زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ بهمن ۷, چهارشنبه

تظاهرات و نمایشگاه عکس افشای آخوند روحانی در پاریس

تظاهرات و نمایشگاه عکس افشای آخوند روحانی در پاریس


اعتراض به سفر آخوند روحانی به پاریس
دوشنبه 25 ژانویه به مناسبت سفر آخوند جنایتکار روحانی به فرانسه، همچون چند روزهای گذشته نمایشگاه عکس و تظاهراتی  در افشای نقض فاحش حقوق بشر و افزایش اعدامهای جنایتکارانه در ایران، در پاریس برگزار شده است.
این نمایشگاه برای افشای این آخوند جنایتکار، که با توجه به رکورد 2000 اعدام در دو سالی که وی مصدر کار است، به درستی به وی لقب «رییس جمهور اعدام» داده شده، در آستانه سفرش به پاریس و به منظور آگاهی بخشیدن به مردم فرانسه نسبت به جنایات رژیم ددمنش آخوندی و این روباه مکار علیه مردم ایران در میدان دانفر روشروی پاریس برپا شده است.
میدان دانفر روشرو برای مردم فرانسه از سابقه تاریخی مهمی برخوردار است. در وسط این میدان یک مجسمه شیر بزرگ با نام «لیون دو بلفور Lion de Belfort» یعنی شیر بلفور قرار دارد. زیر این مجسمه نوشته است: «A la Défense Nationale – با یاد دفاع میهنی 1870-1871 ». این مجسمه از مس ساخته شده و کپی شده از اصل آنست که در شهر بلفور (شرق فرانسه) از سنگ قرمز تراشیده شده است. در این تاریخ جنگی بین فرانسه و همسایه شرقی آن (دولت پروس Prusse که قبل از آلمان وجود داشته) رخ داد. هنگام محاصره شهر بلفور توسط قوای پروس، سرهنگ فرانسوی بنام دانفر-روشرو که فرمانده قوای شهر بود حاضر به تسلیم به قوای دشمن نشد و به مدت 103 روز در مقابل دشمن مقاومت کرد. آن مجسمه و کپی آن در این میدان بیاد مقاومت شهر بلفور ساخته شد و این میدان پاریس به یاد سرهنگ روشرو نامگذاری شد.

در نمایشگاه امروز تابلوهای بزرگ متعددی نصب شده است. از جمله:
-    تصاویر شهدای مجاهد خلق و سایر شهدای مقاومت علیه رژیم، از اقشار مختلف اجتماع، شهدای قیام سال 88، شهدای جنایات رژیم بر علیه مجاهدین در شهر اشرف و زندان لیبرتی، تابلوهایی از اعدام های وحشیانه توسط جرثقیل در معابر عمومی، قطع دست و درآوردن چشم، سرکوب های وحشیانه زنان و جوانان در خیابان ها و دیگر اشکال جنایات این رژیم ضد بشری، و نیز صحنه هایی از مقاومت های مردم میهنمان برعلیه رژیم ددمنش آخوندی دیده میشود. در این تابلو ها از مردم و مقامات حکومتی فرانسه خواسته شده جنایات این رژیم بویژه علیه زنان و جوانان و اقلیت های ملی و مذهبی را محکوم کنند.

-    یک بنر بزرگ به شرح مختصری از افزایش سرکوب و تروریسم در دوران آخوند جنایتکار روحانی، با رکورد 2000 اعدام در دوران دو ساله حکومتش، اختصاص یافته است.

در جریان این نمایشگاه عده زیادی از عابرین و شهروندان با دیدن تابلو ها و عکس ها با شگفتی به تماشا و خواندن متون تابلوها میپرداختند و برگزارکنندگان نیز ضمن شرح هر یک از جنایات به سؤالات آنان پاسخ میدادند. علاوه بر صحبت با عابرین برگزار کنندگان به مغازه های واقع در میدان و اطراف آن و نیز انجمن ها و سندیکاهای منطقه مربوطه پاریس مراجعه کرده و ضمن پخش بروشور های توضیحی از آنان برای شرکت در تظاهرات بزرگی که روز پنجشنبه 28 ژانویه در همین میدان برگزار میشود دعوت به عمل می آوردند. این نمایشگاه مورد استقبال گسترده مردم محل و عابرین واقع گردیده است. آنان با مشاهده جنایات این رژیم ضد بشری تنفر خودشان را نسبت به آخوندهای جلاد حاکم بر ایران و متقابلا حمایت خودشان را از مقاومت مردم ایران ابراز و سفر آخوند روحانی به کشورشان را محکوم میکردند. 
علاوه بر نمایشگاه، ایرانیان آزاده طی اکسیونهایی منجمله در مرکز این میدان و در اطراف مجسمه شیر بلفور ضمن حمل پلاکاردهایی با متون «نه به روحانی» و «اعدام در ایران را متوقف کنید، سرکوب جوانان و اقلیت ها را متوقف کنید، و ...» به سردادن شعار علیه رژیم ولایت فقیه و خامنه ای و روحانی منجمله ”روحانی جانیه، دشمن ایرانیه“، ”فریاد هر ایرانی، مرگ بر این روحانی“ و ”مرگ بر اصل ولایت فقیه، زنده باد ارتش آزادی“ پرداختند که توجه حاضرین و عابرین را جلب کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر