکنجه و اعدام؛ آزادی زندانیان سیاسی – عقیدتی؛ آزادی اندیشه، بیان، رسانه و تشکل؛ برابرحقوقی همه شهروندان و پاسخ به دادخواهی خانواده‌های قربانیان سرکوب در ایران بود.
برگزارکنندگان این تظاهرات گفتند  این سفر را فرصتی می‌دانند که بتوانند افکار عمومی فرانسه و دیگر کشورها را در باره وضعیت وخیم حقوق بشر در ایران که به‌گفته آن‌ها به دلیل مذاکرات هسته‌ای و برقراری ارتباط با جمهوری اسلامی، نادیده گرفته می‌شود، آگاه کنند و هشدار دهند که بی‌توجهی قدرت‌های بزرگ به این مسأله نقشی مستقیم در سرکوب و پایمال کردن آزادی‌ها و حقوق بشر در ایران دارد.
     

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر