زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ بهمن ۱۰, شنبه

نه به روحانی در پاریس در رسانه های عربی


 نه به روحانی در پاریس در رسانه های عربی 

بنقل از العربیه فارسی
از سوی دیگر رسانه‌های جهان عرب نیز این اعتراضات را در صدر اخبار خود قرار دادند.
وبگاه فارسی "الاخباریه" به نقل از خبرنگار خود در پاریس گفت:




از سوی دیگر رسانه‌های جهان عرب نیز این اعتراضات را در صدر اخبار خود قرار دادند. وبگاه فارسی "الاخباریه" به نقل از خبرنگار خود در پاریس گفت: برگزارکنندگان این تظاهرات اعتراضی گفته‌اند این سفر را فرصتی می‌دانند که بتوانند افکار عمومی فرانسه و دیگر کشورها را در باره وضعیت وخیم حقوق بشر در ایران که به‌گفته آن‌ها به دلیل مذاکرات هسته‌ای و برقراری ارتباط با جمهوری اسلامی، نادیده گرفته می‌شود، آگاه کنند و هشدار دهند که بی‌توجهی قدرت‌های بزرگ به این مسأله نقشی مستقیم در سرکوب و پایمال کردن آزادی‌ها و حقوق بشر در ایران دارد.

روزنامه "الحيات" چاپ لندن برگزارکنندگان این تظاهرات اعتراضی گفته‌اند این سفر را فرصتی می‌دانند که بتوانند افکار عمومی فرانسه و دیگر کشورها را در باره وضعیت وخیم حقوق بشر در ایران که به‌گفته آن‌ها به دلیل مذاکرات هسته‌ای و برقراری ارتباط با جمهوری اسلامی، نادیده گرفته می‌شود، آگاه کنند و هشدار دهند که بی‌توجهی قدرت‌های بزرگ به این مسأله نقشی مستقیم در سرکوب و پایمال کردن آزادی‌ها و حقوق بشر در ایران دارد.

، تعداد تظاهرکنندگان را صدها نفر اعلام کرد که به دعوت شورای مقاومت ملی از میدان "دانفر روشرو" در جنوب تا "انفاليد" در مرکز پاریس راهپیمایی کردند. الحیاه در ادامه نوشت: مریم رجوی، رئیس شورای مقاومت در این راهپیمایی گفت: روحانی به عنوان کسی که در 37 سالی که از عمر رژیم دیکتاتوری ایران می‌گذرد، مسئولیت‌های رده‌بالایی داشته است و به همین دلیل او در همه جنایاتی که رژیم در حق ملت و جهان روا داشته است، شریک است.
روز نامه "الیوم"
با اشاره به نامه‌هایی که زندانیان سیاسی درباره جنایات رژیم ایران برای رئیس جمهور فرانسه فرستاده‌اند، نوشت: از روحانی در پاریس با تظاهرات استقبال شد. نقض گسترده حقوق بشر، مداخلات و دست‌درازی‌های ایران در امور داخلی کشورهای منطقه و همچنین حمایت ایران از رژیم بشار اسد از جمله دلایلی هستند که الیوم برای این راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز برشمرده است.
روزنامه "عکاظ" سعودى
نیز به موضوع سفر روحانی به پاریس و واکنش‌های مختلف به این سفر پرداخت و در مطلبی تحت عنوان " استقبال از روحانی در میان خشم و نفرت رسمی و مردمی" نوشت: در زمانی که رئیس جمهور ایران در اروپا در پی برقراری پیمان‌های همکاری جدید است، موجی از خشم، نفرت وتمسخر برعلیه سیاست‌های رژیم فریبکار ایران به راه افتاده است. عکاظ در ادامه افزود: رسانه‌های دیداری و نوشتاری فرانسه با عناوینی ناخوشایند به این سفر اعتراض کرده‌اند و کمپین‌های اعتراضی متعددی در شبکه‌های اجتماعی تشکیل شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر